Το ηλεκτρικό Kia EV6 έχει όλα τα στοιχεία και την τεχνολογία για να στριμώξει στα σχοινιά ακόμα και premium ευρωπαϊκές προτάσεις. Η Κορέα έκανε και πάλι το θαύμα της.
- Φορτίζει σε 18 λεπτά και έχει εως 528 χλμ. αυτονομία
Απίθανη πρόσφυση και ουδετερότητα στη συμπεριφορά με το σύνολο να καλύπτει εξαιρετικά το τεράστιο βάρος. Το Kia ΕV6 είναι το καλύτερο ηλεκτρικό που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα.
- Επιδόσεις supercar στην top έκδοση - Απίθανο σε σχεδίαση και ποιότητα - Super ευρύχωρο και άνετο με σοφιστικέ ανάρτηση Το στοιχείο με τη λιγότερη έμπνευση στο νέο ηλεκτρικό Kia είναι χωρίς αμφιβολία το όνομά του. Από την άλλη, το EV6 μπορεί να ακούγεται τόσο σέξυ όσο είναι οι υψηλές γαλότσες με τιράντες για ψάρεμα, ωστόσο ακόμα και το απλοϊκό αυτό όνομα είναι μέσα στο πλαίσιο της μετάβασης της κορεάτικης φίρμας σε μια νέα εποχή: Tα νέα αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Kia εντάσσονται σε μία νέα στρατηγική ονοματολογίας, που φέρνει απλότητα και συνέπεια σε όλες τις αγορές. Όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Kia θα ξεκινούν με το πρόθεμα «EV» (Electric Vehicle) και θα ακολουθεί ένας αριθμός που αντιστοιχεί στη διαδοχική θέση του αυτοκινήτου. To ΕV6, που γίνεται το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Kia βασισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform), είναι μεγάλο: Έχει μήκος 4.680 χλστ., πλάτος 1.880 χλστ., ύψος 1.550 χλστ. και μεταξόνιο που εκτείνεται στα 2.990 χλστ.. Για να έχετε μία πιο καλή εικόνα οι διαστάσεις του, το καθιστούν μικρότερο, στενότερο και χαμηλότερο από εκείνες του μεγάλου SUV Kia Sorento. Παρ' όλα αυτά, το μεταξόνιο του EV6 είναι κατά 86 χιλιοστά μεγαλύτερο! Αυτό που έχει σημασία όμως είναι πως το EV6 έχει στυλ, που φωνάζει «ξεχάστε την Kia που ξέρατε». Θυμίζει φουτουριστικό shooting brake, όντας πραγματικά ξεχωριστό με σωστές αναλογίες και γεμάτο από λεπτομέρειες, που και κομψές είναι, αλλά και αναδεικνύουν το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Με κοντούς προβόλους, μικρό μπροστινό καπό, κουπέ στυλ στο τελείωμα της γραμμής οροφής και φυσικά με αυτό το απίθανο πίσω μέρος, που είναι ότι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει τον τελευταίο καιρό. Η Kia δείχνει να ξεπέρασε ακόμα και την BMW με ένα φουτουριστικό σχέδιο, που ταυτόχρονα διαλαλεί το τεχνολογικό του προφίλ και κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν.
Πότε έρχεται είπαμε;
Η παραγωγή του EV6 έχει ξεκινήσει και γίνεται στη Νότια Κορέα. Τα μοντέλα που οδηγήσαμε στην ηλιόλουστη Μαρμπέγια της Ισπανίας ήταν κανονική παραγωγής και όπως μας αποκάλυψε ο «δικός μας» Γιάννης Ρούσσης, product manager της Kia Motor Europe, μέχρι και 5 μήνες πριν έγιναν μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό. Aυτό που έχει σημασία είναι πως στην Ελλάδα το Kia EV6 αναμένεται το Δεκέμβριο, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν εκτιμήσεις για την τιμή του.
Upper class αίσθηση στην καμπίνα του νέου Kia EV6, που σε κερδίζει με την ποιότητα, το φινίρισμα, αλλά και τη high-tech υλοποίηση. Πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι δύο καμπύλες οθόνες 12 ιντσών που ενώνονται μεταξύ τους και δεσπόζουν στο ταμπλό. «Αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα, άπλετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές.
Πάθαμε πλάκα με την upper class αίσθηση στην καμπίνα του νέου Kia EV6, που σε κερδίζει με την ποιότητα, το φινίρισμα, αλλά και τη high-tech υλοποίηση. Πιο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι οι δύο καμπύλες οθόνες 12 ιντσών που ενώνονται μεταξύ τους και δεσπόζουν στο ταμπλό, φιλοξενώντας τόσο τον πίνακα οργάνων, όσο και το σύστημα infotainment. Ξεχωριστή είναι και η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα, που όμως δεν μετακινείται μπρος-πίσω, όπως στο συγγενές Hyundai IONIQ 5. Το σύστημα ψυχαγωγίας διαθέτει την τεχνολογία Kia Connect που επιτρέπει ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air) και υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο. Το τιμόνι είναι δύο ακτίνων και φέρει το ανανεωμένο λογότυπο Kia, ενώ τα μπουτόν που ρυθμίζουν τον κλιματισμό χρησιμοποιούν απτική τεχνολογία πιο γνωστή ως 3D touch.
¶λλα χαρακτηριστικά του εσωτερικού περιλαμβάνουν το ηχοσύστημα 14 ηχείων Meridian, που διαθέτει τεχνολογία «Active Sound Design», η οποία είναι μια τεχνητής νοημοσύνης γεννήτρια θορύβου που προσαρμόζεται στην ταχύτητα του οχήματος. Επιπλέον το EV6 διαθέτει κεντρική κονσόλα με κίτρινες πινελιές, ενώ τα υφάσματα που καλύπτουν τα καθίσματα δημιουργούνται από ανακυκλωμένα πλαστικά. Μιλώντας για το χώρο αποσκευών του EV6 μπορεί να φιλοξενήσει 520 λίτρα, ενώ αν πέσουν τα καθίσματα αυξάνεται στα 1.300 λίτρα. Εάν χρειάζεται, 52 ακόμα λίτρα αποθήκευσης θα βρείτε σε ένα χώρο ακριβώς κάτω από το καπό, που προσφέρει η απουσία κινητήρα καύσης. Ο Ίδιος χώρος μειώνεται στα 20 λίτρα για την τετρακίνητη έκδοση. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι αυτοκρατορικός, ενώ το επίπεδο πάτωμα τονίζει την πρακτικότητα και την αίσθηση ευρυχωρίας.
Η πλατφόρμα E-GMP δίνει τη δυνατότητα φόρτισης 400V και 800V. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει στο Kia EV6 να φορτίσει από 10 έως 80 τοις εκατό σε μόλις 18 λεπτά
Η πλατφόρμα E-GMP δίνει τη δυνατότητα φόρτισης 400V και 800V. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει στο μοντέλο να φορτίσει από 10 έως 80 τοις εκατό σε μόλις 18 λεπτά. Η Kia υπογραμμίζει πως η πισωκίνητη έκδοση με λιγότερο από 4,5 λεπτά φόρτισης (με 800V) μπορεί να διανύσει έως και 100 χιλιόμετρα. Απίθανα πράγματα!
Το Kia EV6 φέρει την τεχνολογία vehicle-to-load, όντας έτσι ικανό να τροφοδοτήσει με ρεύμα ηλεκτρικές συσκευές μέχρι 3,6 kW ή να φορτίσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.
Το EV6 θα προσφέρεται σε ποικίλες διαμορφώσεις συστημάτων κίνησης, καθώς υπάρχουν τυπικές και μεγάλης εμβέλειας μπαταρίες, με κίνηση στον πίσω άξονα ή και στους δύο. Αρχικά μία μπαταρία 58 kWh τροφοδοτεί τον κινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα έχοντας ισχύ 170 ίππους και 350 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση αποκτά έναν δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα και έχει ισχύ 235 ίππων και 605 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 6,2 δευτερόλεπτα.
Η μεγαλύτερη μπαταρία 77,4 kWh είναι η επόμενη επιλογή και στην πισωκίνητη έκδοση συνδυάζεται με έναν ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα που προσφέρει 229 ίππους και 350 Nm ροπής. Η τετρακίνητη έκδοση αυξάνει την απόδοση στα 325 άλογα και τα 605 Nm ροπής με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 5,2 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία της, σύμφωνα με τη μάρκα ξεπερνάει τα 510 χιλιόμετρα (WLTP). Αυτές τις δύο εκδόσεις οδηγήσαμε στην παρουσίαση του μοντέλου.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το EV6 GT, το οποίο θα διατίθεται από του χρόνου αποκλειστικά με τετρακίνηση και με τη μεγάλη μπαταρία. Όσοι το επιλέξουν θα έχουν στο πόδι τους 585 ίππους και 740 Nm ροπής με το 0-100 χλμ./ώρα να γίνεται σε 3,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του EV6 GT φτάνει τα 260 χλμ./ώρα και η αυτονομία του τα 405 χιλιόμετρα, ενώ το μοντέλο εξοπλίζεται και από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το μοντέλο αυτό κοντράρει στα ίσια την Porsche Taycan και τα γρήγορα Tesla.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως το EV6 φέρει την τεχνολογία vehicle-to-load, όντας έτσι ικανό να τροφοδοτήσει με ρεύμα ηλεκτρικές συσκευές μέχρι 3,6 kW ή να φορτίσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.600 κιλά.
Η Kia δημιούργησε ένα εξαιρετικό και καλοζυγισμένο πλαίσιο, με αναρτήσεις και υποπλαίσια που φέρουν ειδικά αμορτισέρ και υδραυλικούς συνδέσμου αντίστοιχα, για ένα ηλεκτρικό όχημα που οδηγικά όχι μόνο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει, αλλά και που κάνει premium κατασκευές να νιώθουν μειονεκτικά απέναντί του.
Τα καλά νέα πίσω από το τιμόνι ξεκινούν με την ευχάριστη θέση οδήγησης, την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, αλλά και το απίθανο σύστημα καμερών που εξασφαλίζουν εικόνα 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο. Να σημειώσουμε εδώ πως σε ειδική δοκιμασία εκτελέσαμε απαιτητικές μανούβρες βασισμένοι μόνο στις κάμερες μιας και το παρμπρίζ ήταν μαυρισμένο! Επίσης το Kia EV6 διαθέτει προηγμένο σύστημα αυτόνομου παρκαρίσματος, που μπορεί να γίνει και με τον οδηγό έξω από το αυτοκίνητο!
Το EV6 έχει στυλ, που φωνάζει «ξεχάστε την Kia που ξέρατε». Θυμίζει φουτουριστικό shooting brake, όντας πραγματικά ξεχωριστό με σωστές αναλογίες και γεμάτο από λεπτομέρειες, που και κομψές είναι, αλλά και αναδεικνύουν το τεχνολογικό του υπόβαθρο.
Όπως και να έχει και μετά από αρκετά χιλιόμετρα οδήγησης, διαπιστώσαμε πως το Kia EV6 δεν είναι μόνο μόστρα, αλλά έχει μπόλικη οδηγική ουσία. Η Kia δημιούργησε ένα εξαιρετικό και καλοζυγισμένο πλαίσιο, με αναρτήσεις και υποπλαίσια που φέρουν ειδικά αμορτισέρ και υδραυλικούς συνδέσμους αντίστοιχα, για ένα ηλεκτρικό όχημα που οδηγικά όχι μόνο δεν έχει τίποτα να ζηλέψει, αλλά και που κάνει premium κατασκευες να νιώθουν μειονεκτικά απέναντί του. Τα πρώτα χιλιόμετρα τα κάναμε με το πισωκίνητο EV6 των 229 ίππων σε αυτοκινητόδρομο, όπου το μεγάλο ηλεκτρικό της Kia μας έπεισε απόλυτα με την άνεση, την premium αίσθηση, την αθόρυβη λειτουργία και τη σταθερότητά του. Μας κέρδισε και το σύστημα, που ενεργοποιώντας το φλας για να αλλάξεις πορεία βλέπεις στον πίνακα οργάνων βίντεο από την αντίστοιχη λωρίδα κίνησης!
Για τις πιο στριφτερές διαδρομές της παρουσίασης επιλέξαμε την τετρακίνητη έκδοση των 325 ίππων, η οποία αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματική, αλλά και απολαυστική. Απίθανη πρόσφυση και ουδετερότητα στη συμπεριφορά με το σύνολο να καλύπτει εξαιρετικά το τεράστιο βάρος. Με το συγκεκριμένο EV6 είχαμε μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία χάρη στον τρόπο που συμπεριφέρεται στις στροφές, αλλά και με την ταχύτητα που τις ενώνει στις ενδιάμεσες ευθείες. Χωρίς ίχνος πλεύσης, με εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, κορυφαία φρένα και αίσθηση απόλυτης ασφάλειας, χάρη στην ομπρέλα με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά που έχει ως προίκα το Kia EV6. Στην τελευταία ανήκει το Head up Dislpay επαυξημένης πραγματικότητας (ναι όπως αυτό της Mercedes S-Class), αλλά και τελευταίας γενιάς Highway Driving Assist (Υποστήριξη Κίνησης σε Αυτοκινητόδρομο), το οποίο σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα συστήματα προσφέρει και δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης με εξελιγμένα χαρακτηριστικά, όπως την αυτόματη αλλαγή λωρίδας με την πίεση του μοχλού των φλας. Περισσότερα όμως στην δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, όπου οι μετρήσεις μας είναι σίγουρο πως θα δείξουν το κορυφαίο επίπεδο του νεου Kia EV6.