ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Με στοιχεία που παραπέμπουν στο μοντέλο 1ης γενιάς και το Renault 5, το νέο Twingo είναι 10 εκ. πιο κοντό από το παλιό.
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Με στοιχεία που παραπέμπουν στο μοντέλο 1ης γενιάς και το Renault 5, το νέο Twingo είναι 10 εκ. πιο κοντό από το παλιό.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέο Renault Twingo

13.230 Επισκέψεις στο άρθρο (23/9/2014)

Το νέο Renault Twingo 3ης γενιάς, συνεχίζει την παράδοση της φίρμας στα ευέλικτα και χαριτωμένα μίνι μοντέλα. Αυτή τη φορά, όμως, το κάνει για 1η φορά ως πισωκίνητο, πισω(κέντρο)μήχανο και 5θυρο.

Με μια ματιά• Η 3η γενιά του μίνι της Renault• Πισωκίνητο & πισωμήχανο• Για πρώτη φορά 5θυρο• Με 3κύλινδρους κινητήρες κάτω του 1 λίτρου• Στην Ελλάδα τέλη Οκτωβρίου με τιμή κάτω από τις 10.000 ευρώΑπό το 4CV και το 4L, μέχρι το Renault 5 και το Twingo 1ης γενιάς του 1993, η Renault έχει να επιδείξει μακρά παράδοση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης (κατηγορίας μίνι) με έξυπνο «περιτύλιγμα» και «θρυλική» πορεία. Το νέο Twingo 3ης γενιάς που οδηγήσαμε στη Γαλλία, θέλει να συνεχίσει την επιτυχημένη αυτή παράδοση, υιοθετώντας αρκετές καινοτομίες, τόσο για το όνομά του, όσο και για την κατηγορία του. Το νέο μοντέλο αποτελεί προϊόν της νεότευκτης συνεργασίας της Renault με τη Daimler, οι οποίες από κοινού εξέλιξαν τα μηχανικά του μέρη και διαφοροποιήθηκαν στη σχεδίαση και τις λεπτομέρειες. Το αδελφό μοντέλο είναι το νέο smart σε 3θυρη (fortwo) και 5θυρη (forfour) έκδοση. Και τα δύο μοντέλα (forfour & Twingo) κατασκευάζονται στο αναβαθμισμένο εργοστάσιο Novo Mesto της Σλοβενίας, εκεί δηλαδή που παραγόταν και η 2η γενιά του Twingo. H συγγένεια αυτή κληροδότησε στο νέο Twingo χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα γι αυτό, αλλά όχι και για το smart. Έτσι, το νέο μοντέλο είναι πισωκίνητο, με τη μηχανή και το κιβώτιο πίσω. Το πιο φρέσκο στοιχείο του νέου μοντέλου είναι ότι, πλέον (σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες γενιές), διατίθεται αποκλειστικά ως 5θυρο. Εμφάνιση: Compact και χαριτωμένο Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που είχαμε δει πριν από καιρό και αφορούσαν στο νέο μίνι της Renault (χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν πρόκειται όντως για το νέο Twingo) παρουσίαζαν ένα μοντέλο με πολλά σχεδιαστικά κοινά με το Renault 5. Στην πράξη, το νέο μοντέλο θυμίζει έντονα το θρυλικό μοντέλο, ειδικά πίσω, αλλά πάει και την αισθητική του brand Twingo ένα βήμα πιο κάτω. Η είδηση εδώ είναι ότι, παρά το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο ύψος σε σχέση με το μοντέλο 2ης γενιάς, το νέο μίνι είναι κατά 10 εκ. πιο κοντό και ελαφρώς πιο χαμηλό. Αυτό τοποθετεί τους τροχούς στα άκρα του αμαξώματος, δημιουργώντας πολύ κοντούς προβόλους. Η αισθητική συμβαδίζει με τα σύγχρονα αισθητικά πρότυπα της φίρμας (σήμα, μάσκα), ενώ διατηρεί και μία συγγένεια με το μοντέλο 2ης γενιάς (μετά το facelift) αφού και εδώ τα φώτα ημέρας είναι ξεχωριστά από τα φώτα πορείας. Παράλληλα, το κρυμμένο χερούλι της πίσω πόρτας δε μαρτυράει ότι πρόκειται για 5θυρο μοντέλο. Το πακέτο ευαγγελίζεται maximum ευελιξία, με τον κύκλο στροφής να μην ξεπερνάει τα 8,6 μέτρα. Και όλα αυτά, ενώ η καμπίνα έχει 33 εκ. μακρύτερο μήκος από το προηγούμενο μοντέλο. Εσωτερικό: Χαριτωμένο, 4θέσιο και πιο ευρύχωρο Η «χαριτωμενιά» είναι πανταχού παρούσα στο νέο εσωτερικό του Twingo. Τα πλαστικά τριγύρω είναι σκληρά, αλλά έχουν καλό φινίρισμα και σωστή συναρμογή. Η εργονομία είναι καλή, ενώ γενικά επικρατεί μια (καλώς εννοούμενη) αίσθηση λιτότητας. Αυτή «σπάει» από τις χρωματικές ενθέσεις σε ταμπλό, πόρτες, κεντρική κονσόλα και αεραγωγούς, που αναδεικνύει τη γενικότερη λογική εξατομίκευσης του νέου μοντέλου. Τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι, ίσως, το πιο συμβατικό κομμάτι σχεδιαστικά μέσα. Ο πίνακας οργάνων έχει ένα μεγάλο ημικυκλικό, αναλογικό ταχύμετρο και όλες οι υπόλοιπες πληροφορίες αποτυπώνονται σε ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του, ενώ το στροφόμετρο απουσιάζει. Στο κέντρο του ταμπλό (στις πιο πλούσιες εκδόσεις) εδράζεται είτε η οθόνη αφής (7 ιντσών) για το σύστημα infotainment R-Link Evolution, είτε η built-in βάση για το smartphone που, μέσω του λογισμικού R&Go, αναπαράγει (μέσω ειδικού interface) όλες τις σχετικές (από τηλέφωνο, μέχρι μουσική) λειτουργίες και πληροφορίες του αυτοκινήτου. Χώροι: Πιο μεγάλο από ότι δείχνειΈνα πάγιο στοίχημα της Renault με τα μίνι μοντέλα της είναι η ευρυχωρία στο εσωτερικό. Αυτό αποτυπωνόταν στις δύο προηγούμενες γενιές του μοντέλου, με το αμάξωμα ενός όγκου (που βοηθάει την ευρυχωρία) και το συρόμενο (σε δύο ίσα μέρη) πίσω κάθισμα. Εδώ λείπουν και τα δύο. Ωστόσο, η Renault ανακοινώνει ότι το εσωτερικό μήκος είναι κατά 33 εκ. μεγαλύτερο, ενώ με την τμηματική αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος και την αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού, δημιουργείται χώρος 2,31 μέτρων μήκους για τη μεταφορά αντικειμένων. Παράλληλα, στο εσωτερικό υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι συνολικού όγκου 52 λίτρων (ρεκόρ για την κατηγορία). Γενικά, το τετραγωνισμένο σχήμα βοηθάει στην προσφορά καλών χώρων για το κεφάλι, ενώ και ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι άνετος, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Εδώ θα θέλαμε πιο λεπτές τις πλάτες των καθισμάτων εμπρός για να εξοικονομηθεί κι άλλος χώρος. «Τη νύφη», μετά από όλα αυτά, φαίνεται ότι πλήρωσε ο χώρος αποσκευών (που κρύβει από κάτω τον κινητήρα) και ο οποίος μίκρυνε (σε σχέση με το μοντέλο 2ης γενιάς) κατά 42 λίτρα (ή κατά 97, αν υπολογιστούν οι δυνατότητες που προσέφερε το πάλαι ποτέ πίσω συρόμενο κάθισμα). Και πάλι, όμως, τα 188 λίτρα (αν οι πλάτες των πίσω καθιςμάτων είναι στην πιο πίσω θέση ανάκλησης) είναι λογικά για την κατηγορία. Εδώ πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως, ενώ ο κινητήρας είναι πίσω, κάτω από το εμπρός πλαστικό καπό υπάρχουν κάποια παρελκόμενα μηχανικά μέρη (πχ. ντεπόζιτο υαλοκαθαριστήρων, μπαταρία) και δεν έχει αξιοποιηθεί αυτός ο χώρος για μεταφορά αντικειμένων. Κινητήρες: Κάτω από 1 λίτρο με ή χωρίς turboΚάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών του νέου Twingo φιλοξενούνται δύο μοτέρ βενζίνης καταγωγής Renault, με 3 κυλίνδρους, 12 βαλβίδες, με ή χωρίς turbo. O ατμοσφαιρικός κινητήρας των 999 κ.εκ. αποδίδει 70 ίππους και, ανάλογα την έκδοση (με ή χωρίς stop&start), εκπέμπει κάτω από 100 γρ./χλμ., με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,5 (4,2) λτ./100χλμ. Οι επιδόσεις του είναι καλές. Για ακόμα καλύτερες επιδόσεις, υπάρχει και ο γνωστός (από το Clio) 0,9 TCe με turbo και 90 ίππους, που καταναλώνει 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 99 γρ./χλμ. Μάλιστα, με τη βοήθεια του συστήματος ECO ο οδηγός (σύμφωνα με τη Renault) μπορεί να επιδιώξει μέχρι και 10% χαμηλότερη κατανάλωση, υπό συνθήκες. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά οι κινητήρες συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που φάνηκε συνεργάσιμο, αν και θα θέλαμε πιο κοντό τον επιλογέα και με μικρότερες διαδρομές, ενώ στο άμεσο μέλλον θα προστεθεί και το αυτόματο, διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων. Οδική συμπεριφορά: Ευέλικτο και άνετοΈνα «μπουκέτο» νέων δεδομένων επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά του νέου Twingo. Ως πισω(κέντρο) μήχανο, έχει επιτευχθεί, σχεδόν, ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους άξονες (45-55% από 70-30% στο παλιό μοντέλο). Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, ενώ στον εμπρός έχει τοποθετηθεί μια σχετικά παχιά αντιστρεπτική. Στην έκδοση με τον κινητήρα 0,9 TCe το ηλεκτρικό τιμόνι έχει μεταβαλλόμενη υποβοήθηση. Δηλαδή ελαφραίνει στην πόλη και βαραίνει στις υψηλές ταχύτητες. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ενώ εμπρός ακολουθείται η κλασσική διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον, πίσω, η τοποθέτηση του κινητήρα έχει επιβάλλει τη λύση του άξονα De-Dion. 
Παράλληλα, σε όλες τις εκδόσεις του το βάρος είναι αρκετά κάτω του τόνου, με το ατμοσφαιρικό μοντέλο να ζυγίζει μόλις 865 κιλά (εμπρός, το καπό και τα φτερά είναι πλαστικά). Η ευελιξία βοηθιέται ιδιαίτερα από τη δυνατότητα περιστροφής των εμπρός τροχών (κατά 45ο-αποτέλεσμα ή στόχος της τοποθέτησης του κινητήρα πίσω), ενώ υπάρχουν και κάποια επιπλέον ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας. Το ESP είναι στάνταρ, ενώ υπάρχει και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στις ανηφόρες (Hill Start Assist), αλλά και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα (Lane Departure Warning). 
Το τελευταίο έχει επιλεγεί, έναντι κάποιου συστήματος που φρενάρει μόνο του το αμάξωμα, για να τονίσει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του νέου μοντέλου, ενώ το ESP έχει ειδική ρύθμιση για τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τους πλευρικούς ανέμους. Έτσι, το νέο Twingo, αποδεικνύεται πολύ άνετο, με κορυφαία κύλιση και ελάχιστους θορύβους από τον αέρα ή τον κινητήρα, ενώ μια μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους (στα πολλά χιλιόμετρα), είναι αναμενόμενη, καθώς έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (και ψηλό δάπεδο εσωτερικά), κάτι που έχει γίνει ηθελημένα για τη μελλοντική τοποθέτηση μπαταριών κάτω από το πάτωμα του μοντέλου.
Εδώ το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη ακρίβεια από το (κατά τα άλλα θετικό) τιμόνι, που είναι λίγο αδρανές στη θέση γύρω από την ευθεία. Γενικά το μοντέλο είναι ρυθμισμένο με στόχο την άνεση και την ευελιξία, αφού και η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, φέροντας στο νου περισσότερο την εμπειρία ενός smart, παρά του Twingo 2ης γενιάς.
Η οδήγησή του, σε όλες τις περιστάσεις, είναι ευχάριστη, μη θυμίζοντας μίνι, αλλά μικρό. Είναι πραγματικά πολύ ευκίνητο, ήσυχο και ασφαλές, με τα φρένα να μεταφέρουν μια αίσθηση σιγουριάς και το πλαίσιο να δείχνει ικανό για περισσότερη ισχύ (πράγμα που θα γίνει στο μέλλον, αφού οι άνθρωποι της εταιρείας δεν μπορούν να αφήσουν παραπονεμένους τους νοσταλγούς του R5 turbo). 

Με κύκλο στροφής 8,6 μέτρα, το νέο Twingo ευαγγελίζεται μέγιστη ευελιξία στην πόλη.

Με κύκλο στροφής 8,6 μέτρα, το νέο Twingo ευαγγελίζεται μέγιστη ευελιξία στην πόλη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON