ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
7 φωτογραφίες »

Πως τα πάει εντός & εκτός πόλης;

24.229 Επισκέψεις στο άρθρο (11/5/2021)

Νομίζουμε, όμως, ότι σας κουράσαμε με τα πολλά τεχνικά και πληροφορίες. Πάμε στο ζουμί, και συγκεκριμένα στο πως μας φάνηκε το Hyundai Ioniq 5 μετά την πρώτη μας επαφή μαζί του. 

Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία των 72,6 kWh (υπάρχει και μικρότερη με 58 kWh), που ζυγίζει 453 κιλά, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 306 PS, ροπής 605 Nm, και έχει αυτονομία 462 χλμ. (432 με τις 20άρες ζάντες). Όταν «βάλαμε μπροστά» η αυτονομία έγραφε 300 χλμ. με full μπαταρίες, όμως αυτό οφειλόταν στο ότι πιο πριν η κατανάλωση ήταν αυξημένη λόγω μετρήσεων. Υπό κανονικές συνθήκες που οδηγήσαμε μετά, η αυτονομία φαίνεται ρεαλιστικά επιτευκτέα. 

Κινητήρας στο ready λοιπόν, το φανάρι ανάβει πράσινο και εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να πιέσουμε τέρμα το γκάζι. Το Ioniq 5 εκτοξεύεται κυριολεκτικά στον ορίζοντα, πιάνει τα 50 χλμ./ώρα σε χρόνο dt και μας κάνει να υποθέσουμε ότι ακόμη και η «μικρή» εκδοχή με τα 235 άλογα αντίστοιχη αίσθηση θα δίνει… Κόβουμε αμέσως μιας και είμαστε μέσα σε πόλη και συνεχίζουμε τη βόλτα ακολουθώντας το GPS και το HUD που αρέσει, αν και θα μπορούσε να προβάλει τις πληροφορίες και λίγο πιο ψηλά. 
Μέσα σε 5 ώρες τα πάνελ στην οροφή μπορούν να παράξουν 1 κιλοβατώρα.

Μέσα σε 5 ώρες τα πάνελ στην οροφή μπορούν να παράξουν 1 κιλοβατώρα.


Γενικά, πάντως, ως προς την εργονομία δεν έχουμε καμία ένσταση αφού στα πρώτα κιόλας 3 χιλιόμετρα έχουμε συνηθίσει, όπως και τον τρόπο φρεναρίσματος. Συγκεκριμένα, μπορείς να φρενάρεις είτε με τα paddles πίσω από το τιμόνι, είτε επιλέγοντας το i-pedal. Δεν είναι κάτι που συναντήσαμε για πρώτη φορά, ωστόσο το καλό είναι πως η υλοποίηση είναι καλή και έτσι επιλέξαμε να συνεχίσουμε την δοκιμή στην επιλογή οδήγησης με το 1 πεντάλ. 

Μετά από τις διαδρομές μέσα στην πόλη βγαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο, πεδίο δράσης που δεν «αγαπάνε» τα ηλεκτρικά. Ισχύει το ίδιο και για το Ioniq 5; Μέχρι τα 140 χλμ./ώρα έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός 6κύλινδρου diesel, τόσο καλή είναι η επιτάχυνση δηλαδή, όμως από εκεί και ύστερα τα πράγματα γίνονται… ηλεκτρικά. Η επιτάχυνση μειώνεται και η τελική ταχύτητα σταματάει στα 185 χλμ./ώρα (το κοντέρ μας έδειξε μέχρι και 191 χλμ./ώρα). Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς η αυτονομία θα εξανεμιζόταν σε λίγα μόλις λεπτά. Όσο για την ανάρτηση αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να νικάει το βάρος των 2 τόνων ακόμη και όταν ανεβάσει λίγο τον ρυθμό, όμως στο επίκεντρο βρίσκεται η άνεση. Ενισχυτικά στοιχεία προς αυτή την κατεύθυνση είναι άλλωστε η ηχομόνωση και η αίσθηση από το τιμόνι. Σε γενικές γραμμές λοιπόν; Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά, λείπει το πιπέρι που θα κάνει την οδήγηση πιο πικάντικη, όπως η ουσία υπάρχει και εν τέλει ικανοποιεί αυτόν που επιλέγει ένα ηλεκτρικό…

Η γνώμη μας
Σχεδίαση που εντυπωσιάζει, γρήγορη φόρτιση, κορυφαία επιτάχυνση, μεγάλοι εσωτερικοί χώροι και άνετο στην οδήγηση. Αυτά είναι τα στοιχεία που σε κερδίζουν στο 1ο μοντέλο της οικογένειας Ioniq. 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
FORD TRANSIT EURONCAP