Οι πιο hi-tech οθόνες: Mercedes Hyperscreen, Peugeot i-Cockpit & η οθόνη της Ford που κινείται
- MBUX Hyperscreen: Όλο το ταμπλό γίνεται οθόνη 56 ιντσών για τον οδηγό και τον συνοδηγό
- H οθόνη των 21 ιντσών του Peugeot 3008 είναι κυρτή και έρχεται στάνταρ από την βασική έκδοση
- Μετακινείται και κρύβει τα προσωπικά σου αντικείμενα η οθόνη του Ford Explorer
MBUX Hyperscreen: Όλο το ταμπλό γίνεται οθόνη 56 ιντσών για τον οδηγό και τον συνοδηγό
Στην καθημερινότητά μας περιβαλλόμαστε από οθόνες, είτε πρόκειται για smartphone είτε για τις οθόνες των υπολογιστών και των τηλεοράσεων που υπάρχουν σπίτι μας. Σε αυτές έρχονται να προστεθούν οι μεγάλες οθόνες μέσα στα αυτοκίνητα που χρόνο με τον χρόνο γίνονται όλο και πιο hi-tech, υιοθετούν πιο μοντέρνα γραφικά και γίνονται το μέσο με το οποίο γίνονται οι περισσότερες ρυθμίσεις για την λειτουργία του αυτοκινήτου. Εδώ θα σταθούμε, όχι στις πιο μεγάλες, αλλά στις πιο ξεχωριστές, δηλαδή σε αυτές που έφεραν κάτι καινούριο ή εντυπωσιάζουν περισσότερο.
Δεν γίνεται να μην ξεκινήσουμε από τη ενιαία υπέρ-οθόνη της Mercedes, η οποία την έχει «βαφτίσει» ως MBUX Hyperscreen. Η υπέρ-οθόνη αυτή έχει διάσταση 56 ίντσες, μήκος 141 εκ. και εμβαδό 2.432,11 τετραγωνικά εκατοστά, καλύπτει όλο το ταμπλό του αυτοκινήτου και ουσιαστικά, πρόκειται για 3 οθόνες ενωμένες σε μία. Η πρώτη αφορά τον πίνακα οργάνων, στη μέση βρίσκεται η κεντρική οθόνη ψυχαγωγίας με διαγώνιο 17,7 ίντσες, ενώ η τρίτη οθόνη αφής (12,3 ίντσες), η περίφημη co-driver display, αφορά αποκλειστικά τον συνοδηγό, ο οποίος μπορεί να βλέπει τηλεόραση χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Καρδιά της υπέρ-οθόνης είναι ένας οκταπύρηνος επεξεργαστής με μνήμη RAM 24-gigabyte και ικανότητα μεταφοράς δεδομένων μνήμης RAM 46,4 gb/δλ..
H οθόνη των 21 ιντσών του Peugeot 3008 είναι κυρτή και έρχεται στάνταρ από την βασική έκδοση
Και αν τη MBUX Hyperscreen θα τη συναντήσουμε σε πιο ακριβές προτάσεις όπως η EQS, υπάρχουν φουτουριστικές οθόνες που τοποθετούνται σε πιο mainstream μοντέλα. Η Peugeot για παράδειγμα προσφέρει στα νέα της μοντέλα την καινούρια εκδοχή του i-Cockpit με όνομα Panoramic i-Cockpit. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η κυρτή (curved) οθόνη 21 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό και συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η νέα οθόνη, που έχει κατεύθυνση προς την πλευρά του οδηγού συμπληρώνεται από αυτό που η Peugeot αναφέρει ως i-Toggles. Μιλάμε για τα 10 μη παραδοσιακά μπουτόν αφής που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Η παρουσία τους έχει συμβάλει στη μείωση των συμβατικών χειριστηρίων στο ελάχιστο, δημιουργώντας έτσι ένα μινιμαλιστικό σχέδιο στην καμπίνα των νέων Peugeot.
Μετακινείται και κρύβει τα προσωπικά σου αντικείμενα η οθόνη του Ford Explorer
Ξεχωριστή σε σχέση με τις υπόλοιπες είναι η οθόνη του νέου ηλεκτρικού Ford Explorer, αφού σε αντίθεση με όλες τις άλλες, μπορεί να μετακινηθεί. Συγκεκριμένα, ο οδηγός τη σύρει από πάνω προς τα κάτω μέσω ενός ειδικού μοχλού στο κάτω μέρος, έως 30 μοίρες, εξυπηρετώντας διάφορες ανάγκες. Πρώτα και κύρια, μπορεί να βάλει προσωπικά αντικείμενα στο κρυφό αποθηκευτικό χώρο της (My Private Locker), να την τοποθετήσει σε θέση που να τον εξυπηρετεί περισσότερο εργονομικά ή απλώς να τη μετακινήσει για να μην είναι εκτεθειμένη στην ηλιακή ακτινοβολία. Το μέγεθός της είναι 14,6 ίντσες και υποστηρίζει το SYNC Move, το πιο σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας της Ford αυτή την στιγμή.