Τα 5 καλύτερα Plug-in hybrid σε κατανάλωση στο AutoΤρίτη Test Center
3.904 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2024)
Τα 5 καλύτερα Plug-in hybrid σε κατανάλωση στο AutoΤρίτη Test Center
- Η Mercedes GLA 250e είναι το καλύτερο Plug-in hybrid σε κατανάλωση, ανάμεσα σε 41 αυτοκίνητα (840 ευρώ/χρόνο)
- 65+ χλμ. αυτονομία & fun to drive αίσθηση στο δρόμο έχει η Alfa Romeo Tonale (932 ευρώ/χρόνο)
- Το SEAT Leon e-Hybrid είναι το νο.1 σε value for money (Τιμή - Κατανάλωση) από κάθε άλλο Plug-in hybrid (964 ευρώ/χρόνο)
- Το DS7 έχει τα περισσότερα άλογα (300) & είναι top σε κατανάλωση (984 ευρώ/χρόνο)
Η Mercedes GLA 250e είναι το καλύτερο Plug-in hybrid σε κατανάλωση, ανάμεσα σε 41 αυτοκίνητα (840 ευρώ/χρόνο)
Παρουσιάζουμε τα 5 καλύτερα Plug-in hybrid αυτοκίνητα (βενζίνης) σε μέση πραγματική κατανάλωση, σύμφωνα πάντα με το AutoΤρίτη Test Center. Για την τελική κατάταξη έγινε υπολογισμός πάνω στον μέσο όρο του Έλληνα οδηγού, όπου το 80% των χιλιομέτρων γίνεται εντός πόλης και το 20% σε ταξίδι. Ως μέση τιμή βενζίνης κρατήσαμε τα 1,79 ευρώ/λτ., ενώ σε κάθε επιμέρους μέτρηση υπολογίζουμε ότι το αυτοκίνητο είναι γεμάτο ρεύμα (άρα έχει όλη την αυτονομία διαθέσιμη).
Στην πρώτη θέση ως το Plug-in hybrid με την καλύτερη κατανάλωση και το μικρότερο κόστος καυσίμου/έτος βρίσκεται η Mercedes GLA 250e. Το luxury γερμανικό μικρομεσαίο SUV των 218 ίππων θα κοστίσει λιγότερα από 900 ευρώ το χρόνο στον χρήστη του και είναι το κορυφαίο ανάμεσα σε 41 Plug-in hybrid που έχει μετρήσει το AutoΤρίτη Test Center.
Μάλιστα, η Mercedes έχει μία ακόμη παρουσία στο Top 5, με την Mercedes C 300e. Το πολυτελές sedan με την εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία (πάνω από 100 χλμ.) αξιοποιεί την μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία της (25,4 kWh) και βρίσκεται στην 4η θέση (975 ευρώ/χρόνο).
65+ χλμ. αυτονομία & fun to drive αίσθηση στο δρόμο έχει η Alfa Romeo Tonale (932 ευρώ/χρόνο)
Το δεύτερο καλύτερο Plug-in hybrid σε μέση πραγματική κατανάλωση είναι η Alfa Romeo Tonale. Το πρώτο PHEV στην ιστορία της Alfa Romeo αποδίδει συνδυαστικά 280 ίππων, έχει επαρκή ηλεκτρική αυτονομία για τα καθημερινά πήγαινε-έλα, κυρίως όμως ξεχωρίζει για την οδική της συμπεριφορά. Πέραν της 4κίνησης (Q4) η Alfa Romeo Tonale PHEV στρίβει αποτελεσματικά και με ασφάλεια (ρεκόρ κατηγορίας Elk Test η mild hybrid Tonale), ενώ έχει εξαιρετικά φρένα (100-0 χλμ./ώρα σε 35,5 μ.).
Το SEAT Leon e-Hybrid είναι το νο.1 σε value for money (Τιμή - Κατανάλωση) από κάθε άλλο Plug-in hybrid (964 ευρώ/χρόνο)
Σε τιμή... κανονικού αυτοκινήτου (36.990 ευρώ) προσφέρεται το SEAT Leon e-Hybrid των 204 ίππων, η top έκδοση του hatchback της ισπανικής μάρκας. Η χαμηλή τιμή (μικρό κόστος κτήσης) και η χαμηλή κατανάλωση (μικρό κόστος χρήσης) βάζουν το SEAT Leon e-Hybrid στην 1η θέση στο Best Value ανάμεσα σε όλα τα Plug-in hybrid που έχουμε δοκιμάσει. Να προσθέσουμε πως το PHEV Leon είναι το νο.1 σε κατανάλωση στην Εθνική (3,5 λτ./100 χλμ.) και στον Επαρχιακό (3 λτ./100 χλμ.).
Το DS7 έχει τα περισσότερα άλογα (300) & είναι top σε κατανάλωση (984 ευρώ/χρόνο)
Τέλος, στην 5άδα των Plug-in hybrid με το μικρότερο κόστος σε ρεύμα/χρόνο βρίσκεται και το DS 7 E-TENSE. Το premium γαλλικό μικρομεσαίο SUV προσφέρεται σε δύο επιλογές κινητήρων, αμφότερες 4κίνητες, στα 300 και τα 360 άλογα. Η «μικρή» έκδοση είναι η πιο οικονομική (η μεγάλη έχει άλλη πρωτιά), καθώς θα κοστίσει στο χρήστη της κάτι λιγότερο από 1.000 ευρώ το χρόνο σε καύσιμα.
Ο υπολογισμός έχει γίνει για τον μέσο όρο του Έλληνα οδηγού, όπου το 80% των χιλιομέτρων γίνεται εντός πόλης και το 20% σε ταξίδι. Οι τιμές των καυσίμων έχουν υπολογιστεί σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.