ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε το νέο smart #1 SUV - Γράφει smart, όμως, πόσο smart είναι;

19.252 Επισκέψεις στο άρθρο (18/5/2024)
Οδηγούμε το νέο smart #1 SUV - Γράφει smart, όμως, πόσο smart είναι;
12 Φωτογραφίες »

«Smartάκι, ένα icon μοντέλο πόλης που χωράει παντού». Πλέον ο ορισμός αυτός περνάει στην ιστορία και η smart μας ξανασυστήνεται τη Δευτέρα στην Ελλάδα σε επίσημη παρουσίαση. To smart #1 που οδηγήσαμε στο εξωτερικό είναι ενδεικτικό της μεταμόρφωσης που έρχεται...

Από το smart fortwo στο smart #1 - Τι άλλαξε;

Και όμως πέρασαν σχεδόν 25 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το smart fortwo. Ένα μοντέλο που έκανε το breakthrough στην αυτοκίνηση και άφησε το στίγμα του, ένα μοντέλο που... ξεπούλησε σαν ζεστό ψωμί, ένα μοντέλο που το τελευταίο διάστημα έψαχνε νέα πατήματα. Για παράδειγμα, συνέχιζε μόνο ως ηλεκτρικό, απόρροια προφανώς της συνεργασίας της Daimler με την Geely αναφορικά με την smart.

Εδώ βέβαια να θυμίσουμε -κάτι που γνωρίζουμε από το 2019, ότι η Daimler και η Geely σύναψαν κοινοπραξία για την smart, ίδρυσαν μία εταιρεία που θα κατασκεύαζε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εεεε, αυτό που γνωρίζαμε από το 2019, συμβαίνει τώρα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, όπου το 2022 θα κατασκευαζόταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της κοινοπραξίας. Το όνομα αυτού; Smart #1. Έξυπνο θα πούμε και μας αρέσει γιατί δείχνει το νέο βήμα της μάρκας...

Το smart #1 λοιπόν είναι το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας/κοινοπραξίας. Έχει διπλάσιο σχεδόν μέγεθος από τον πρόγονό του (4,27 μέτρα, όσο ένα VW Golf), είναι SUV και πατάει στην πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) της Geely, η οποία είναι στην ίδια λογική ευέλικτη όσο η MQB της Volkswagen. Συγκεκριμένα μπορεί να «φιλοξενήσει» μικρά αυτοκίνητα πόλης, μεσαία ακόμα και επαγγελματικά 5,5 τόνων, προμηνύοντας με αυτό το τρόπο ίσως τη κρυφή διάθεση της Geely.

Εσωτερικό γεμάτο φινέτσα και τεχνολογία

Μπαίνοντας στο εσωτερικό οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές. Ποιοτικά υλικά, προσοχή στη λεπτομέρεια και μια οπτική αίσθηση που δεν έχουμε συνηθίσει σε ηλεκτρικά της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι τα στοιχεία που μας κέρδισαν στην καμπίνα του Smart #1. Επίσης, το μοντέλο διαθέτει αρκετά digital στοιχεία, με τον μακρόστενο ψηφιακό πίνακα οργάνων 9,2 ιντσών μπροστά από το τιμόνι να σε κερδίζει με τα ευανάγνωστα γραφικά, τα διακριτικά χρώματα του και τις πληροφορίες που προσφέρει. Μάλιστα συνεργάζεται υποδειγματικά και με μια Head Up Display οθόνη, που επιτρέπει στον οδηγό να έχει καρφωμένα μονίμως τα μάτια στο δρόμο, ειδικά όταν η ταχύτητα ανεβαίνει.

Στο κέντρο του ταμπλό από την άλλη συναντάμε μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών, που τρέχει ένα εξαιρετικό λογισμικό με πανίσχυρο επεξεργαστή Qualcomm 8155 και μνήμη 128 GB, ο οποίος εκτοξεύει τις δυνατότητες του infotainment και ταυτόχρονα προσφέρει εντυπωσιακά γραφικά, με τον προσωπικό βοηθό τεχνικής νοημοσύνης που εμφανίζεται σαν αλεπού και την υδρόγειο σφαίρα για το σύστημα πλοήγησης να κλέβουν τις εντυπώσεις. Θα ισχυριστούμε πως πρόκειται για μια διασκεδαστική πινελιά που δεν υπάρχει σε άλλο ανταγωνιστή και ταιριάζει ιδανικά με τη παιχνιδιάρικη φιλοσοφία του μοντέλου.

Γρήγορη η βασική έκδοση των 272 ίππων, εκρηκτική η Brabus των 428

Ωραία, είναι μεγάλο σε διαστάσεις, μοντέρνο-φουτουριστικό σε εμφάνιση (σ.σ. δεν μιλήσαμε καθόλου για αυτή επειδή αφήσαμε τις φωτογραφίες να μιλήσουν), έχει ποιοτικό και high tech εσωτερικό, αλλά στο δρόμο τι κάνει;

Εκεί λοιπόν το Smart #1 παρουσιάζει μια πολύ καλή εικόνα, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται έντεχνα τις όποιες ανωμαλίες των δρόμων γύρω από την Λισσαβώνα που βρεθήκαμε, πάρα το βάρος των 1,8 τόνων. Σύμμαχος στην οδική συμπεριφορά είναι και το τιμόνι που είναι άμεσο και με καλή πληροφόρηση, όμως αυτό που θα σε κερδίσει περισσότερο είναι ο τρόπος που περνάει η ισχύς στους πίσω τροχούς.

Η βασική έκδοση του μοντέλου φορά έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και 343 Νm ροπής, ο οποίος προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 6,7 δλ.. Αν τώρα αναζητάτε παραπάνω αδρεναλίνη, τότε θα πρέπει να αφήσετε στην άκρη την πισωκίνητη εκδοχή και να στραφείτε στην τετρακίνητη, όπου η Brabus έχει βάλει το χεράκι και την τεχνογνωσία της.

Εκτός από τα «πολεμικά» στοιχεία στην εμφάνιση, οι επιδόσεις έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο, κάνοντας αρκετά supercar να το ζηλεύουν. Πιο αναλυτικά, οι 2 ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ένας σε κάθε άξονα, προσφέρουν στο πάτημα του γκαζιού 428 ίππους και 543 Nm ροπής, ισχύ που εκτοξεύει το μοντέλο από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δλ, με την αίσθηση να κόβει την ανάσα. Η τελική δυστυχώς περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, περιορίζοντας κάπως άτσαλα τη διασκέδαση, γιατί το μοντέλο την «πιάνει» πιο αργά από όσο θα περιμέναμε μετά από ένα τόσο εντυπωσιακό ξεκίνημα. Πάντως ακόμα και με τέτοια τελική, δύσκολα θα βρεις αντίστοιχων επιδόσεων θερμικό μοντέλο με τιμή εκκίνησης κάτω των 49.000 ευρώ (τιμή Γερμανίας), αν και θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τη Δευτέρα, όταν και θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του νέου smart #1 στην Ελλάδα για τους δημοσιογράφους, όπου το πιθανότερο είναι να αποκαλυφθούν και οι τιμές του για την ελληνική αγορά. 

Με θεωρητική αυτονομία που αγγίζει τα 400 χλμ

Η Brabus, εκτός από την εμφάνιση και την αύξηση της ισχύς, επενέβη και στον τομέα των αναρτήσεων ώστε να χαλιναγωγηθεί η θηριώδη ροπή και να μπορέσει το μοντέλο να στρίψει εξαιρετικά γρήγορα. Μάλιστα η ανάρτηση έχει καλή γεωμετρία και set-up που η γραμμή του #1 θα ανοίξει μόνο όταν έχει αρκετά μαζεμένα χιλιόμετρα στο κοντέρ  λόγω του βάρους της μπαταρίας. 

Στο σημείο αυτό να πούμε πως ανεξαρτήτως έκδοσης, το Smart #1 εφοδιάζεται με μια μπαταρία νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου χωρητικότητας 66 kWh που σύμφωνα με την εταιρία εξασφαλίζει 440 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας στις πισωκίνητες εκδόσεις και 400 χλμ. στη τετρακίνητη, νούμερα όχι μακριά από τα 350 χλμ που υπολογίζουμε ότι θα κάνει σε πραγματικές συνθήκες. Τέλος, αναφορικά με τους χρόνους φόρτισης, σε ταχυφορτιστή των 150 kW 30 λεπτά αρκούν για το κλασικό 10-80%, ενώ σε ρεύμα DC των 22 kW (καλό αυτό) αρκούν 3 ώρες. Το ότι η εισαγωγική έκδοση λανσαρίσματος #1 Pro+ δεν έχει onboard 22άρη φορτιστή αλλά 7,5 kW είναι αρνητικό, όμως θεωρούμε πως αυτή η έκδοση θα συνεχίσει για λίγο καιρό και σε ελάχιστες αγορές. Περισσότερα θα γνωρίζουμε την επόμενη εβδομάδα, όταν θα μας αποκαλυφθούν περισσότερα στοιχεία από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Η γνώμη μας

Το #1 αλλάζει το πρόσωπο της smart που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη αμιγώς με μοντέλα πόλης, και της ανοίγει νέους ορίζοντες στην αυτοκίνηση και στο πεδίο των ηλεκτρικών. Η πρώτη SUV προσπάθεια με κέρδισε στους τομείς της τεχνολογίας, της εμφάνισης και της ποιότητας κατασκευής. Μας αρέσει; Ναι! Έξυπνο; Σίγουρα!

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON