Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 6,6 δλ. για την A 250e hatchback.
6 compact Plug-In Hybrid μοντέλα για όλα τις ανάγκες
27.383 Επισκέψεις στο άρθρο
Η γκάμα των Plug-In hybrid μοντέλων Mercedes μέχρι το τέλος του έτους θα διαθέτει περισσότερες
από 20 εκδόσεις. Από A-Class έως S-Class και από GLA έως GLE
Στην compact κατηγορία, η Mercedes-Benz προσφέρει ήδη από μία έκδοση plug-in hybrid, με τον κωδικό 250e, στα μοντέλα της A-Class, A-Class σεντάν, B-Class, CLA coupe και Shooting Brake και GLA. Πρόκειται λοιπόν για μια πλήρης γκάμα, η οποία υποστηρίζει τα θέλω της συντριπτικής πλειοψηφίας των αγοραστών της κατηγορίας και με διακριτές διαφορές μεταξύ τους. Όλες βασίζονται στην αναδιαμορφωμένη πλατφόρμα MFA (Μodular Front Architecture) η οποία είναι ελαφρύτερη, πιο άκαμπτη και μπορεί να ορίσει μεγαλύτερες διαστάσεις, όπως στην περίπτωση της CLA.
Έτσι λοιπόν πέρα από την χατσμπακ A-Class των 4,42 μ., θα συναντήσουμε την A-Class σεντάν (4,55 μ.), με περισσότερο χώρο στο πορτ-μπαγκάζ, την πιο πρακτική και με περισσότερες πολυχρηστικές λύσεις B-Class επίσης 4,42 μ., φυσικά το best seller στην κατηγορία των SUV, τη νέα GLA με μήκος 4,41 μ., καθώς και την πιο ξεχωριστή σχεδιαστικά CLA (4,69 μ.), στο coupe αλλά και στο πιο ιδιαίτερο Shooting Brake αμάξωμα.
Με ισχύ 218 ίππων και 450 Nm, αυτονομία για 60 χλμ.
Εμφανισιακά οι διαφορές είναι ελάχιστες, καθώς εκτός από τα διακριτικά «EQ Power», υπάρχει μια ακόμα τάπα ανεφοδιασμού, κάτω από την οποία βρίσκεται η υποδοχή φόρτισης. Η ειδοποιός διαφορά στις εκδόσεις 250e βρίσκεται στο μηχανικό σύνολο, το οποίο αποτελείται από το συνδυασμό του τούρμπο τετρακύλινδρου 1,33 λίτρων βενζινοκινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα 75 kW. Η συνεργασία τους προσφέρει συνδυαστική απόδοση 218 ίππων και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm, με την Mercedes να υποστηρίζει πως χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική ενέργεια, που αποθηκεύεται σε ένα πακέτο μπαταριών 15,6 kWh., μπορούν να πραγματοποιηθεί το 90% των αστικών μετακινήσεων.
Το υδρόψυκτο πακέτο μπαταριών ζυγίζει περίπου 150 κιλά και προσφέρει αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης 60 με 70 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα νέα πρότυπα μετρήσεων WLTP και σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα, ενώ σύμφωνα με την Mercedes οι χώροι έχουν επηρεαστεί ελάχιστα, λόγω έξυπνου σχεδιασμού. Σε απλή πρίζα η μπαταρία φορτίζει σε περίπου 7 ώρες, ενώ σε wallbox 7,6 kW χρειάζονται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση, ενώ σε ταχυφορτιστή μέσα σε 25 λεπτά φτάνει στο 80%.
Εντυπωσιακές επιδόσεις, ακόμα πιο εντυπωσιακή οικονομία
Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στο οποίο έχει γίνει προσθήκη μίας υβριδικής κεφαλής έλξης. Απόρροια της αμεσότητας στην επιτάχυνση που δίνει το ρεύμα είναι τα εξαιρετικά νούμερα επιδόσεων. Το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται από μόλις 6,6 δλ. για την γρηγορότερη A 250e έως 7,1 δλ. για την GLA 250e, νούμερα που συναντάμε σε σπορ κατασκευές. Βέβαια αυτό που έχει σημασία είναι η κατανάλωση, η οποία σε μικτό κύκλο ανακοινώνεται, ανάλογα του μοντέλου από 1,4 έως 1,8 λτ./100 χλμ., όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικότερα και στον πίνακα.
«Όταν λες σε μια παρέα «έχω Mercedes» αισθάνεσαι περήφανος. Αντίστοιχο είναι και το «έχω Plug-In». Βγαίνει πιο μελωδικά το πρέπει να φορτίσω, παρά το πρέπει να γεμίσω…»
Δεν έχει νόημα να ασχολείσαι με το πόσο καίει ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο. Δεν θα κάνεις ποτέ απόσβεση μάλλον όσο και να καίει. Το αγοράζεις για άλλους λόγους. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι μπαταρίες του S400 κοστίζουν γύρω στα 15.000$ χωρίς τοποθέτηση. Βέβαια εάν το παρεις μεταχειρισμένο με 30.000 και όχι με 130.000 που κάνει καινούργιο ίσως και να συμφέρει ακόμα και μετά την αντικατάσταση της υβριδικής μπαταρίας (σε σχέση με αυτοκίνητα ίδια κλάσης και κατηγορίας).
Δεν έχει νόημα να ασχολείσαι με το πόσο καίει ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο. Δεν θα κάνεις ποτέ απόσβεση μάλλον όσο και να καίει. Το αγοράζεις για άλλους λόγους. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι μπαταρίες του S400 κοστίζουν γύρω στα 15.000$ χωρίς τοποθέτηση. Βέβαια εάν το παρεις μεταχειρισμένο με 30.000 και όχι με 130.000 που κάνει καινούργιο ίσως και να συμφέρει ακόμα και μετά την αντικατάσταση της υβριδικής μπαταρίας (σε σχέση με αυτοκίνητα ίδια κλάσης και κατηγορίας).