Το Mirai δεν είναι «εύκολο» στο μάτι. Θυμίζει ξεχασμένο πρωτότυπο το οποίο το… έσκασε από την έκθεση της Toyota.
Οδηγούμε: To Toyota που καίει υδρογόνο και βγάζει...νερό
37.353 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2015)
Οδηγούμε το Toyota Mirai. Το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που καίει υδρογόνο και βγάζει νερό από την εξάτμιση. Αποδίδει 155 ίππους και ο ανεφοδιασμός γίνεται σε 3 λεπτά.
Mε μια ματιά -Mirai στα ιαπωνικά σημαίνει μέλλον-Γεμίζει με υδρογόνο σε 3 λεπτά-Έχει 155 ίππους και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ-Το πρώτο FCV που διατίθεται προς πώληση
Χρειάστηκε να περάσουν 23 χρόνια εξέλιξης και να καταχωρηθούν 5.680 πατέντες (τη χρήση των οποίων η Toyota έχει απελευθερώσει για να μπορούν και άλλοι κατασκευαστές να επωφεληθούν από αυτές και να γίνουν τα οχήματα υδρογόνου δημοφιλή) από το τμήμα ευρεσιτεχνιών της Toyota, προκειμένου να φτάσουμε στο τετράτροχο θαύμα που λέγεται Mirai.
Κατά κάποιο τρόπο η Toyota επαναλαμβάνει τον εαυτό της μετά από 22 χρόνια, καθώς το 1997 ήταν αυτή που πρωτοστάτησε στα καινοτόμα και ρηξικέλευθα τότε υβριδικά, φτάνοντας σήμερα να είναι ηγέτης αυτών. Βλέποντας το Mirai είναι σαν να ξαναζείς το παρελθόν και συγκεκριμένα το λανσάρισμα του Toyota Prius. Μόνο που αυτή τη φορά η καινοτομία έχει πάει ένα βήμα παραπέρα και είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, από ότι ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 η υβριδική τεχνολογία.
Και αυτό γιατί το Mirai κινείται χωρίς να παράγει ρύπους, καταναλώνει το πλέον καθαρό καύσιμο του πλανήτη, που δεν είναι άλλο από το υδρογόνο και κυρίως, από την εξάτμισή του… αναβλύζει πόσιμο νερό. Πως γίνονται όλα αυτά; Κάνοντας ουσιαστικά το αντίθετο της ηλεκτρόλυσης. Πεταχτήκαμε λοιπόν μέχρι το Αμβούργο, την πιο εναλλακτική ευρωπαϊκή πόλη της Ευρώπης, όσον αφορά στα καύσιμα, για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το μέλλον.
Το Mirai εφοδιάζεται με δύο δεξαμενές καυσίμου. Μία εμπρός και μία πίσω. Και οι δύο γεμίζουν σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Δεν μπορεις να κρινεις ενα τοσο σημαντικο αυτοκινητο για το μελλον της αυτοκινησης και των μεταφορων απο την εμφανιση. Ειναι εντυποσιακο το γεγονος οτι η toyota αφησε ελευθερες τις πατεντες που κατεθεσε ελευθερες για χρηση απο ολους τους κατασκευαστες. Τελος θα ηθελα να αναφερω οτι ουσιαστηκα προκειται για ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο το οποιο σε αντιθεση με τα υπολοιπα παραγρι την ενεργεια που χρειαζεται για την κινηση του αλλα και για τη φορτιση των μπαταριων του χωρις να παραγει κανενα μα κανενα απολυτως ρυπο.
Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα, το άρθρο είναι επίσης χρήσιμο για να καταλάβουμε τις διαφορετικές οπτικές που έχουν δύο κολοσσοί της αυτοβιομηχανίας για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Την ίδια στιγμή που ο ένας επενδύει σε λογισμικά χειραγώγησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων, ο άλλος επενδύει σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Τουλαχιστον αυτοι προσπαθουν να κανουν κατι για το περιβαλλον ειναι μπροστα σε τετοιες τεχνολογιες σε αντιθεση με τους με τους δηθεν γερμανους που ειναι το ακρως αντιθετο και το μονο που εχουν να παρουσιασουν ειναι πουστια βρωμα και δυσωδια οσο για το σχεδιασμο θα προτιμησω αυτο παρα το copy paste της γερμανιας
Μπράβο στην ΤΟΥΟΤΑ,προσωπικά δεν με απασχολεί αν είναι άσχημο ή όμορφο αλλά η τεχνολογία που έχει,τώρα θα ήθελα να ήξερα τι θα λέει η γνωστή ακατανόμαστη σαπιλοεταιρεί για το πρωτοποριακο αυτό αμάξι της ΤΟΥΟΤΑ.
Πρωτοποριακό, μπροστά σε ότι αφορά την τεχνολογία. Στην Ελλάδα ακόμα και αν έχεις τα ~70000 δεν μπορείς να το αγοράσεις λόγω έλλειψης δικτύου διανομής υδρογόνου. ΑΑΑΑΑΑ ΕΓΩ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΡΙΠΤΩ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΣΧΗΜΟ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΙΑΠΩΝΕΣ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ .
Η ΜΕΝ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Η ΔΕ ΣΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ. ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΕΔΩΣΕ ΤΙΣ ΠΑΤΕΝΤΕΣ Η TOYOTA ΔEIΧΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ.ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ Η HONDA ANΤΙΣΤΟΙΧΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Το αυτοκινητο οντως δεν εχει ρυπους. Η διαδικασια παραγωγης του υδρογονου ομως ειναι εξαιρετικα ενεργοβορος διαδικασια, σε σημειο που πλησιαζει του ρυπους που θα παρηγαγε ενα αντιστοιχο συμβατικο αυτοκινητο.
Μην κανουμε σα μικρά παιδιά, η Toyota ειναι (μαλλον) ο πιο αξιολογος παγκόσμιος κατασκευαστης. Ναι, ειναι ασχημούλικα σχεδόν όλα τα μικρομεσαία – μεσαία οχήματα της, αλλά έχει μικρή σημασία. Σε πολλά θέματα τεχνολογίας είναι πρωτοπόρος. Μια αξιοθαύμαστη εταιρεία, με ιδιαίτερη κουλτούρα, που πουλά οχήματα όλων των κατηγοριών σε όλα τα μήκη και πλάτη αυτού του πλανήτη. Όχι, δεν έχω Toyota, ποτέ μου δεν ειχα και (μάλλον !) ποτέ δεν θα πάρω!!
Ότι αφορά το συγκεκριμένο ασχημόπαπο μοντέλο (για να βγάλω όλη μου την κακία!), είναι θαύμα τεχνολογίας, και αφορά ή θα αφορά αγορές και χώρες που είναι τεχνολογικά (και όχι μονό) προηγμένες, και όχι χώρες που προσπαθούν να επιβιώσουν….
Φιλε Νικο σημερινο και φρεσκο για σενα και μονο http://www.madata.gr/free-time/cars/445634.html. Για αλλη μια φορα ανακληση της Τoyota.Eχει και δεκαδες αλλες της Τoyota αν ανοιξεις το site.Eγω ευχαριστω
Υπάρχει μια παρανόηση ίσως λόγω κακής μετάφρασης σε πολλούς συντάκτες που διαβάζω.
Η Toyota ακολουθώντας το παράδειγμα της Tesla μπορεί να απελευθέρωσε τις πατέντες αλλά δεν τις παραχώρησε για δημόσια χρήση. ;)
Θα εξετάσει ξεχωριστά κάθε σχετική αίτηση απο αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες ανεφοδιασμού και αυτό μόνο μέχρι το 2020.
Φίλε Βαγγέλη, η τελευταία ανάκληση όπως είδες αφορά διακόπτες παραθύρου και σε αυτοκίνητα από 5 έως 10 χρόνων. Επίσης στην TOYOTA υπάρχουν και εσωτερικές οδηγίες για αντικαταστήσεις ελλαττωματικών μερών κατά την τυπική διαδικασία ενός service. Επίσης αν τυχόν είσαι εντός εγγύησης η οποιαδήποτε αντικατάσταση γίνεται σχεδόν άμεσα και χωρίς πολλά πολλά. Αντίθετα από άλλους έπεφταν τα παράθυρα, κλέβανε-κλέβουν στους ρύπους, χαλούσαν ηλεκτρικά χειρόφρενα και το κάνουνε γαργάρα...
Αναφορικά με την αξιοπιστία που αναφέρεις φίλε vaggeli η Ιαπωνική takaka προμήθευε αερόσακους στους πάντες (Ιάπωνες, Γερμανούς κλπ). Καλό θα ήταν να ενημερώνεσαι σωστά πριν ποστάρεις θέματα που αφορούν την Ιαπωνική αξιοπιστία. Υπάρχει και η παροιμία "όσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια..."
Η παραγωγή και διάθεση υδρογόνου είναι σε νηπιακό στάδιο. Το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση με φόρτιση απο πρασινες πηγές ενέργειας, το υδρογόνο με τις τρέχουσες συνθήκες και ρυθμούς παραγωγής δεν είναι οικολογική και εφικτη λύση.
Δεν μπορεις να κρινεις ενα τοσο σημαντικο αυτοκινητο για το μελλον της αυτοκινησης και των μεταφορων απο την εμφανιση. Ειναι εντυποσιακο το γεγονος οτι η toyota αφησε ελευθερες τις πατεντες που κατεθεσε ελευθερες για χρηση απο ολους τους κατασκευαστες. Τελος θα ηθελα να αναφερω οτι ουσιαστηκα προκειται για ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο το οποιο σε αντιθεση με τα υπολοιπα παραγρι την ενεργεια που χρειαζεται για την κινηση του αλλα και για τη φορτιση των μπαταριων του χωρις να παραγει κανενα μα κανενα απολυτως ρυπο.
Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα, το άρθρο είναι επίσης χρήσιμο για να καταλάβουμε τις διαφορετικές οπτικές που έχουν δύο κολοσσοί της αυτοβιομηχανίας για την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Την ίδια στιγμή που ο ένας επενδύει σε λογισμικά χειραγώγησης των μετρήσεων εκπομπών ρύπων, ο άλλος επενδύει σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Τουλαχιστον αυτοι προσπαθουν να κανουν κατι για το περιβαλλον ειναι μπροστα σε τετοιες τεχνολογιες σε αντιθεση με τους με τους δηθεν γερμανους που ειναι το ακρως αντιθετο και το μονο που εχουν να παρουσιασουν ειναι πουστια βρωμα και δυσωδια οσο για το σχεδιασμο θα προτιμησω αυτο παρα το copy paste της γερμανιας
Μπράβο στην ΤΟΥΟΤΑ,προσωπικά δεν με απασχολεί αν είναι άσχημο ή όμορφο αλλά η τεχνολογία που έχει,τώρα θα ήθελα να ήξερα τι θα λέει η γνωστή ακατανόμαστη σαπιλοεταιρεί για το πρωτοποριακο αυτό αμάξι της ΤΟΥΟΤΑ.
Τι ασχήμια θεέ μου. Έλεος τα μάτια μας.
Πρωτοποριακό, μπροστά σε ότι αφορά την τεχνολογία. Στην Ελλάδα ακόμα και αν έχεις τα ~70000 δεν μπορείς να το αγοράσεις λόγω έλλειψης δικτύου διανομής υδρογόνου. ΑΑΑΑΑΑ ΕΓΩ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΡΙΠΤΩ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΣΧΗΜΟ
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΙΑΠΩΝΕΣ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ . Η ΜΕΝ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Η ΔΕ ΣΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ. ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΕΔΩΣΕ ΤΙΣ ΠΑΤΕΝΤΕΣ Η TOYOTA ΔEIΧΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ.ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΚΑΙ Η HONDA ANΤΙΣΤΟΙΧΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Το αυτοκινητο οντως δεν εχει ρυπους. Η διαδικασια παραγωγης του υδρογονου ομως ειναι εξαιρετικα ενεργοβορος διαδικασια, σε σημειο που πλησιαζει του ρυπους που θα παρηγαγε ενα αντιστοιχο συμβατικο αυτοκινητο.
Α 5-10 ετων??Α ενταξει γιατι ειχα μεινει με την ιδεα οτι τα Γιαπωνεζικα δε σπανε δε χαλανε.Α ενταξει τοτε
Μην κανουμε σα μικρά παιδιά, η Toyota ειναι (μαλλον) ο πιο αξιολογος παγκόσμιος κατασκευαστης. Ναι, ειναι ασχημούλικα σχεδόν όλα τα μικρομεσαία – μεσαία οχήματα της, αλλά έχει μικρή σημασία. Σε πολλά θέματα τεχνολογίας είναι πρωτοπόρος. Μια αξιοθαύμαστη εταιρεία, με ιδιαίτερη κουλτούρα, που πουλά οχήματα όλων των κατηγοριών σε όλα τα μήκη και πλάτη αυτού του πλανήτη. Όχι, δεν έχω Toyota, ποτέ μου δεν ειχα και (μάλλον !) ποτέ δεν θα πάρω!! Ότι αφορά το συγκεκριμένο ασχημόπαπο μοντέλο (για να βγάλω όλη μου την κακία!), είναι θαύμα τεχνολογίας, και αφορά ή θα αφορά αγορές και χώρες που είναι τεχνολογικά (και όχι μονό) προηγμένες, και όχι χώρες που προσπαθούν να επιβιώσουν….
Φιλε Νικο σημερινο και φρεσκο για σενα και μονο http://www.madata.gr/free-time/cars/445634.html. Για αλλη μια φορα ανακληση της Τoyota.Eχει και δεκαδες αλλες της Τoyota αν ανοιξεις το site.Eγω ευχαριστω
Πως λέγεται ο σχεδιαστής της TOYOTA? Αν ξέρει κανείς και επίσης να μάθουμε τι ληγμένα παίρνει και σχεδιάζει τέτοια μπουκαλοβουλώματα.
Εδώ το αντίστοιχο Honda... http://www.motorauthority.com/news/1028376_first-look-at-hondas-new-fuel-cell-vehicle-coming-in-2016
Και θεωρουσα μονο το auris το πιο ασχημο αμαξι.Ωχ χριστε μου τι ειναι τουτο παλι
Υπάρχει μια παρανόηση ίσως λόγω κακής μετάφρασης σε πολλούς συντάκτες που διαβάζω. Η Toyota ακολουθώντας το παράδειγμα της Tesla μπορεί να απελευθέρωσε τις πατέντες αλλά δεν τις παραχώρησε για δημόσια χρήση. ;) Θα εξετάσει ξεχωριστά κάθε σχετική αίτηση απο αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρίες ανεφοδιασμού και αυτό μόνο μέχρι το 2020.
Φίλε Βαγγέλη, η τελευταία ανάκληση όπως είδες αφορά διακόπτες παραθύρου και σε αυτοκίνητα από 5 έως 10 χρόνων. Επίσης στην TOYOTA υπάρχουν και εσωτερικές οδηγίες για αντικαταστήσεις ελλαττωματικών μερών κατά την τυπική διαδικασία ενός service. Επίσης αν τυχόν είσαι εντός εγγύησης η οποιαδήποτε αντικατάσταση γίνεται σχεδόν άμεσα και χωρίς πολλά πολλά. Αντίθετα από άλλους έπεφταν τα παράθυρα, κλέβανε-κλέβουν στους ρύπους, χαλούσαν ηλεκτρικά χειρόφρενα και το κάνουνε γαργάρα...
Αναφορικά με την αξιοπιστία που αναφέρεις φίλε vaggeli η Ιαπωνική takaka προμήθευε αερόσακους στους πάντες (Ιάπωνες, Γερμανούς κλπ). Καλό θα ήταν να ενημερώνεσαι σωστά πριν ποστάρεις θέματα που αφορούν την Ιαπωνική αξιοπιστία. Υπάρχει και η παροιμία "όσα δεν πιάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια..."
http://www.madata.gr/free-time/cars/416511.html Κιαλλη ανακληση???Βρε την αξιοπιστια των γιαπωνεζων!!!!
Η παραγωγή και διάθεση υδρογόνου είναι σε νηπιακό στάδιο. Το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση με φόρτιση απο πρασινες πηγές ενέργειας, το υδρογόνο με τις τρέχουσες συνθήκες και ρυθμούς παραγωγής δεν είναι οικολογική και εφικτη λύση.