Η νέα Skoda Superb διαθέτει μία άκρως δυναμική και ελκυστική σχεδίαση.
Οδηγούμε: Νέα Skoda Superb
6.700 Επισκέψεις στο άρθρο (13/5/2015)
Με εντυπωσιακή σχεδίαση, άπλετους χώρους, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και προηγμένες τεχνολογίες, η νέα Skoda Superb ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την τσεχική εταιρεία.
Με μια ματιά:- Κορυφαία ευρυχωρία & 625 λτ. πορτ-μπαγκάζ- Με κινητήρες Euro6 1,6 λτ. diesel και 1,4 βενζίνης- Προηγμένες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας- Το φθινοπωρο στην ΕλλάδαΑπό το 2001 που παρουσιάστηκε και μετά από 700.000 πωλήσεις η Superb είναι ένα μοντέλο με ειδικό βάρος για την Skoda, η ναυαρχίδα της, όχι σε πωλήσεις, αλλά στο προφίλ της μάρκας που βγαίνει προς τα έξω. Και για αυτό πάνω του οι άνθρωποι της Skoda επενδύουν το καλύτερο κάθε φορά. Στη νέα γενιά, λοιπόν, έρχεται να προστεθεί η δυναμική εμφάνιση, οι προηγμένες τεχνολογίες και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Φυσικά, διατηρείται η εξαιρετική ευρυχωρία και η άνεση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ από πλευράς κινητήρων συναντούμε τα νέα κινητήρια σύνολα του ομίλου. Ακολουθούν οι πρώτες μας εντυπώσεις από την δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου στην Φλωρεντία της Ιταλίας.Δυναμική σχεδίασηΗ εξωτερική εμφάνιση της Superb είναι εμπνευσμένη από το πρωτότυπο Vision C που είδαμε πέρσι στην Γενεύη και είναι ιδιαίτερα ελκυστική αποκαλύπτοντας το νέο σχεδιαστικό μονοπάτι στο οποίο θα κινηθεί η Skoda. Ξεχωρίζουμε από την πλευρά μας τα επιθετικά φανάρια τεχνολογίας LED και την επιβλητική μάσκα στο μπροστινό μέρος, τις έντονες ακμές στο πλάι και το εμφατικό πίσω τμήμα στο οποίο δίνεται έμφαση στις οριζόντιες γραμμές και τα λεπτεπίλεπτα επίσης φανάρια. Θα τολμούσαμε να πούμε πως από κοντά δείχνει ακόμη πιο όμορφη και δυναμική από ότι στις φωτογραφίες.Ποιοτικό εσωτερικόΤο εσωτερικό της Superb ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές και μοτίβα που γνωρίζουμε από την Octavia χωρίς όμως να αποτελεί μία μεγένθυσή του. Στο ταμπλό επικρατούν οι οριζόντιες γραμμές οι οποίες τονίζουν το εσωτερικό πλάτος, η χωρισμένη στα δύο κεντρική κονσόλα και ο μεγάλος πίνακας οργάνων. Αναφορικά με την ποιότητα το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό, τα υλικά είναι πολύ καλά, ενώ προσεγμένη είναι και η συναρμογή. Η γενική μας αίσθηση είναι θετική καθώς η απτή ποιότητα υπερβαίνει τον μέσο όρο της κατηγορίας. Από πλευράς εργονομίας και πρακτικότητας επίσης δεν έχουμε να προσάψουμε κάτι, άλλωστε η Skoda πάντα δίνει βάρος σε simply clever λύσεις στο εσωτερικό (για παράδειγμα ομπρελοθήκη διαθέτουν πλέον και οι μπροστινές πόρτες).Superb χώροιΑν κάτι ήταν ανέκαθεν σημείο αναφοράς για την Superb, αυτό ήταν οι άφθονοι χώροι. Και στη νέα γενιά η ευρυχωρία συνεχίζει να έχει τον πρώτο λόγο... Το μακρύ μεταξόνιο (2.840 χλστ., +80 από την προηγούμενη γενιά) προσφέρει άφθονο αέρα για τα γόνατα των πίσω όντας αυτός σχεδόν διπλάσιος από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές (157 χλστ.). Θα λέγαμε πως ο χώρος για τα πόδια πίσω μπορεί εύκολα να συγκριθεί με αυτόν που έχουν τα μοντέλα της επόμενης κατηγορίας... Μεγαλύτερο από πριν είναι επίσης και το εσωτερικό πλάτος, ενώ άφθονος και είναι ο αέρας για το κεφάλι. Με λίγα λόγια; Οι επιβάτες στο εσωτερικό της Superb θα καθίσουν όσο άνετα και στην πολυθρόνα του σπιτιού τους. Και δεν υπερβάλουμε.Όσο τώρα για το χώρο των αποσκευών; Ανοίγεις την ηλεκτρική πόρτα και πραγματικά «χάνεσαι» από την έκτασή του. 625 λίτρα είναι για την ακρίβεια (+30 λτ. από την προηγούμενη γενιά) και έχει τον πρώτο λόγο στην κατηγορία. Έξι βαλίτσες θα χωρέσουν με άνεση, και αυτό χωρίς υπερβολή πάλι, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και στις φωτογραφίες.Προηγμένες τεχνολογίεςΕκτός από την MQB πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, η Superb επωφελείται και από τις τεχνολογίες του ομίλου της Volkswagen τις οποίες διαθέτει και το Passat. Ο κατάλογος είναι μακρύς και κουραστικός να αναφερθεί αναλυτικά, σημειώστε ωστόσο πως για πρώτη φορά το τσεχικό μοντέλο διαθέτει Adaptive Cruise Control, Crew Protect Assist, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, Traffic Sign Recognition και την ενεργή ανάρτιση DCC, Dynamic Chassis Control. Με λίγα λόγια, δηλαδή, είναι μια λιμουζίνα, σύμφωνη με τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξης της εποχής.Με πλήρη γκάμα κινητήρωνΗ νέα Superb θα εφοδιάζεται με πέντε βενζινοκινητήρες και τρεις diesel με ιπποδυνάμεις από 125 έως και 280 ίππους. Φυσικά, στο επίκεντρο για την ελληνική αγορά θα βρεθούν οι βασικές εκδόσεις, δηλαδή ο νέος 1,6 TDI των 120 ίππων, όπως και οι δύο 1,4 TSI των 125 και 150 ίππων (ο δεύτερος με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων). Από εκεί και πέρα την γκάμα στους κινητήρες βενζίνης θα συμπληρώνουν ο 1,8 TSI των 180 PS και ο 2,0 TSI των 220 ίππων (θα υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με 280 ίππους), ενώ στους diesel θα υπάρχουν ακόμη δύο κινητήρες 2,0 TDI, 150 και 190 ίππων.Κατά την οδηγική μας επαφή με το μοντέλο στην Φλωρεντία της Ιταλίας οδηγήσαμε σχεδόν όλες τις εκδόσεις. Ξεκινώντας από τις δύο δημοφιλέστερες για την ελληνική αγορά, τις 1,4 TSI ACT 150 PS και 1,6 TDI, να σημειώσουμε πως αν και δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, καταφέρνουν και κινούν άκρως ικανοποιητικά το ογκώδες αμάξωμα. Μάλιστα, ο 1,6 TDI των 120 ίππων έχει καλή ροπή από χαμηλά και ραφιναρισμένη λειτουργία, ωστόσο λίγο πιο σβέλτος ήταν ο 1,4 TSI με τους 150 ίππους.Στη συνέχεια, οδηγήσαμε τον 2,0 TDI των 190 PS και τον 2,0 TSI με τα 220 άλογα. Ο πρώτος πέρα από αρκετή ροπή από χαμηλά έχει και αρκετή δύναμη, όντας ταυτόχρονα οικονομικός, ενώ ο δεύτερος απευθύνεται περισσότερους στους γρήγορους οικογενειάρχες. Όπως άλλωστε και η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση την οποία οδηγήσαμε ως κερασάκι στους τούρτα. Με 280 άλογα και 5,8 δλ. για το 0-100, δεν το λες ακριβώς και οικογενειακό μοντέλο…Στο δρόμο: χιλιομετροφάγοςΠεδίο δράσης της νέας Superb είναι βέβαια ο αυτοκινητόδρομος, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν τα καταφέρνει περίφημα και στο κλειστό επαρχιακό δίκτυο. Κατά την οδηγική μας επαφή με το μοντέλο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε τόσο με την βασική ανάρτηση, όσο και με την ρυθμιζόμενη DCC. Πιο αναλυτικά, λοιπόν, με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση στις θέσεις comfort & normal καταπίνει τις ανωμαλίες του δρόμου, ωστόσο στα πολλά χιλιόμετρα και στην εθνική μάλλον θα πρέπει να επιλέξετε την sport μιας και εκεί η Superb εμφανίζεται πιο σταθερή και με λιγότερες πλεύσεις. Σταθερή και με πολύ μικρή υποστροφική τάση είναι και στις στροφές (το ESP με το XDS κάνει δουλειά), ενώ το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση και έχει σωστό βάρος. Τέλος, πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, ενώ στα θετικά πρέπει να προστεθεί και η ηχομόνωση, αφού έως και τα 140 χλμ./ώρα στην καμπίνα δεν περνούν θόρυβοι ούτε από τον κινητήρα, αλλά ούτε και αεροδυναμικοί θόρυβοι (cd: 0,275). Τα παραπάνω, βέβαια, ισχύουν και για την περίπτωση που η Superb φορά την βασική ανάρτηση, με τη διαφορά βέβαια ότι η λειτουργία της βρίσκεται κάπου στη μέση. Δηλαδή εμφανίζει λιγότερες πλεύσεις στον αυτοκινητόδρομο, ωστόσο οι κλίσεις υπό πίεση είναι μεγαλύτερες.
Πολύ καλή είναι η ποότητα κύλισης, όπως και η ηχομόνωση, αφού έως και τα 140 χλμ./ώρα στην καμπίνα δεν περνούν θόρυβοι ούτε από τον κινητήρα.
Το αμάξι όπως θα έπρεπε να είναι.Άλλο που δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις και η ανεργία είναι στα ύψη με αποτέλεσμα ο κόσμος να προσπαθεί να ικανοποιήσει τις βασικές ανάγκες.
Το αμάξι όπως θα έπρεπε να είναι.Άλλο που δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις και η ανεργία είναι στα ύψη με αποτέλεσμα ο κόσμος να προσπαθεί να ικανοποιήσει τις βασικές ανάγκες.
Γιατί κάποιος να προτιμήσει το μαϊμού Passat από το γνήσιο;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;