Με 105.950 ευρώ μπορείτε να αποκτήσετε την BMW M4, η σαγηνευτική εμφάνιση της οποίας, δε θα σας αφήσει σε ησυχία.
Οδηγούμε: BMW M3 & M4
10.676 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2014)
Mε 430 ίππους και 550 Nm ροπής η θρυλική ΒΜW Μ3 και η κουπέ Μ4 «αδελφή» της, μπαίνουν στην τούρμπο εποχή και διεκδικούν μια θέση στο πάνθεον της απόλυτης οδηγικής ευχαρίστησης…
Η BMW επέλεξε το Φάρο της Πορτογαλίας για να συστήσει στους εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου τις νέες ΒΜW M3/M4, μια γιορτή από την οποία το Auto Τρίτη δε θα μπορούσε να λείπει. Το πρόγραμμα περιελάμβανε 265 στροφές και 200 χλμ. ασφάλτου πίσω από το τιμόνι της νέας Μ3, ώστε να διαπιστώσουμε πέραν κάθε αμφιβολίας τα θαύματα που έκαναν για μία ακόμα φορά οι «μάγοι» της Μ-Division. H M3 αφορά μόνο την τετράπορτη έκδοχή, ενώ η κουπέ και η κάμπριο ονομάζονται M4. Moιράζονται, όμως, την ίδια τεχνολογία, την ίδια φιλοσοφία, την ίδια μαγική συνταγή, που τους δίνει μια θέση στο libro d oro της αυτοκίνησης.ΞεχωρίζουνΤεράστιες εισαγωγές αέρα, το power dome στο καπό, σπόλερ, αεροδυναμικά βοηθήματα, εισαγωγές στο πλάι, καθρέφτες, ένας υπέροχος διαχύτης στο πίσω μέρος και κυρίως τα βράγχια στο πλάι και οι θρυλικές τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης επιβάλουν την παρουσία των νέων δημιουργημάτων της Μ. Σαφώς πιο σαγηνευτική η Μ4 με τα προκλητικά «καπούλια» και το φαρδύ πίσω μέρος, εξαιρετικά πρακτική και ένα «κλικ» πιο διακριτική η τετράπορτη Μ3, που πλέον -για πρώτη φορά- διαθέτει και αυτή οροφή από ανθρακονήματα, όπως και οι κουπέ εκδοχή. Ο περιορισμός του βάρους ήταν ένας από τους βασικούς άξονες της εξέλιξης των δύο μοντέλων. Έτσι η νέα Μ4 είναι 80 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη κουπέ Μ3. Εκτενής χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα, τις αναρτήσεις και το πλαίσιο σε συνδυασμό με ανθρακονημάτινα στοιχεία, όπως ο νέος άξονας μετάδοσης ή μπάρες θόλων ωφέλησαν τα μέγιστα, ώστε η Μ4 των 4,671 μ. να είναι κάτω από τα 1.500 κιλά (1.497). Το βάρος της Μ3 είναι 1.520 κιλά.Τούρμπο και 431 άλογαΗ καρδιά των Μ3/Μ4 είναι ένας νέος 3 λιτρος υπερσύγχρονος κινητήρας με 6 κυλίνδρους, άμεσο ψεκασμό και 2 τούρμπο σε σειρά. Συνδυασμένος με τα πιο σύγχρονα συστήματα ψύξης και λίπανσης ο κινητήρας αυτός αποδίδει 431 ίππους από τις 5.500 – 7.300 σ.α.λ. (11 περισσότερους από την ατμοσφαιρική 4,0 V8) με 550 Nm ροπής (+150 Νm) από τις 1.850 – 5.500 σ.α.λ. Ο εξαιρετικά υψηλόστροφος για τούρμπο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο (πιο compact και 12 κιλά ελαφρύτερο από πριν) ή κατά επιλογή με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Μ-DCT της ΒΜW. Το 0-100 έρχεται σε 4,1 δλ. με το αυτόματο κιβώτιο (4,3 δλ. με το χειροκίνητο), ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 250 χλμ./ώρα (280 χλμ./ώρα χωρίς ηλεκτρονικό περιοριστή). Η BMW υπόσχεται 8,3 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση και 194 γρ. CO2/χλμ. με τη χρήση του σοφιστικέ διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου της.Τα μπάκετ ξεχωρίζουν στην καμπίναΤα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα είναι ουσιαστικά αυτά που κάνουν τη διαφορά στην οδηγοκεντρική καμπίνα σε σχέση με τις απλές 3άρες και 4άρες. Φυσικά υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα, ένα τιμόνι με χορταστική στεφάνη και ραφές στα χρώματα της M, κουμπιά δίπλα στον επιλογέα για ξεχωριστές ρυθμίσεις σε τιμόνι, κινητήρα, αναρτήσεις, κιβώτιο και λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος σταθερότητας DSC. Ούτε λόγος φυσικά για την ποιότητα της όλης κατασκευής τη συναρμογή, την προσοχή στην λεπτομέρεια και την hi-tech αίσθηση της καμπίνας. Η τετράπορτη Μ3 έχει ένα λόγο παραπάνω στους χώρους, αφού το πίσω κάθισμα είναι 3θέσιο και όχι 2θέσιο, όπως στη Μ4, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 35 λτ., φτάνοντας στα 480. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες. Η ουσία έρχεται μόλις πατηθεί το κουμπί της μίζας και έρθει στη ζωή ο κτηνώδης κινητήρας.ΜαγείαΟ μπάσος, βαρβάτος, ήχος του κινητήρα πλημμυρίζει την καμπίνα. Το τέρας αρχίζει να ρολάρει και ώ τι ευτυχία. Παρά τους έξτρα τροχούς των 19 ιντσών και παρά την σπορ επιλογή της (έξτρα) ρυθμιζόμενης ανάρτησης, η ποιότητα κύλισης είναι αξιομνημόνευτη. Στην ακόμα πιο σπορ τα πράγματα ζορίζουν λίγο, αλλά ούτε σφραγίσματα θα πέσουν, ούτε πέτρες στα νεφρά θα σπάσουν, ούτε τριγμοί στην καμπίνα θα αμβλύνουν τις εντυπώσεις για την ποιότητα της όλης κατασκευής.Η Μ4 όμως θέλει γκάζι για να δείξει ποια είναι. Και δε της χαλάς το χατίρι όσο εγκρατής και να είσαι ή φοβισμένος για τις ιστορίες περί συλλήψεων ταραξιών-συναδέλφων τις προηγούμενες μέρες από την τοπική αστυνομία. Βυθίζω βαθειά το γκάζι και εκμεταλλευόμενος τη λειτουργία launch control εκτοξεύομαι σαν ρουκέτα μπροστά υπό τη μουσική υπόκρουση μιας μίνι συναυλίας από σφυρίγματα τούρμπο, εκρήξεων από τις εξατμίσεις και βρυχηθμών από τον κινητήρα. Ίσως να είναι κάπως υπερβολική η ενίσχυση του ήχου με τεχνητά μέσα, ίσως η απόκριση στο γκάζι να μην θυμίζει την… ηλεκτροπληξία της προηγούμενης, αλλά είναι εντυπωσιακό το αποτέλεσμα. Τα ειδικά εξελιγμένα για την περίπτωση Michelin Pilot Super Sport (255/35 μπροστά και 275/30 πίσω) αφήνουν φαρδιές πλατιές τις υπογραφές τους στην άσφαλτο και σύντομα το κοντέρ τερματίζει! Ευτυχώς οι τροχονόμοι σήμερα είχαν ρεπό.Δώσε κι άλλοΤο επόμενο που σε καθηλώνει είναι το τιμόνι, ειδικά στην πιο σπορ ρύθμισή του. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό στην Μ3/Μ4, αλλά τύφλα να έχουν τα υδραυλικά. Εξαιρετική αίσθηση και ακρίβεια, με βάρος και αμεσότητα που παραπέμπουν σε εξωτική σπορ κατασκευή. Όπως και το κράτημα. Με εμφανώς καλύτερη πρόσφυση στους πίσω τροχούς από πριν, η θηριώδης Μ4 κρατάει γερά. Οι παχυλές κούφιες αντιστρεπτικές (ανάλογα είναι και τα ημιαξόνια για περιορισμό του βάρους) μηδενίζουν τις κλίσεις, το body roll είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο και σαν αποτέλεσμα σημαδεύεις το apex και στρίβεις με τη σκέψη. Τα λάστιχα-τσίχλες πιάνουν την άσφαλτο από το λαιμό και της δίνουν να καταλάβει. Πάντα, βέβαια, η θηριώδης ροπή απειλεί να σπάσει τα δεσμά της πρόσφυσης αν αποφασίσεις να βυθίσεις το πόδι στο γκάζι νωρίτερα από την έξοδο της στροφής. Με το DSC σε επαγρύπνηση φυσικά δεν τίθεται θέμα, ενώ το M-Dynamic Mode είναι σχεδιασμένο να προσφέρει αυξημένες γωνίες ολίσθησης πριν επέμβει όταν ξεπεραστούν τα επιτρεπτά όρια. Με τον ηλεκτρονικό φύλακα-άγγελο όμως εκτός; Οι πλαγιολισθήσεις ισχύος είναι εξαιρετικά εύκολες στην υλοποίησή τους. Αν ξέρεις τον τρόπο και έχεις τον κατάλληλο χώρο και τόπο έχει καλώς… Το σοφιστικέ M-Differential πίσω ελεγχόμενο διαφορικό κάνει παπάδες και σε συνδυασμό με το τρίπτυχο άψογα ζυγισμένο πλαίσιο – τιμόνι – φρένα ο οδηγικός παράδεισος δεν είναι μακριά.Τα μοντέλα της δοκιμής ήταν εφοδιασμένα με τα προαιρετικά κεραμικά δισκόφρενα, που προσφέρει η φίρμα και που χωράνε μόνο με τους τροχούς των 19 ιντσών. Τα λόγια είναι περιττά για τη δύναμη, αλλά κυρίως για την αστείρευτη αντοχή τους. Η Μ3 δε διαφέρει πουθενά και ας έχει λίγο παραπάνω το κέντρο βάρους και ας έχει μερικά κιλά επιπλέον.Η δυνατότητα να ρυθμίζεις ξεχωριστά σε τρεις ρυθμίσεις (Comfort, Sport & Sport+) τις βασικές λειτουργίες (τα 2 κουμπιά Μ στο τιμόνι φέρνουν αμέσως στο προσκήνιο τις σχετικά αποθηκευμένες επιλογέα) είναι ένας ευχάριστος τρόπος να ψάχνεσαι… Προσωπικά με την ανάρτηση στη μέση ρύθμιση, το τιμόνι και το γκάζι στην πιο σπορ (ο ήχος δεν παίζεται) οι πλαγιολισθήσεις έγιναν το alter ego μου.Η ουσία, όμως, είναι πως οι Μ3/Μ4 είναι απόλυτα ακριβείς σε ό,τι κάνουν. Σε ταΐζουν συνεχώς πληροφορία για τα δρώμενα. Με 3,47 κιλά ανά ίππο πατάς το γκάζι και… καμπούμ. Μια έκρηξη ισχύος και ροπής σε καθηλώνει, τη στιγμή που οι εξωπραγματικές αλλαγές του κιβώτιου σε εκστασιάζουν (ειδικά με την πιο hard core ρύθμιση του κιβωτίου). Χάνεις στοίχημα για τον αν είναι τούρμπο ο κινητήρας χάρη στο ανύπαρκτο lag και την χαρισματική ευστροφία του. Όπως και να έχει οι Μ3/Μ4 είναι χαρισματικές κατασκευές με χαρακτήρα και επιδόσεις supercar σε συσκευασία καθημερινής χρήσης. Φυσικά όχι και καθημερινής τιμής για την Ελλάδα τουλάχιστον, αφού είναι διαθέσιμες από 97.350 και 105.950 ευρώ αντίστοιχα. Ευτυχώς που τα όνειρά μας παραμένουν ακόμα δωρεάν…
Με εμφανώς καλύτερη πρόσφυση στους πίσω τροχούς από τις «κανονικές» 4άρες, η θηριώδης Μ4 κρατάει γερά.
Eξαιρετικες οι επιδοσεις των BMW,αλλα σε σχεση με τα specs της Afa Romeo Giulia εχουν μεινει πισω πλεον οι BMW.Η Giulia με χειροκινητο κιβωτιο κανει τα 0-100 σε 3,9sec εχει το ιδιο κιβωτιο με της ferrari,και στην τελικη ταχυτητα η διαφορα είναι πραγματικα χαωδης αφου η bmw ακομα και χωρις ηλεκτρονικο περιορισμο πιανει τα 280χλμ ενώ η giulia πιανει τα 321χλμ
Eεπισης να ενημερωσω ότι ο κινητήρας της alfa giulia διαθετει συστημα απενεργοποίησης κυλινδρων ,κατι που τον καθισμα απίστευτα οικονομικο
Eξαιρετικες οι επιδοσεις των BMW,αλλα σε σχεση με τα specs της Afa Romeo Giulia εχουν μεινει πισω πλεον οι BMW.Η Giulia με χειροκινητο κιβωτιο κανει τα 0-100 σε 3,9sec εχει το ιδιο κιβωτιο με της ferrari,και στην τελικη ταχυτητα η διαφορα είναι πραγματικα χαωδης αφου η bmw ακομα και χωρις ηλεκτρονικο περιορισμο πιανει τα 280χλμ ενώ η giulia πιανει τα 321χλμ