11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Tα νέα Subaru Forester και XV θα είναι διαθέσιμα στη χώρα μας τις επόμενες ημέρες.
Οδηγούμε: Subaru XV, Forester & Outback D Lineartronic
19.534 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2013)
Καθώς η νέα εποχή της Subaru στην Ελλάδα είναι γεγονός, ταξιδεύουμε στο Μιλάνο για να γνωρίσουμε από κοντά τη νέα γκάμα των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας που θα λανσαριστούν στη χώρα μας σε ελάχιστες ημέρες.
Το πρώτο κατάστημα λιανικής της νέας εταιρείας είναι ήδη έτοιμο στην Αθήνα (Πειραιώς 165) και αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες η δραστηριότητά του. Η γκάμα των μοντέλων της Subaru είναι εντελώς καινούργια και θα βασίζεται στο νέο XV, στη νέα γενιά του Forester, στο διθέσιο sport coupe BR-Z και τέλος, στο Outback (οι τιμές όλων των μοντέλων θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες ταυτόχρονα με την επίσημη παρουσίαση της νέας εταιρείας).
Με αφορμή την παρουσίαση του Subaru Outback Diesel με το αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic, βρεθήκαμε στη γειτονική Ιταλία, όπου γνωρίσαμε από κοντά τα νέα XV και Forester, τα οποία θα κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά τις επόμενες ημέρες.Νέο Subaru XV: Το all around μικρομεσαίοΤο XV της Subaru βασίζεται πάνω στη νέα γενιά του Impreza και αποτελεί την πρόταση των ιαπώνων στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover. Σχεδιαστικά, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει με το υπερυψωμένο του αμάξωμα και τα πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά, που του δίνουν έναν «off road» χαρακτήρα.
Παράλληλα, οι compact διαστάσεις του (4.450 χλστ. μήκος και πλάτος 1.780 χλστ.) καθιστούν το νέο μοντέλο ευέλικτο στην πόλη χωρίς να προβληματίζουν. Έτσι, το μοντέλο της Subaru συνδυάζει με εύστοχο τρόπο τις αρετές ενός μικρομεσαίου, με εκείνες ενός crossover. Τέλος, τονίζουμε ότι όλες οι εκδόσεις του XV φέρουν τη μόνιμη τετρακίνηση Symmetrical AWD. Κινητήρες: Με 3 μηχανικά σύνολα Στον τομέα των μηχανικών συνόλων, το μικρομεσαίο ιαπωνικό μοντέλο έρχεται με 3 επιλογές. Έτσι, η γκάμα του αποτελείται από 2 μοτέρ βενζίνης 1,6 και 2,0 λτ. (με 114 και 150 ίππους αντίστοιχα) και έναν κινητήρα πετρελαίου 2,0 λτ. με απόδοσης 147 ίππων. Η Subaru έχει δώσει έμφαση στην οικονομία καυσίμου και στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων κι έτσι για παράδειγμα το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 2,0 λτ. απαιτεί μόλις 5,6 λτ. ανά 100 χλμ., εκπέμποντας 146 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το πετρελαιοκίνητο XV (με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), το οποίο μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, καθώς οι 147 ίπποι και τα 350 Nm ροπής κινούν κι επιταχύνουν το αμάξωμα με χαρακτηριστική ευκολία. Τέλος, τονίζουμε ότι οι βενζινοκίνητες εκδόσεις μπορούν να συνδυαστούν και με αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic, ενώ η έκδοση με τον 1.600αρη βενζινοκινητήρα και το 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτει κι επιλογέα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων.
Εσωτερικό-χώροιΠερνώντας στο εσωτερικό του XV, η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων είναι αρκετά στιβαρή και το φινίρισμα προσεγμένο. Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένοι οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού κι η οθόνη των 4,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.
Παράλληλα στο επάνω μέρος είναι τοποθετημένη κι η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων του αυτοκινήτου. Στον τομέα των χώρων, το XV είναι άνετο τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, βάσει των δεδομένων της μικρομεσαίας κατηγορίας. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος κι έχει χωρητικότητα 380 λίτρων.Οδική συμπεριφοράΗ παρουσία της μόνιμης τετρακίνησης εξασφαλίζει στο μικρομεσαίο ιαπωνικό μοντέλο υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, όντας σταθερό σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε κι η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, παρέχοντας την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό.
Επίσης, το καλό σε κλιμάκωση 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, σε συνδυασμό με τα 350 Nm ροπής του πετρελαιοκινητήρα (έκδοση που οδηγήσαμε) «συνεργάζονται» άψογα τόσο στον τομέα των επιδόσεων όσο και σε αυτόν της κατανάλωσης. Τέλος, η απόσταση των 22 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος «προσδίδει» στο ΧV ισχυρές δόσεις «off road» χαρακτηριστικών.
Νέο Subaru Forester: 4η γενιά και καλύτερηΗ τέταρτη γενιά του Forester έρχεται με πιο δυναμική εμφάνιση, ένα βελτιωμένο σε σχεδίαση αλλά και απτή ποιότητα εσωτερικό, καθώς και νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Στην τελευταία περίπτωση, ξεχωρίζει η παρουσία του 2λιτρου boxer diesel των 147 ίππων, ο οποίος φυσικά στέλνει τη δύναμή του και στους 4 τροχούς μέσω της τετρακίνησης Symmetrical AWD.
Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης του SUV της ιαπωνικής εταιρείας αποτελεί η εμπρόσθια μάσκα με τη μεγάλη εισαγωγή, ενώ το γενικότερο σύνολο είναι αρκετά ελκυστικό. Οι αισθητικές διαφορές με τον προκάτοχό του, κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα (με νέα μάσκα και φωτιστικά σώματα) είναι ευδιάκριτες, ενώ έχουν αυξηθεί και οι διαστάσεις, σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το μήκος του νέου Forester, ανέρχεται στα 4.595 χλστ. (+35 χλστ.), το ύψος στα 1.795 χλστ. (+15 χλστ.) και το πλάτος στα 1.695 χλστ. (+20 χλστ.), ενώ μεγαλύτερο, κατά 25 χλστ., είναι και το μεταξόνιο, φτάνοντας συνολικά στα 2.640 χλστ.Κινητήρες: Με κατανάλωση από 5,7 λτ./100 χλμ. Στη γκάμα κινητήρων του ιαπωνικού μοντέλου συμπεριλαμβάνονται 2 κινητήρες βενζίνης κι ένας πετρελαίου. Το 2λίτρο ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης αποδίδει 150 άλογα και συνδυάζεται με 6αρι χειροκίνητο ή αυτόματο CVT, ενώ η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή αποδίδει 240 ίππους και φέρει αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο. Μάλιστα, το εν λόγω κιβώτιο φέρει 3 προγράμματα λειτουργίας, τα «ntelligent, sport and sport-sharp». Το CVT κιβώτιο είναι 6 σχέσεων και στην επιλογή «sport-sharp» γίνεται 8 σχέσεων.
Το μεγάλο ατού της γκάμας είναι ο 2λιτρος boxer πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος παρουσιάζει κατανάλωση μόλις στα 5,7 λτ. ανά 100 χλμ. κι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 150 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Στην πράξη, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο κινεί με εξαιρετική ευκολία το Forester, καθώς είναι ιδιαίτερα φειδωλό στην κατανάλωση καυσίμου, κάτι που είδαμε και κατά την επαφή μας με το μοντέλο.Εσωτερικό: Πολύ καλή ποιότητα και άφθονοι χώροιΗ τέταρτη γενικά του Forester έρχεται με πολύ καλή ποιότητα υλικών στο εσωτερικό, κάτι που ισχύει και για το φινίρισμα εντός της καμπίνας. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι αρκετά ευχάριστος και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα. Επίσης, στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι τοποθετημένο ένα τμήμα μαλακού πλαστικού που αναβαθμίζει κατά πολύ την εικόνα. Σε επίπεδο χώρων, το Forester παραμένει αρκετά ευρύχωρο για τους επιβάτες, προσφέροντας αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους και για μικροαντικείμενα. Οδική συμπεριφορά: Αθόρυβο και σταθερόΚαθ οδόν το Forester εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό με τη σταθερότητά του σε όλες τις συνθήκες κίνησης, διατηρώντας τα σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά που φέρουν όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας. Ειδικά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επί ιταλικού εδάφους, ο οδηγός κι οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την απουσία θορύβου και κραδασμών στη λειτουργία του diesel κινητήρα. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά άμεσο και παρέχει την απαιτούμενη πληροφόρηση στον οδηγό.Subaru Outback Diesel LineartronicΓια πρώτη φορά οι ιθύνοντες της Subaru συνδυάζουν το αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic με τον 2λιτρο boxer πετρελαιοκινητήρα. Οι τεχνικοί της εταιρείας προχώρησαν στις απαραίτητες παρεμβάσεις, προκειμένου το εν λόγω κιβώτιο να μπορεί να διαχειριστεί τη ροπή των 350 Nm του πετρελαιοκινητήρα, πετυχαίνοντας παράλληλα υψηλή απόδοση, αλλά και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Έτσι, τόσο ο κινητήρας όσο και το κιβώτιο έχουν δεχθεί τις απαραίτητες παρεμβάσεις προκειμένου να συνεργάζονται ομαλά. Επίσης, οι υπεύθυνοι της Subaru αναφέρουν ότι το Outback (Model Year 14) φέρει ορισμένες επιπλέον αλλαγές σε ορισμένα σημεία του αμαξώματος, όπως για παράδειγμα στις αναρτήσεις.Όσον αφορά τη λειτουργία του κιβωτίου, στην πράξη το Linertronic αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρηστικό με τις αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται άμεσα και ομαλά, ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Στη σειριακή λειτουργία, οι αλλαγές των 7 σχέσεων μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο από τα paddles πίσω από το τιμόνι, όσο και από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Στη γκάμα κινητήρων του Outback, βρίσκονται ένας κινητήρας βενζίνης 2,5 και ο boxer 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας της εταιρείας, ο οποίος συνδυάζεται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και με το αυτόματο CVT Lineartronic. Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου με το αυτόματο κιβώτιο, η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 6,3 λτ./100 χλμ. κι οι εκπομπές ρύπων στα 166 γρ./χλμ. Τέλος, σε επίπεδο συμπεριφοράς το Outback παρουσιάζει πολυάριθμα θετικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η σταθερότητα του, ενώ οι επιβάτες θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τους χώρους που παρέχει.
Η τέταρτη γενιά του Forester έρχεται με πιο δυναμική εμφάνιση, ένα βελτιωμένο σε σχεδίαση αλλά και απτή ποιότητα εσωτερικό, καθώς και νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.