Τα φώτα στο αυτοκίνητο παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καλύτερη ορατότητα και κατ` επέκταση στην ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών και μία έρευνα της ADAC έρχεται να αποδείξει αν οι LED λάμπες είναι καλύτερες σε σχέση με τις υπόλοιπες επιλογές που υπάρχουν.
Πολλά αυτοκίνητα ακόμα και σήμερα δεν έχουν στον εξοπλισμό τους τα LED φώτα με αποτέλεσμα τις νυχτερινές ώρες να κινούνται με τη βοήθεια των «πατροπαράδοτων» λαμπτήρων αλογόνου ή και πυρακτώσεως. Φώτα τα μεν, φώτα και δε, ωστόσο σε μία έρευνα που πραγματοποίησε η ADAC δείχνει πως όσοι κάνουν χρήση LED φωτιστικών σωμάτων είναι πολλαπλά κερδισμένοι.
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα και τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου, αναφέρει τα γνωστά πλεονεκτήματα των LED φώτων, όπως για παράδειγμα την μεγαλύτερη φωτεινότητα έναντι των λαμπτήρων αλογόνου ή πυρακτώσεως, τη μεγαλύτερη αντοχή τους στο χρόνο και φυσικά την επιπλέον ασφάλεια που προσφέρουν στον οδηγό και τους επιβάτες τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Μάλιστα, αναφορικά με τη διάρκεια ζωής τονίζει την τεράστια διαφορά που υπάρχει καθώς μία LED λάμπα μπορεί να διαρκέσει έως 2.500 ώρες αναμμένη, αριθμός που μειώνεται στις 550 ώρες στις λάμπες αλογόνου.
Ωστόσο, για να προσφέρει μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη και να δει στην πράξη τις διαφορές που υπάρχουν στη φωτεινότητα, η γερμανική λέσχη φίλων αυτοκινήτου έβαλε σε... κόντρα τις λάμπες LED και τις λάμπες αλογόνου, με τις οποίες εξόπλισε δύο ίδιες BMW Σειρά 2 Active Tourer. Όπως αναφέρει, τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι λάμπες LED φέγγουν σε βάθος 170 μέτρων, σε αντίθεση με τις λάμπες αλογόνου που περιορίστηκαν στα 130 μέτρα. Παράλληλα στα σημεία που κάλυπταν και οι δύο δέσμες φώτων, τα ίδια αντικείμενα όταν φωτίζονταν από τις LED λάμπες μπορούσαν να γίνουν πολύ πιο εύκολα αντιληπτά.
Τέλος η ADAC παρακινεί αυτούς που θέλουν να αλλάξουν τις λάμπες των αυτοκινήτων τους με LED να το πράξουν αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «αξίζει τον κόπο», ωστόσο μόνο αν το επιτρέπει το νομικό πλαίσιο και αποκλειστικά σε εξουσιοδοτημένα καταστήματα.
Για την ακόμη καλύτερη ενημέρωσή σας μπορείτε να διαβάσετε τα Mega Test φώτων που έχει πραγματοποιήσει το AutoΤρίτη στην Ελλάδα, στα οποία μετά από μετρήσεις με φωτόμετρο αξιολογούνται η διάχυση και η ένταση του φωτός, η περιφερειακή ορατότητα κ.ά.:
@Nick1 Μην συγχέεις τα εργοστασιακά φανάρια με Led με τις ακατάλληλες για τους δημόσιους δρόμους λάμπες Led που πωλούν και βάζουν στα συνεργεία στην καλύτερη περίπτωση, και μόνοι τους οι ιδιοκτήτες στη χειρότερη περίπτωση χωρίς φωτομέτρηση και σωστή ρύθμιση. Οι λάμπες Led του εμπορίου δεν έχουν πιστοποίηση για χρήση σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι κατάλληλες για αγωνιστική χρήση. Επίσης για όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με εργοστασιακά φανάρια led, δεν υπάρχουν στο εμπόριο λαμπτήρες αντικατάστασης. Αυτό γίνεται κατά παραγγελία μέσω της αντιπροσωπείας. Τουλάχιστον από αυτά που γνωρίζω.
Επίσης τα αυτοκίνητα με εργοστασιακά led είναι ρυθμισμένα ώστα να μην τυφλώνουν. Οι πιο σοφιστικέ τεχνολογίες τύπου led matrix που ρυθμίζουν αυτόματα την δέσμη ώστε να μην τυφλώνουν σε συνδυασμό με την πολύ καλη διάχυση της δέσμης φωτός, είναι το μέλλον. Ωστόσο σήμερα κοστίζουν...
Και βέβαια αξίζουν. Αν ο σκοπός είναι να τυφλώνεις τους οδηγούς που προπορεύονται και οι πεζοί να γυρίζουν το πρόσωπο από την άλλη μεριά ωσάν... σε ανάκριση, τότε αξίζει τον κόπο.
Άλλωστε όσο πιο ενοχλητικός γίνεται κανείς τόσο περισσότεροι θα ασχοληθούν μαζί του.
Δινουν, σιγουρα ,πολυ καλυτερη φωτεινοτητα -ορατοτητα απο τις λαμπες αλογονου ή πυρακτωσεως,αλλα σε περιπτωση ομοχλης πως συμπεριφερονται?
Η επομενη ερωτηση : ειναι νομιμη η αλλαγη των απλων προβολεων ομιχλης ,με LED?
Εαν ναι, λειτουργουν καλα σε συνθηκες χαμηλης ορατοττα,λογω ομιχλης? ή διχεουν ασχημα το φως?
@Nick1 Μην συγχέεις τα εργοστασιακά φανάρια με Led με τις ακατάλληλες για τους δημόσιους δρόμους λάμπες Led που πωλούν και βάζουν στα συνεργεία στην καλύτερη περίπτωση, και μόνοι τους οι ιδιοκτήτες στη χειρότερη περίπτωση χωρίς φωτομέτρηση και σωστή ρύθμιση. Οι λάμπες Led του εμπορίου δεν έχουν πιστοποίηση για χρήση σε δημόσιους δρόμους αλλά είναι κατάλληλες για αγωνιστική χρήση. Επίσης για όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με εργοστασιακά φανάρια led, δεν υπάρχουν στο εμπόριο λαμπτήρες αντικατάστασης. Αυτό γίνεται κατά παραγγελία μέσω της αντιπροσωπείας. Τουλάχιστον από αυτά που γνωρίζω. Επίσης τα αυτοκίνητα με εργοστασιακά led είναι ρυθμισμένα ώστα να μην τυφλώνουν. Οι πιο σοφιστικέ τεχνολογίες τύπου led matrix που ρυθμίζουν αυτόματα την δέσμη ώστε να μην τυφλώνουν σε συνδυασμό με την πολύ καλη διάχυση της δέσμης φωτός, είναι το μέλλον. Ωστόσο σήμερα κοστίζουν...
Και βέβαια αξίζουν. Αν ο σκοπός είναι να τυφλώνεις τους οδηγούς που προπορεύονται και οι πεζοί να γυρίζουν το πρόσωπο από την άλλη μεριά ωσάν... σε ανάκριση, τότε αξίζει τον κόπο. Άλλωστε όσο πιο ενοχλητικός γίνεται κανείς τόσο περισσότεροι θα ασχοληθούν μαζί του.
Δινουν, σιγουρα ,πολυ καλυτερη φωτεινοτητα -ορατοτητα απο τις λαμπες αλογονου ή πυρακτωσεως,αλλα σε περιπτωση ομοχλης πως συμπεριφερονται? Η επομενη ερωτηση : ειναι νομιμη η αλλαγη των απλων προβολεων ομιχλης ,με LED? Εαν ναι, λειτουργουν καλα σε συνθηκες χαμηλης ορατοττα,λογω ομιχλης? ή διχεουν ασχημα το φως?