Αποστολή στην Μαγιόρκα: Το νέο Lexus ΝΧ χτίστηκε από το μηδέν και έρχεται με απαράμιλλη ποιότητα, τεχνολογίες που συναρπάζουν, εμφάνιση που επιβάλλεται και highlight, την plug-in υβριδική έκδοση των 309 ίππων. Μαζί του το ανανεωμένο ES με στοχευμένες βελτιώσεις για ακόμα πιο premium εμπειρία οδήγησης.
- Δεύτερη γενιά του premium μεσαίου SUV με 95% καινούρια μέρη - Full Hybrid με 244 ίππους και plug-in με 309 ίππους - Με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες - Η μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία της κλάσης - Από 51.900 ευρώ, το πιο προσιτό premium D-SUV
Η Lexus έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο ισχυρούς παίκτες ανάμεσα στις premium μάρκες παγκοσμίως, κερδίζοντας διαρκώς μεγαλύτερο μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά, με αιχμή του δόρατος, το το μεσαίο της SUV ΝΧ. Η πρώτη γενιά του Lexus NX παρουσιάστηκε στα τέλη του 2014, βάζοντας την Lexus στο παιχνίδι απέναντι στον γερμανικό -και όχι μόνο- premium ανταγωνισμό: Audi Q5, Mercedes GLC, Alfa Romeo Stelvio κ.ο.κ.. Και τα κατάφερε μια χαρά, όντας το best seller μοντέλο της Lexus στην Ευρώπη με περισσότερες από 175.000 πωλήσεις, ενώ συγχρόνως και σε παγκόσμιο επίπεδο έτυχε εξαιρετικής αποδοχής. Όπως π.χ. στην Ρωσία, όπου και έγινε το πιο καλοπουλημένο premium μοντέλο.
Δεύτερη γενιά NX με 95% καινούρια μέρη και πρώτη φορά Plug-in
Μετά από 7 χρόνια λοιπόν η premium ιαπωνική φίρμα φέρνει την δεύτερη γενιά του δημοφιλούς της μοντέλου, πραγματοποιώντας την επίσημη πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στις Βαλεαρίδες νήσους της Ισπανίας και συγκεκριμένα στη Μαγιόρκα. Εκεί όπου δώσαμε το παρών, σε μια άρτια παρουσίαση, αντάξια ενός premium μοντέλου, για να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε το νέο ΝΧ. Μάλιστα πιο νέο δε γίνεται, καθώς σύμφωνα με την Lexus, έχει κατά 95% καινούργια μέρη, ενώ χρησιμοποιείται για πρώτη φορά παγκοσμίως ένας τύπος εξαιρετικά ισχυρού χάλυβα (1180 MPa) για τις ενισχύσεις του αμαξώματος.
Εμφάνιση: Μεγάλωσε και ωρίμασε σχεδιαστικά
Το νέο NX έχει χτιστεί πάνω στην πλατφόρμα TNGA-Κ, έχοντας μεγαλώσει προς όλες τις διαστάσεις. Το μήκος πλέον φτάνει τα 4.660 χλστ. (+20 χλστ.), το πλάτος του τα 1.865 χλστ (+15 χλστ.) και το ύψος του τα 1.640 χλστ. (+5 χλστ.). και μεταξόνιο 2.690 χλστ. (+30 χλστ.), ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω (1.605 χλστ. και 1.625 χλστ.) κατά 30 και 45 χλστ., αντίστοιχα. Στο κομμάτι της σχεδίασης το νέο ΝΧ εξακολουθεί να προτάσσει το δυναμισμό του, εναρμονίζοντας τις δυναμικές γραμμές του τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της Lexus, ωστόσο έχει καταφέρει να δείχνει πιο εκλεπτυσμένο χάρη στις πιο καθαρές γραμμές και τις «γλυκές» καμπύλες που συνδυάζονται αποφεύγοντας τις έντονες νευρώσεις των πλαϊνών πλευρών . Αισθητικό κέντρο της σχεδίασης εξακολουθεί να είναι η μεγάλη, κυψελοειδή γρίλια εμπρός, η οποία πλέον δεν εφάπτεται στο καπό, καθώς μεσολαβεί μια μικρή μετώπη, η οποία συνεπικουρείται από τα αιχμηρά σφηνοειδή φωτιστικά σώματα και τους αεραγωγούς χαμηλά στον προφυλαχτήρα, οι οποίοι απομονώνουν το πολυγωνικό περίγραμμα της μάσκας. Την νέα γλώσσα της Lexus, θα τη συναντήσουμε και στο πίσω μέρος, με τα νέα φώτα σε «L» μοτίβο που ενώνονται μέσω μιας φωτιζόμενης φάσας και την ονομασία «Lexus» ολογράφως αντί του εμβλήματος. Τέλος υπάρχουν και δύο διαφορετικές επιλογές μεγέθους ζαντών 18 ή 20 ιντσών. Συνολικά το NX στο κομμάτι της σχεδίασης τολμάει περισσότερο από τους ανταγωνιστές του, δημιουργώντας ένα δυναμικό και συγχρόνως avant-garde σύνολο.
Το εσωτερικό του NX έχει όσα περιμένεις από ένα premium SUV. Eξαιρετικής ποιότητας υλικά, συναρμολόγηση μπετόν-αρμέ, αλλά και προσοχή στις λεπτομέρειες, όπως η αίσθηση της αφής στα μπουτόν και οι 64 ατμοσφαιρικές αποχρώσεις.
Ξεχωρίζουν η ποιότητα κατασκευής και η τεχνολογία
Η κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 14 ίντσες και διαθέτει φωνητική λειτουργία.
Το νέο NX σε προετοιμάζει πριν καν μπεις στην καμπίνα για το τι θα αντικρίσεις με τη φωτιζόμενη χειρολαβή που σε υποδέχεται όσο πλησιάζεις. Προσδοκίες που δικαιώνονται απόλυτα, καθώς από την πρώτη στιγμή σε περικυκλώνει μια αίσθηση πολυτέλειας. Φαίνεται στα εξαιρετικής ποιότητας υλικά και τη συναρμολόγηση μπετόν-αρμέ, αλλά και στις λεπτομέρειες που σε αυτή την κλάση μπορεί να κάνουν τη διαφορά. Όπως η αίσθηση της αφής στα μπουτόν και οι 64 ατμοσφαιρικές αποχρώσεις της καμπίνας, κατά την αρχαία ιαπωνική φιλοσοφία του Omotenashi – που βασίζεται στην πρόβλεψη των αναγκών του φιλοξενούμενου. Συνεχίζοντας την ιαπωνική ορολογία, το νέο NX είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που εξοπλίζεται με το οδηγοκεντρικό κόκπιτ «Tazuna» (σ.σ. η ιαπωνική λέξη σημαίνει τον έλεγχο του αλόγου από τον ιππέα με τα γκέμια). Αυτό χαρακτηρίζεται από μια κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 9,8 ή 14 ιντσών του συστήματος infotainment, το τριάκτικο τιμόνι με πλήκτρα αφής που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία τους, το προαιρετικό head-up display, το μεγαλύτερο σε επιφάνεια της κατηγορίας και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Φουλ στην τεχνολογία και πολύ ευρύχωρο
Το νέο σύστημα πολυμέσων προσφέρει μεταξύ άλλων τη φωνητική λειτουργία «Hey Lexus», όλες τις πιθανές επιλογής διασυνδεσιμότητας, 4 θύρες USB εκ των οποίων οι 3 Type-C, ασύρματη φόρτιση smartphone (50% ταχύτερη υπόσχεται η Lexus), ασύρματο Apple CarPlay και ενσύρματο Andoid Auto κ.ά.. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένων ενημερώσεων και χειρισμών μέσω της εφαρμογής Lexus Link: ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του κλιματιστικού, των κλειδαριών (στo Plug-in Hybrid NX 450h+ παρακολουθείτε την φόρτιση και στοιχεία γύρω από αυτή). Κερασάκι στην τούρτα το νέο ηχοσύστημα 17 ηχείων Mark Levinson® Premium Surround. Αντίστοιχα και στο κομμάτι των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, η λίστα είναι αρκετά μεγάλη, με το νέο NX να φέρει στάνταρ την νέα τρίτη γενιά της σουίτας «Lexus Safety System +» , ενώ φυσικά υπάρχουν και πολλά έξτρα συστήματα. Ανάμεσά τους το νέο πρωτοποριακό σύστημα e-latch, το οποίο αντικαθιστά τη εσωτερική λαβή της πόρτας με έναν κουμπί ανοίγοντας την πόρτα αυτόματα και παράλληλα αποτρέπει το άνοιγμα των θυρών αν εντοπίσει όχημα στη νεκρή γωνία. Στον τομέα των χώρων, η νέα πλατφόρμα TNGA-K και το «άπλωμα» των διαστάσεων δημιούργησαν ένα μεταξόνιο 2.690 χλστ. (+30 χλστ. από πριν), το οποίο έχει δημιουργήσει μια υπερβολικά ευρύχωρη καμπίνα, το οποίο αντιλαμβάνεσαι και με γυμνό μάτι και χώρο αποσκευών στα 545 λτ.., σίγουρα όχι τον πιο μεγάλο σε αυτή την κλάση.
Σε κάθε διαδρομή πάντως το νέο NX απέδειξε τον premium χαρακτήρα του με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την απομονωμένη από θορύβους καμπίνα.
Το νέο Lexus ΝΧ στην Ευρωπαϊκή αγορά θα προσφέρεται είτε ως full hybrid με 244 ίππους είτε ως plug-in υβριδικό (σε ορισμένες αγορές της Αν. Ευρώπης υπάρχουν και δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις 199 και 279 ίππων) με συνολική ισχύ 309 ίππων, όντας έτσι το πρώτο μοντέλο της Lexus που φέρει αυτή την τεχνολογία.
Η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια πρόσφερε αξιοσημείωτη άνεση και παράλληλα διαχειριζόταν αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος στις στροφές.
Μεγάλος πρωταγωνιστής της παρουσίασης, ήταν φυσικά το δεύτερο σύνολο καθώς για πρώτη φορά η Lexus λανσάρει PHEV μοντέλο στην αγορά. Η plug-in έκδοση NX 450h + λοιπόν, συνδυάζει έναν 2,5 λτ. κινητήρα βενζίνη 185 ίππων που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 134 ίππων στους μπροστά τροχούς και έναν 40 ίππων στους πίσω, ο οποίος και είναι υπεύθυνος για την ηλεκτρική τετρακίνηση E-four. Μια μπαταρία χωρητικότητας 18,1 kWh -η μεγαλύτερη της κλάσης- είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 309 ίππους.
Μέσω μπουτόν μπορείτε να επιλέξετε να επιλέξετε την πηγή της τροφοδοσίας που επιθυμείτε, ανάμεσα σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (για ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα), με την Lexus να ανακοινώνει 63 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, την επιλογή «Auto EV/HV», όπου στην ουσία επιλέγει το σύστημα πως θα κινηθείς, αλλά και την επιλογή να φορτίσετε μέσω του κινητήρα τη μπαταρία του συστήματος.
Φυσικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείτε να καταλάβετε πως το σύνολο κινεί με χαρακτηριστική άνεση το σχεδόν δύο τόνων αμάξωμα, επιταχύνοντας πολύ δυναμικά όποτε του ζητηθεί, ωστόσο το μεγάλο προσόν του συνόλου είναι η οικονομία καυσίμου, αφού ακόμα και με άδεια μπαταρία δεν είδαμε κατά τη διάρκεια της οδήγησης νούμερα μεγαλύτερα των 6,5 λτ./100 χλμ.. Στη δε υβριδική του λειτουργία σε πάνω από 100 χλμ., το 450h + είχε κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ.. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως η μπαταρία άντεξε ακόμα περισσότερα από 63 χλμ. που ανακοινώνει η Lexus, χάρη στην πολύ καλή ανάκτηση ενέργειας. Η εμπλοκή του βενζονοκινητήρα είναι αρκετά ομαλή και μόνο αν το έχεις κατά νου θα γίνει αντιληπτό. Τέλος σχετικά με τη μετάδοση, αυτή γίνεται μέσω του γνώριμου e-CVT κιβωτίου με το πλανητικό σύστημα ταχυτήτων, το οποίο είναι ομαλό σε λειτουργία και μόνο κατά το kickdown θα παράξει το κλασσικό βουητό των συγκεκριμένων κιβωτίων.
Περνώντας τώρα στην full hybrid έκδοση NX 350h, αυτή θα τη συναντήσουμε σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Το νέο τέταρτης γενιάς υβριδικό σύστημα φέρει τον ίδιο συνδυασμό κινητήρων με αυτόν του 450h+, με μικρότερη μπαταρία και συνδυαστική ισχύ 244 ίππων, ενώ φυσικά στην δικίνητη έκδοση λείπει το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ. Ίδιο είναι και το σύστημα μετάδοσης e-CVT, με τον οδηγό μπορεί να χρησιμοποιήσει το Drive Mode Select για να επιλέξει ανάμεσα σε Eco ή Sport (όπως και στο 450h+), αλλάζοντας την απόκριση γκαζιού και την αίσθηση του τιμονιού. Αντίστοιχα και εδώ μπορείτε να επιλέξετε να κινηθείτε ηλεκτρικά, για ελάχιστα χλμ., με το σύνολο στην οδήγηση να είναι ιδιαίτερα φιλικό και ήσυχο στην πόλη, αλλά και με την απαραίτητη ζωηράδα όποτε του ζητήθηκε. Στο κομμάτι της κατανάλωσης το trip γυρόφερνε στα 7,0 λτ./100 χλμ., με σχετικά γρήγορη οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο, ενώ συνολικά μέσω ένδειξης μπορείτε να πληροφορηθείτε τι ποσοστό έχει πραγματοποιηθεί ηλεκτρικά ή όχι. Στην περίπτωσή μας το ποσοστό έφτασε κοντά στο 30%.
Premiumοδηγική εμπειρία
Το νησί της Μαγιόρκα αποτέλεσε ένα πολύ καλό μέρος για να ανακαλύψουμε τις οδηγικές ικανότητες του νέου NX, καθώς στις λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα που κάναμε μπορέσαμε να συναντήσουμε όλες τις πιθανές διαδρομές. Από αστικό περιβάλλον και ανοιχτό δρόμο μέχρι στροφοδιαδρομές με θέα τη θάλασσα της Μεσογείου.
Σε κάθε διαδρομή πάντως το νέο NX απέδειξε τον premium χαρακτήρα του με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την απομονωμένη από θορύβους καμπίνα. Ειδικά στον ανοιχτό δρόμο το ΝΧ ήταν απόλαυση χάρη στο σίγουρο τρόπο που πατούσε στην άσφαλτο. Αντίστοιχα και η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια πρόσφερε αξιοσημείωτη άνεση, περνώντας με βελούδινο τρόπο από τις ανωμαλίες του δρόμου, σε σημείο που στοχεύαμε εσκεμμένα τις ελάχιστες λακκούβες. Το απότελεσμα το ίδιο: Καμία ενόχληση σε καμπίνα ή τιμόνι. Παράλληλα η ανάρτηση διαχειριζόταν αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος στις στροφές, περιορίζοντας τις κλίσεις και διαμορφώνοντας ένα ασφαλές προφίλ. Στο δε Sport mode το τιμόνι προσφέρει και την απαιτούμενη πληροφόρηση, για να κινηθείς πιο γρήγορα και ευχάριστα. Είναι αποτελεσματικό, ωστόσο δεν δίνει την αίσθηση σπορτίφ κατασκευής, άλλωστε δεν είναι και το ζητούμενο σε αυτή την κλάση. Η ηλεκτρική τετρακίνηση παρέχει αυτόματη κατανομή της ροπής κίνησης εμπρός/πίσω μεταξύ 60:40 και 20:80, αυξάνοντας τα περιθώρια της πρόσφυσης. Ειδικά σε πιο γρήγορα ή κλειστά κομμάτια η επέμβαση είναι άμεση, κρατώντας το πίσω μέρος εντός προκαθορισμένης πορείας. Έτσι το NX θα στρίψει με ασφάλεια και σε καμία περίπτωση δεν θα τρομάξει οδηγό κι επιβάτες. Ακόμα και στην περίπτωση που παρασυρθείτε από το έντονο γκάζι, ιδιαίτερα στην έκδοση 450h+ που έχει αυξημένη ισχύ, υπάρχουν τα εξαιρετικά ηλκεκτρονικά. που χωρίς να παρεμβαίνουν έντονα, θα φροντίσουν να επανέλθετε σε τάξη.
Από 51.900 ευρώ με πολύ πλούσιο εξοπλισμό
Το νέο Lexus NX είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα, με τις τιμές να καθορίζονται από 51.900 ευρώ για την υβριδική έκδοση NX 350h και από 63.900 ευρώ για το plug-in NX 450h+. Τιμή που είναι κατά λίγες χιλιάδες ευρώ πιο προσιτή από αυτή του ανταγωνισμού και παράλληλα με ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, με στοιχεία που αν τα προσθέσετε σε ανταγωνιστικά μοντέλα, θα δείτε το κόστος να αυξάνεται αρκετά. Παράλληλα το NX συνοδεύεται και από ένα πολύ καλό πρόγραμμα εγγύησης 6 ετών ή 180.000 χλμ., με δωρεάν οδική βοήθεια σε όλη την Ευρώπη και 11 χρόνια εγγύηση μπαταρίας.
Η συνδυαστική ισχύς του 300h είναι 218 άλογα και οι επιδόσεις ικανοποιητικές, με την οικονομία να παίζει τον πρώτο ρόλο, καθώς σε συνθήκες cruisingδεν ξεπέρασε τα 5,8 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το trip.
Μπορεί το NX να έκλεψε τις εντυπώσεις, καθώς είναι νέο μοντέλο, ωστόσο στη Μαγιόρκα οδηγήσαμε και το ανανεωμένο Lexus ES, το μεγάλο σεντάν της φίρμας, το οποίο προχώρησε σε μια σειρά από αλλαγές.
Στο Lexus ES θαυμάσαμε την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την ανάρτηση που «κατάπιε» κάθε ανωμαλία.
Το ES βρίσκεται στη γκάμα της Lexus από την αρχή της δημιουργίας της, το 1989, μαζί με το άλλο σύμβολο της ιαπωνικής μάρκας, το μεγαλύτερο και υπερπολυτελές LS. Ωστόσο, μέχρι και την πιο πρόσφατη γενιά του, την έβδομη δεν είχε πατήσει τις ρόδες του στην ευρωπαϊκή αγορά. Μια γενιά που σε σχετικά σύντομο διάστημα, η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να ανανεώσει.
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, στο σχεδόν 5 μέτρων επιβλητικό αμάξωμα, η μάσκα έχει ανασχεδιαστεί και σε αυτή την περίπτωση, ώστε να συμβαδίζει με τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, η οποία πλέον πλαισιώνεται από νέους προβολείς LED, ενώ νέα είναι και τα σχέδια των ζαντών (17 έως 19 ιντσών). Φυσικά την παράσταση κλέβουν οι κάμερες αντί πλαινών καθρεπτών, αν και στην πράξη η τοποθέτηση των μόνιτορ σχετικά ψηλά στις μπροστά κολώνες δεν εξυπηρετεί στην οδήγηση. Στην καμπίνα, το σύστημα ψυχαγωγίας 8,0 ιντσών διατίθεται στάνταρ μέσω μίας οθόνης αφής, ενώ υπάρχει και η επιλογή της μεγαλύτερης 12,3 ιντσών. Ανεξάρτητα από ποια οθόνη αφής θα επιλεχθεί, αμφότερες έχουν μετακινηθεί κατά 109 χιλιοστά προς τα μπροστά, με σκοπό την πιο εύκολη χρήση τους.
Επιπλέον, οι οδηγοί θα βρουν και ένα αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με μεγαλύτερο πεντάλ. Κλείνοντας να σημειωθεί πως πλήθος συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού είναι τώρα μέρος του στάνταρ εξοπλισμού αφού η σουίτα συστημάτων LexusSafetySystem + 2.5 είναι πλέον βασική και παρούσα σε όλη τη γκάμα της ES.
Με 218 υβριδικούς ίππους και ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά
Στα μηχανικά σύνολα οι τρέχουσες επιλογές μεταφέρονται και στο ανανεωμένο μοντέλο, όμως στη διάθεση των πελατών υπάρχει πλέον και η ES 300h F Sport. Η εν λόγω έκδοση συνδυάζει όλα τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά του F Sport με ένα φιλικό προς το περιβάλλον υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, που πιθανώς παράγει συνδυασμένη ισχύ 218 ίππων.
Πιο αναλυτικά λοιπόν, το ιαπωνικό μοντέλο έρχεται με το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota, το οποίο αποτελείται από έναν 2,5 λίτρων 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 178 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων, που συνδυάζεται με νέο κιβώτιο και παίρνει ρεύμα από μπαταρίες νικελίου (αυτές είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα). Η συνδυαστική ισχύς είναι 218 άλογα και οι επιδόσεις ικανοποιητικές, με την οικονομία να παίζει τον πρώτο ρόλο, καθώς σε συνθήκες cruising δεν ξεπέρασε τα 5,8 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το trip computer.
Τέλος, θετικές εντυπώσεις αφήνει το ιαπωνικό μοντέλο και στο δρόμο χάρη στη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, το οποίο έχει πολιτισμένα χαρακτηριστικά, χωρίς να καταλαβαίνεις πότε πας ηλεκτρικά και πότε με τον θερμικό κινητήρα. Κατά τ΄ άλλα και εδώ θαυμάσαμε την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την ανάρτηση που κατάπιε κάθε ανωμαλία, όχι ότι υπάρχουν πολλές στη Μαγιόρκα βέβαια, καθώς και το πολυ άμεσο τιμόνι, που επέτρεπε σε ένα τόσο μακρύ αμάξωμα να ακολουθεί ακριβώς την πορεία που έχετε υπολογίσει.