ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε το ανανεωμένο Mazda 2 Hybrid

39.163 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2024)
Οδηγούμε το ανανεωμένο Mazda 2 Hybrid
28 Φωτογραφίες »

- Έγινε πιο Mazda και πήρε αποστάσεις αισθητικά από το Toyota Yaris
- Υβριδικό με 116 άλογα και κατανάλωση 3,8 λτ. στην πόλη
- Ποιοτική καμπίνα με οθόνες 10,25 και 12,3 ιντσών
- Στην Ελλάδα από τον Απρίλιο του 2024

Το νέο Mazda 2 Hybrid παίρνει αποστάσεις αισθητικά από το αδελφό Toyota Yaris

Έχουν περάσει σχεδόν πέντε χρόνια από την επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα και το Mazda 2 Hybrid, το πρώτο αυτοφορτιζόμενο μικρό της ιαπωνικής φίρμας, δηλώνει έτοιμο μετά την ανανέωσή του να συνεχίσει σε νέα βάση την εμπορική του πορεία στη χώρα μας. Αλλωστε, οι δεσμοί αίματος του Mazda 2 Hybrid με το Toyota Yaris Hybrid (σ.σ. πριν το 2023, ήταν το Νο.1 σε πωλήσεις μοντέλο στην Ελλάδα για 10 συναπτά έτη) αποτελούν θεμέλιο για τέτοιες σκέψεις από το στρατόπεδο της Mazda. Ταξιδεύουμε λοιπόν στη Βαρκελώνη, καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας, για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο Mazda 2 Hybrid.
 
Το μικρό της Mazda, που πλαισιώνει το «made in Japan» Mazda 2 με τον mild hybrid κινητήρα των 90 ίππων, είναι το επιστέγασμα της συνεργασίας των δύο ιαπωνικών εταιρειών (σ.σ. από το 2015 εξελίσσουν από κοινού τεχνολογίες για το αυτοκίνητο). Αυτό μπορεί να το δει κανείς με μια πρώτη ματιά, ωστόσο πλέον το υβριδικό Mazda 2 παίρνει τις αποστάσεις του από το Yaris σε ό,τι αφορά το ντιζάιν και έρχεται πιο κοντά στα δεδομένα της Mazda, κάτι που εμάς τουλάχιστον μας κέρδισε από την πρώτη οπτική επαφή έξω από το αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης. Νέο εμπρός μέρος με πλήρως ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, στον οποίο ενσωματώνεται η χαρακτηριστική πολυγωνική γρίλια, ως μια σαφής αναφορά στη σχεδιαστική γλώσσα της Mazda. Έπειτα, αλλαγές διακρίνουμε και στο πίσω μέρος εκεί όπου τα φώτα ενώνονται μέσω μίας φάσας στο χρώμα του αμαξώματος, η οποία διακοσμείται με το έμβλημα της Mazda και το δικό της ξεχωριστό σηματάκι «hybrid».

Υβριδικό με 116 άλογα και κατανάλωση 3,8 λτ.

Μπορεί αισθητικά το Mazda 2 Hyrbrid να δέχθηκε το φρεσκάρισμα όμως, επειδή «ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει» το ιαπωνικό μικρό διατηρεί το γνώριμο υβριδικό σύνολο συνδυαστικής ισχύος 116 ίππων, που έχει ως βάση τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, με 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, χωρητικότητας 1.490 κ.εκ.. Αυτό το μοτέρ συνδυάζεται με έναν compact ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 0,94 kWh, ενώ για την μετάδοση της κίνησης επιστρατεύται το e-CVT κιβώτιο των Ιαπώνων. Στην πράξη, το Mazda 2 Hybrid συμπεριφέρεται άψογα κυρίως στην πόλη, χωρίς έντονο βουητό όταν χρειάστηκε να βυθίσουμε το πεντάλ του γκαζιού, ενώ η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη. Τι ζητά όμως κάποιος από ένα μικρό υβριδικό εν τέλει; Χαμηλή κατανάλωση. Εκεί είναι που το Mazda 2 τα πηγαίνει περίφημα, καθώς η μεικτή κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται, επιτυγχάνεται εύκολα στην πόλη και με λίγη προσοχή στο γκάζι μπορεί να δείτε και πιο χαμηλές τιμές. Οδηγώντας από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης προς το παραλιακό μέτωπο σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο με σφικτές στροφοδιαδρομές και σε πόλη, η μεικτή κατανάλωση που έγραψε ήταν 4,5 λίτρα/100 χλμ..


Το Mazda 2 Hybrid υπόσχεται κατανάλωση 3,8 λίτρα και 87-97 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (WLTP), ανάλογα με το μέγεθος των ζαντών από 15 έως 17 ίντσες.
28 Φωτογραφίες »

Το Mazda 2 Hybrid υπόσχεται κατανάλωση 3,8 λίτρα και 87-97 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (WLTP), ανάλογα με το μέγεθος των ζαντών από 15 έως 17 ίντσες.

Ποιοτική καμπίνα με οθόνες 10,25 και 12,3 ιντσών

Ok, καλή η οικονομία καυσίμου, αλλά πώς συνδυάζεται με το επίπεδο τεχνολογίας και ποιότητας στην καμπίνα; Το υβριδικό Mazda 2 δέχθηκε την ίδια τονωτική ένεση με το Yaris Hybrid και έχει μία από τις πλέον high-tech και ποιοτικές καμπίνες της κατηγορίας. Στη λίστα του εξοπλισμού βρίσκουμε ψηφιακο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, head-up display και οθόνη αφής 10,5 ιντσών για το infotainment. Αυτά διατίθενται στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Homura Plus μαζί με πανοραμική ηλιοροφή και διζωνικό κλιματισμό.
 
Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφέρουμε πως το Mazda 2 Hybrid προσφέρεται με μια πιο απλουστευμένη -σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν- γκάμα εξοπλιστικών εκδόσεων που απαρατίζεται από πέντε επιλογές: Prime, Centre, Exclusive, Homura και Homura Plus. Η βασική Prime διαθέτει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη 9 ιντσών. Για ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, πρέπει να επιλέξετε τη σειρά Exclusive, με τις Homura και Homura Plus να έχουν ζάντες 17 ιντσών και φώτα full LED.
 
Η εμπειρία μας με την καμπίνα του ιαπωνικού μικρού ήταν ανάλογη των προσδοκιών μας, καθώς τα πλαστικά με την μαλακή επένδυση στο άνω μέρος του ταμπλό και σκληρά χαμηλότερα έχουν στιβαρή συναρμογή με καλό φινίρισμα, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα και συνολικά η διάταξη των κουμπιών και των μοχλών βοηθούν στην καθημερινότητα. Από την άλλη, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι ικανός να φιλοξενήσει έως 4 ενήλικες, ενώ για τις αποσκευές προσφέρονται 286 λίτρα.

Ευχάριστο και αγχολυτικό εντός και εκτός πόλης

Η θετική εμπειρία συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της οδήγησης με το υβριδικό Mazda 2 να καταφέρνει να κινείται για μεγάλο διάστημα μόνο ρεύμα και μηδενικούς ρύπους. Τόσο στους δρόμους μέσα στην πόλη της Βαρκελώνης, όσο και στο οδικό δίκτυο στα προάστια και προς το παραλιακό μέτωπο, παρατηρήσαμε τον άκρως αποτελεσματικό, αλλά και ευχάριστο, οδηγικό χαρακτήρα του ιαπωνικού μικρού. Το τιμόνι έχει φυσική αίσθηση και παρότι η πληροφόρηση δεν είναι σπουδαία, είναι άμεσο και ακριβές γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό να τοποθετήσει το αυτοκίνητο εκεί που ακριβώς θέλει. Πιέζοντας λίγο παραπάνω σε διαδρομή με στροφές η ανάρτηση ανταποκρίθηκε στο ύψος των περιστάσεων με σωστά ζυγισμένες κλίσεις, συνθέτοντας ένα σφικτό σύνολο, με τονισμένη σταθερότητα και προβλέψιμες αντιδράσεις. Σημειωτέον πως στο αστικό κομμάτι η ανάρτηση φίλτραρε αθόρυβα τις μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά τις 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε, χωρίς να επηρεάζει την ηρεμία που προσφέρουν οι υβριδικές μετακινήσεις με το αγχολυτικό αυτόματο κιβώτιο.
 
Καταλήγοντας, το Mazda 2 Hybrid, το οποίο θα παράγεται στο εργοστάσιο της ιαπωνικής μάρκας στην πόλη Onnaing της Γαλλίας, θα ξεκινήσει να διατίθεται στην ελληνική αγορά στα μέσα του Απριλίου του 2024, όταν θα ανακοινωθούν και οι τιμές του.

Autotriti.gr
Mototriti.gr