ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Junior Veloce στην Ιταλία

 Σχολιάστε 
63.514 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2024)
Οδηγούμε τη νέα Alfa Romeo Junior Veloce στην Ιταλία
24 Φωτογραφίες »

- Στην πίστα της Alfa Romeo για την ισχυρότερη Junior Veloce
- Έχει 280 ηλεκτρικά άλογα και υπόσχεται αυτονομία 410 χλμ.
- Το πρώτο ηλεκτρικό με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Torsen
- «Βιδώνεται» στο δρόμο: Απόλυτα ρυθμίσιμη συμπεριφορά με το πεντάλ του γκαζιού

Στην πίστα του Balocco για την ισχυρότερη Alfa Romeo Junior

Η επιστροφή του κωδικού «Junior» έφερε ενθουσιασμό στους φίλους της Alfa Romeo. Πόσο μάλλον όταν η νέα Junior, ως το πρώτο μικρό SUV της μιλανέζικης φίρμας πλέον, στην έκδοση Veloce συνδυάζει ιπποδύναμη που παραπέμπει σε GTi, οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά α λα Quadrifoglio και όλη την προίκα του ομίλου Stellantis, πάντα όμως με την πινελιά και το DNA των Ιταλών σε μια προσπάθεια ενσάρκωσης του «Cuore Sportivo». Και όλα αυτά από εξελιγμένα από την ομάδα που έχει στο ενεργητικό της κατασκευές όπως οι 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA καθώς και την 33 Stradale.
 
Βρισκόμαστε στo Balocco Proving Ground, στην περίφημη πίστα δοκιμών των Ιταλών λίγο έξω από το Μιλάνο, καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας, για μια πρώτη οδηγική επαφή με την ισχυρότερη Alfa Romeo Junior Veloce (σ.σ. το σήμα Veloce εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1962 στην Giulia Spider). Μάλιστα, αυτή είναι και η πρώτη φορά από το 1962, όταν κατασκευάστηκε η πίστα, που η Alfa Romeo ανοίγει για οδηγούς εκτός του δικού της ρόστερ και κατ΄ επέκταση για τους δημοσιογράφους το τμήμα «Langhe» της πίστας που έχει το προσωνύμιο «το Nurburgring της Ιταλίας». Πρόκειται για μια καταπράσινη στροφοδιαδρομή περίπου 21 χλμ. που προσομοιάζει το λοφώδες τοπίο στα νοτιανατολικά του ποταμού Tanaro στο Πιεμόντε της βόρειας Ιταλίας, ενώ παραπέμπει λίγο πολύ και σε τμήματα του ελληνικού επαρχιακού οδικού δικτύου. Παράλληλα, έχουμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε και στην πίστα προδιαγραφών F1 μήκους 5,7 χλμ. της Alfa Romeo, η οποία έχει πιστά αντίγραφα διάσημων στροφών από διάφορες πίστες του κόσμου μεταξύ των οποίων οι «Prima di Lesmo» και «Curva Grande» της Monza και η «Bus Stop» του Spa-Francorchamps.

Έχει 280 ηλεκτρικά άλογα και υπόσχεται αυτονομία 410 χλμ.

Ξεκινώντας με τα τεχνικά στοιχεία, η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior Veloce ζυγίζει 1.590 κιλά, νούμερο πολύ καλό για ηλεκτρικό μικρό SUV (σ.σ. 200 κιλά κάτω από τον ανταγωνισμό λένε οι άνθρωποι της Alfa Romeo) και ο νέος ηλεκτροκινητήρας Μ4+ προσφέρει 280 άλογα με 345 Nm ροπής, εξ ου και η αναφορά σε ιπποδύναμη που θυμίζει GTi. Πηγή ενέργειας είναι η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 51 kWh (54 kWh μεικτή), η οποία σε ταχυφορτιστή DC 100 kW χρειάζεται 27 λεπτά για το 20%-80%, ενώ σε wallbox 11 kW κάτι λιγότερο από 6 ώρες για το 0-100%. Για το άλλο 0-100, το... ορθόδοξο της ταχύτητας σε χλμ./ώρα χρειάζεται 5,9 δλ., ενώ η αυτονομία που υπόσχεται η ισχυρή Veloce αγγίζει τα 334 χλμ. (410 χλμ. η ηλεκτρική version των 156 ίππων). Η αλήθεια είναι πως, οδηγώντας στην περίφημη πίστα δεν είχαμε και πολύ την έγνοια της κατανάλωσης, ωστόσο αυτά θα τα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω.


Η sport καμπίνα σε προδιαθέτει, αλλά δεν περιμένεις από ένα προσθιοκίνητο, ηλεκτρικό μικρό SUV 280 ίππων να είναι τόσο fun to drive και προοδευτικό, ακόμα και υπό πίεση. Και όμως, το καταφέρνει!
24 Φωτογραφίες »

Η sport καμπίνα σε προδιαθέτει, αλλά δεν περιμένεις από ένα προσθιοκίνητο, ηλεκτρικό μικρό SUV 280 ίππων να είναι τόσο fun to drive και προοδευτικό, ακόμα και υπό πίεση. Και όμως, το καταφέρνει!

Το πρώτο ηλεκτρικό με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Torsen

Από εκεί και πέρα, ρόλο κλειδί παίζει το νέο, ειδικά εξελιγμένο TorSen «D» διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που κάνει ντεμπούτο μαζί με την ηλεκτροκίνητη Junior Veloce. Πρόκειται για την τέταρτη γενιά του μηχανικού διαφορικού και την πρώτη ενσωμάτωση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο διατηρεί ναι μεν τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός Torsen, αλλά κάνει το κάτι παραπάνω. Τι είναι αυτό; Στην ουσία επιτρέπει στον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο του εμπρός και κυρίως του πίσω άξονα, απλώς και μόνο με το άσε-πάτα στο πεντάλ του γκαζιού, προσφέροντας αστείρευτα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και υπό έντονη πίεση, κάτι που διαπιστώσαμε καθ΄ όλη τη διάρκεια των test drive. Παράλληλα, καταφέρνει να μετριάζει την υποστροφή κατά την επιτάχυνση, τις παρεμβάσεις των συστημάτων ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, αλλά και τους κραδασμούς στο τιμόνι το οποίο σημειωτέον έχει σωστό βάρος.

Βιδώνεται» στο δρόμο: Απόλυτα ρυθμίσιμη συμπεριφορά με το πεντάλ του γκαζιού

Η αλήθεια είναι πως δεν περιμένεις από ένα ηλεκτρικό μικρό SUV 280 ίππων να βγάζει τόσο γραμμικά τη δύναμή του στο δρόμο και να είναι τόσο προοδευτικό και fun to drive, αν και σε αυτό βάζουν το λιθαράκι τους το καλό σύστημα διεύθυνσης, με προεξέχον στοιχείο την κρεμαγέρα με λόγο 14,6:1, το οποίο παρέχει πλούσια πληροφόρηση στον οδηγό, η -τόσο όσο χρειάζεται- σφικτή ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος με ράβδο στρέψης πίσω) με μειωμένη απόσταση 25 χλστ. από το έδαφος σε σχέση με την «απλή» ηλεκτρική Junior και η ελευθερία που δίνει το ESP, το οποίο παρεμβαίνει στο ελάχιστο και μόνο όταν ο οδηγός υπερβάλλει. Συνεργάτης στο «έγκλημα» και το D.N.A σύστημα παραμετροποίησης (D για το Dynamic, N για Normal και A για Advanced Efficiency), το οποίο στην επιλογή Dynamic απενεργοποιεί εντελώς τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας για μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Από εκεί και πέρα, έξτρα αυτοπεποίθηση μας έδωσαν τα ακούραστα φρένα με τις 4πίστονες monobloc δαγκάνες και δίσκους 382 χλστ. μπροστά και 268 χλστ. πίσω σε μια προσπάθεια να φρενάρουμε πιο κοντά στην είσοδο της κάθε στροφής πριν στοχεύσουμε την κορυφή της, αν και η αίσθηση του πεντάλ επιδέχεται βελτιώσεων. Σημειώστε επίσης ότι οι Ιταλοί υπόσχονται φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα σε 35 μέτρα, κάτι που μένει να επιβεβαιώσουμε φυσικά αργότερα στις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center στην Ελλάδα. 
 
Επιπλέον, η εμπειρία της οδήγησης εμπλουτίζεται από τα «διάτρητα» μπάκετ καθίσματα Spiga της Sabelt που πέρα από εντυπωσιακή εμφάνιση στην πράξη προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, καθώς επίσης και από τον σπορ διάκοσμο με τις Alcantara λεπτομέρειες που συνθέτουν μια καμπίνα από την οποία... δεν θέλει να βγεις.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
CENNTRO AVANTIER