Οι μάρκες ψάχνουν εναλλακτικές για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
- Η αυστηρή νομοθεσία εκπομπής ρύπων στην Ευρώπη αναγκάζει τις εταιρείες αυτοκινήτων να αναζητήσουν εναλλακτικές
- Η Hyundai πιστεύει ότι η λύση βρίσκεται στους υβριδικούς κινητήρες
- Η Toyota από πλευράς της «φλερτάρει» με την ιδέα να αντικαταστήσει την βενζίνη με υδρογόνο
- Η Porsche θεωρεί ως λύση τα συνθετικά καύσιμα, αλλά η VW διαφωνεί
Η αυστηρή νομοθεσία εκπομπής ρύπων στην Ευρώπη αναγκάζει τις εταιρείες αυτοκινήτων να αναζητήσουν εναλλακτικές
Εν μέσω ολοένα και πιο αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων και υψηλότερων φόρων στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, το μέλλον μοιάζει δυσοίωνο για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός ότι η ανακοίνωσε πριν λίγο καιρό ότι θα διακόψει την παραγωγή των i20 N και i30 N στην Ευρώπη, όπου οι εταιρείες αυτοκινήτων έρχονται αντιμέτωπες με μια αρκετά αυστηρή νομοθεσία όσον αφορά την εκπομπή ρύπων.
Η Hyundai πιστεύει ότι η λύση βρίσκεται στους υβριδικούς κινητήρες
Ο Albert Biermann, ο εκτελεστικός τεχνικός σύμβουλος της Hyundai και πρώην επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης, επιβεβαίωσε ότι αναπτύσσονται πιο ισχυρά υβριδικά κινητήρια σύνολα τόσο για τα μοντέλα της Hyundai, όσο και για τα μοντέλα της premium μάρκας Genesis, προκειμένου τα μοντέλα της να συμμορφώνονται με την αυστηρή νομοθεσία και τους κανονισμούς της Ε.Ε..
Σε κάθε περίπτωση η Hyundai φαίνεται πως κοιτάζει ήδη μπροστά, έχοντας λανσάρει το πλήρως ηλεκτρικό crossover Ioniq 5 N. Υπάρχουν επίσης αναφορές για ένα σεντάν Ioniq 6 N, ενδεχομένως με ακόμη μεγαλύτερη ισχύ. Ο Biermann εξήγησε ότι η μάρκα θέλει να καλύψει όλα τα γούστα και ικανοποιώντας παράλληλα τους συνεχώς μεταβαλλόμενους κανονισμούς.
Η Toyota από πλευράς της «φλερτάρει» με την ιδέα να αντικαταστήσει την βενζίνη με υδρογόνο
Μεταξύ άλλων ο Biermann υποστήριξε επιπλέον ότι ένα υβριδικό σύστημα κίνησης θα μπορούσε να γεφυρώσει και το χάσμα μεταξύ των αυτοκινήτων επίδοσης με κινητήρες εσωτερικής καύσης και των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Παράλληλα, η Toyota έχει μια άλλη ιδέα για το πώς θα μπορούσαν να διασωθούν τα σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και «φλερτάρει» με την ιδέα να αντικαταστήσει την βενζίνη με υδρογόνο. Για το σκοπό αυτό, έχει ήδη κατασκευάσει και δοκιμάσει πρωτότυπα μοντέλα των hot hatches GR Yaris και GR Corolla στην πίστα. Αντίστοιχα, η αυστριακή εταιρεία AVL Racetech έχει κατασκευάσει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων που λειτουργεί με υδρογόνο, ο οποίος αποδίδει 405 ίππους και 508 Nm ροπής.
Η Porsche θεωρεί ως λύση τα συνθετικά καύσιμα, αλλά η VW διαφωνεί
Από την άλλη πλευρά η Porsche έχει μια διαφορετική προσέγγιση, καθώς πιστεύει ότι η λύση βρίσκεται στα συνθετικά καύσιμα (e-fuels). Η εταιρεία παράγει σχεδόν ουδέτερο ενεργειακά καύσιμο στο εργοστάσιό της στη Χιλή από τα τέλη του 2022. Παρόλο που η Porsche είναι μέρος του ομίλου Volkswagen, ο Thomas Schäfer, διευθύνων σύμβουλος της VW, υποστήριξε ότι οι συζητήσεις για τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι "περιττός θόρυβος", καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αντιπροσωπεύουν "παλιά τεχνολογία".