Αποστολή στην Κροατία: Η κορυφαία έκδοση GT της ηλεκτρικής Mach-E είναι το ισχυρότερο μοντέλο της Ford που λανσαρίστηκε ποτέ στην Ευρώπη. Με ισχύ 487 ίππων, ροπή 860 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ. και σπορ «στήσιμο» θα κάνει τους petrolhead να «αλλαξοπιστήσουν».
- Η κορυφαία έκδοση της Mach-E - Με ισχύ 487 ίππων, ροπή 860 Nm - 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ. - Με ειδικό πρόγραμμα για πίστα - Με τη μαγνητοροϊκή ανάρτηση MagneRide
Το όνομα Mustang έχει συνδεθεί εδώ και μισό αιώνα με τη macho αισθητική και τα πολλά άλογα, αποτελώντας ένα μοντέλο κατατεθέν στην ιστορία της Ford. Άλλωστε η Mustang Mach 1 ήταν αυτή που πρακτικά καθιέρωσε μία νέα σειρά μοντέλων, τα περίφημα «pony cars». Συνεπώς δεν προκαλεί καθόλου εντύπωση που η φίρμα επέλεξε το ίδιο όνομα για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, αλλάζοντας το «1» με το «Ε», υποδηλώνοντας τη φύση του μοντέλου.
Στην Κροατία για την επίσημη παρουσίαση της Mach-E GT
Η Mach-E που ήδη κυκλοφορεί και στην ελληνική αγορά, «έκανε κρότο» και έβαλε δυναμικά τη Ford στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, αυτό φαίνεται πως δεν ήταν αρκετό για τη φίρμα, η οποία αποφάσισε να δώσει το ελεύθερο στο αγωνιστικό της τμήμα Ford Performance, να φτιάξει και τη «GT» έκδοσή της, η οποία όπως καταλαβαίνετε είναι η πιο ισχυρή και σπορ έκδοση της. Μάλιστα με ισχύ 487 ίππων και ροπή 860 Nm είναι το ισχυρότερο μοντέλο της Ford που λανσαρίστηκε ποτέ στην Ευρώπη και παράλληλα το μοντέλο που θέλει να αποδείξει πως και τα ηλεκτρικά μπορούν να είναι σούπερ απολαυστικά και γρήγορα. Αυτός λοιπόν είναι ο λόγος που βρεθήκαμε στις Κροατικές ακτές της βόρειας Αδριατικής, και στην χερσόνησο της Ιστρίας. Εκεί έλαβε χώρα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Mach-E GT, όπου είχαμε τη δυνατότητα να γράψουμε μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε διάφορες συνθήκες, κυρίως σε ορεινό δίκτυο και σε αυτοκινητόδρομους.
Σχεδίαση: Με σαφώς πιο επιθετικές βλέψεις μέσα-έξω
Η αλήθεια είναι πως ήδη σχεδιαστικά η Mach-E, έβριθε δυναμισμού, χάρη στο περίτεχνο SUV-Coupe αμάξωμά της και την απευθείας σύνδεση με τη «γνωστή» μας Mustang, όπως στα πίσω φανάρια με τις χαρακτηριστικές τρεις κάθετες λωρίδες. Ωστόσο, η GT που προσφέρεται αποκλειστικά στους χρωματισμούς Cyber Orange και Grabber Blue, από την πρώτη ματιά δηλώνει ξεκάθαρα τον προσανατολισμό της, όντας εμφανισιακά πιο άγρια και σπορτίφ. Κυριότερη αλλαγή αυτή της μπροστινής γρίλιας, η οποία πλέον δεν είναι στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά σε ένα σκούρο γκρι τρισδιάστατης απεικόνισης, ενώ το αντίθετο ακριβώς έπραξαν με τα τόξα των θόλων οι σχεδιαστές, τα οποία υιοθετούν το χρώμα του αμαξώματος. Το πιο επιθετικό μπροστά προφίλ τονίζουν ακόμα περισσότερο οι αεροδυναμικές εισαγωγές και το σπόιλερ στον ανασχεδιασμένο προφυλαχτήρα. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με τις νέες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών με τις μαύρες γυαλιστερές εσοχές και τις υπέροχες κόκκινες Brembo δαγκάνες, όπως φυσικά και το λογότυπο «GT». Σε συνδυασμό με τη μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 17 χλστ. (130 χλστ. στο σύνολο) η ειδική αυτή έκδοση διαμορφώνει ένα άκρως ελκυστικό αποτέλεσμα που θυμίζει περισσότερο υπερυψωμένο κουπέ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Από την άλλη λιγότερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό, όπου θα συναντήσουμε νέα μπάκετ καθίσματα για καλύτερη στήριξη και ενθέσεις δερματίνης στο τιμόνι. Από κει και πέρα όπως όλες οι Mustang Mach-E, έτσι και η GT έχει μία τεράστια οθόνη HD 15,5 ιντσών για το Infotainment SYNC 4ης γενιάς, που μαθαίνει από τις συνήθειες του οδηγού, ενώ οι χώροι όπως έχουμε δει και από την συμβατική έκδοση, είναι υπεράνετοι για 5 ενήλικους. Τέλος το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 402 λίτρων, ενώ υπάρχει και έξτρα χώρος 100 λτ. κάτω από το καπό, με τάπα αποστράγγισης.
Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετικά ακαριαία, με την ισχύ των 487 ίππων και τη ροπή των 860 Nm να θέλουν κλάσματα του δευτερολέπτου να σε κολλήσουν στο κάθισμα κα να μουδιάσουν τα μέσα σου.
Με τη Ford να ανακοινώνει μόλις 3,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (τελική στα 200 χ.α.ω.), όπως καταλαβαίνετε περιμέναμε πως κι πώς να μας δοθεί η ευκαιρία να σανιδώσουμε τη GT και να νιώσουμε την αίσθηση της επιτάχυνσης. Επιλέξαμε το «καλό» Untamed οδηγικό προφίλ και κυριολεκτικά νιώσαμε μούδιασμα στο στομάχι. Η απόκριση είναι εξαιρετικά ακαριαία, με την ισχύ των 487 ίππων και τη ροπή των 860 Nm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) να θέλουν κλάσματα του δευτερολέπτου να σε κολλήσουν στο κάθισμα. Όπως και σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Βέβαια με τριψήφια νούμερα στο κοντέρ η επιτάχυνση χάνει λίγο από την έκρηξή της. Το συγκεκριμένο προφίλ μάλιστα συνοδεύεται και από τον ανάλογο τεχνητό ήχο που σε βάζει στο κλίμα.
Η Mach-E GT είναι εξοπλισμένη με την extended range μπαταρία (88 kWh ωφέλιμη), προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ. κατά WLTP.
Όχι πως τα άλλα δύο προφίλ, Whisper και Active πάνε πίσω, μια χαρά έκρηξη και μάλιστα πολύ δυνατή έχουν, απλά όχι τόσο ωμή, καθώς πέρα της απόκρισης, αλλάζει και η κατανομή της ροπής στους άξονες. Υπάρχει και το ειδικό πρόγραμμα Untamed Plus, που είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τους οδηγούς να εξισορροπούν την ισχύ των κινητήριων μονάδων για την επίτευξη σταθερών χρόνων κατά την οδήγηση στην πίστα, ωστόσο στην πράξη για μικρά κλειστά κομμάτια, με το Untamed η GT είναι πιο γρήγορη.
Η Mach-E GT είναι εξοπλισμένη με την extended range μπαταρία (88 kWh ωφέλιμη), προσφέροντας αυτονομία 500 χλμ. (κατά WLTP), ενώ η φόρτιση σε παροχή με ισχύ 150 kW μπορεί να προσθέσει κατά μέσο όρο αυτονομία 99 χλμ. μέσα σε 10 λεπτά περίπου, ενώ η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει το 80% της φόρτισής της από 10%, σε 45 λεπτά.
Η Mach-E GT έδειχνε ακλόνητη στην πορεία της, με τον πίσω άξονα να ορίζει το τέμπο και να βοηθά στην τοποθέτηση του αμαξώματος χαρίζοντας κορυφαίο turn-in και στρίβοντας εξαιρετικά γρήγορα.
Οδηγώντας μοντέλα όπως η Mustang Mach-E GT, καταλαβαίνεις πως τελικά η ηλεκτροκίνηση δεν ήρθε να «σκοτώσει» το Fun to Drive, αλλά υπό προϋποθέσεις να το αναβαθμίσει. Η GT έκδοση κινείται προς αυτό τον σκοπό, καθώς στήθηκε ώστε να ικανοποιήσει τον οδηγό. Η πρόσθετη πρόσφυση των ελαστικών διαστάσεων 245/45 R20, τα οποία σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για το μοντέλο σε συνδυασμό με τα πιο ισχυρά φρένα δίνουν στον οδηγό περισσότερη αυτοπεποίθηση, ωστόσο την περισσότερη δουλειά την κάνει η προσαρμοζόμενη μαγνητοροϊκή ανάρτηση Magneride και η κατανομή της τετρακίνησης. Στα στριφτερά κομμάτια του οδηγικού σκέλους, πάντα με το Untamed επιλεγμένο, η Mach-E GT έδειχνε ακλόνητη στην πορεία της, με τον πίσω άξονα να ορίζει το τέμπο και να βοηθά στην τοποθέτηση του αμαξώματος χαρίζοντας κορυφαίο turn-in και στρίβοντας εξαιρετικά γρήγορα. Σε σημείο που ενώ τρομάζεις και νομίζεις ότι το παράκανες, τελικά είχες και άλλα περιθώρια.
Το χαμηλότερο αμάξωμα και η συσσώρευση του βάρους χαμηλά, βοηθούν στην αποφυγή κλίσεων, ωστόσο όπως και να το κάνεις τα 2.273 κιλά δεν κρύβονται εύκολα, με την Mach-E GT στο όριο να παρουσιάζει μερικές μικρές αναπηδήσεις στον πίσω άξονα. Και εδώ είναι που φαίνεται η άξια της ανάρτησης, η οποία μεταφέρει ομαλά το βάρος στια απότομες μετατοπίσεις, ενώ παράλληλα στον τομέα της άνεσης, φιλτράρει πολύ πιο αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες και χαρίσει υψηλή ποιότητα κύλισης συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Σε συνδυασμό μάλιστα με την λειτουργία 1 Pedal που διαθέτει καθίσταται ιδιαίτερα ευκολοδήγητη και ευχάριστη σε όλες τις συνθήκες αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατάει το φρένο ανακτώντας σημαντική ενέργεια.