Εσείς θα κάνατε κάποια θυσία στο βωμό της προστασίας της υγείας όλων μας και του περιβάλλοντος ή θα προτιμούσατε την οικονομία καυσίμου;
Οικονομία ή οικολογία;
(12/12/2016)
Μετά το σκάνδαλο της VW και όσα μαθαίνουμε για τις αρνητικές επιδράσεις των καυσαερίων του diesel, όλοι έχουν ταρακουνηθεί. Αν όμως ζούμε 80 χρόνια και η όξινη βροχή μας βλάψει σε 200, γιατί να μας νοιάζει; Τι λέτε, οικονομία ή οικολογία; Υγεία ή χρήματα στην τσέπη;
Το σύστημα που φέρεται πως χρησιμοποιούσε η VW για να ξεγελάσει τη διαδικασία μέτρησης ρύπων οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) λειτουργούσε υπέρ των αγοραστών της μάρκας. Τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Βλέπεις, λέγεται πως όταν το σύστημα λειτουργούσε, έπνιγε τον κινητήρα με καύσιμο για να αυξήσει την θερμοκρασία καύσης και να μειώσει την παραγωγή οξειδίων του αζώτου που ευνοείται σε χαμηλότερες θερμοκρασία. Αυτό σημαίνει πως σε αυτή την λειτουργία το αυτοκίνητο έκαιγε απίστευτα πολύ ντίζελ, εξέπεμπε πολύ διοξείδιο του άνθρακα και δεν πήγαινε βήμα με τον τρόπο καύσης που δεν ευνοούσε την ροπή από την οποία εξαρτάται ο ντιζελοκινητήρας.Ποιος θα ήθελε ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Ποιος θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο που καίει, ρυπαίνει και πληρώνει πολλά τέλη κυκλοφορίας, ενώ δεν έχει και καθόλου ροπή; Από αυτή την οπτική, η VW έκανε χάρη στους πελάτες της μάρκας αφού τους προσέφερε έναν τρόπο λειτουργίας, που απαλλαγμένος από την ανάγκη να περιορίσει τα οξείδια του αζώτου, έκανε το αυτοκίνητο οικονομικό και γρήγορο.
Ποιος την πλήρωνε; Τα οξείδια του αζώτου είναι επικίνδυνα για την υγεία όταν εισπνέονται, ενώ αποτελούν και την βασική αιτία δημιουργίας όξινης βροχής που καταστρέφει σε βάθος χρόνο χλωρίδα, πανίδα και κτίρια, τα πάντα δηλαδή.
Γιαυτό και μία σειρά από πρωτεύουσες, μεταξύ των οποίων και η Αθήνα, έλαβαν τα μέτρα τους, ενώ αντίστοιχες κινήσεις έχουν κάνει και πολλές άλλες χώρες έναντι της VW, αλλά και γενικότερα των φθηνών diesel αυτοκινήτων.
Όμως πόσο μας επηρεάζει στην καθημερινότητά μας η όξινη βροχή και η εισπνοή λίγων οξειδίων του αζώτου, και πόσο ένας λογαριασμός καυσίμου δύο φορές υψηλότερος;
Ποιος νοιάζεται αν σε 200 χρόνια θα λιώσει ο ανδριάντας του δεσπότη έξω από την εκκλησία από την όξινη βροχή, ή αν οι δέκα ασθματικοί που ξέρουμε θα χρειαστούν ένα σπρέι παραπάνω για να αναπνέουν καλύτερα; Αν από 20 ευρώ πρέπει να δίνεις 40 για να κινήσεις το ίδιο αυτοκίνητο, πιο αργά;
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Οικολογία ή οικονομία; Τι βάζετε πρώτο και γιατί; Όταν το δίλημμα δεν έχει λύση κάπου στη μέση, τότε είστε έτοιμοι να κάνετε τη θυσία στο βωμό της προστασίας της υγείας όλων μας και του περιβάλλοντος; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Βλέπεις, λέγεται πως όταν το σύστημα λειτουργούσε, έπνιγε τον κινητήρα με καύσιμο για να αυξήσει την θερμοκρασία καύσης και να μειώσει την παραγωγή οξειδίων του αζώτου που ευνοείται σε χαμηλότερες θερμοκρασία. Αυτό σημαίνει πως σε αυτή την λειτουργία το αυτοκίνητο έκαιγε απίστευτα πολύ ντίζελ, εξέπεμπε πολύ διοξείδιο του άνθρακα και δεν πήγαινε βήμα με τον τρόπο καύσης που δεν ευνοούσε την ροπή από την οποία εξαρτάται ο ντιζελοκινητήρας.Ποιος θα ήθελε ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Ποιος θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο που καίει, ρυπαίνει και πληρώνει πολλά τέλη κυκλοφορίας, ενώ δεν έχει και καθόλου ροπή; Από αυτή την οπτική, η VW έκανε χάρη στους πελάτες της μάρκας αφού τους προσέφερε έναν τρόπο λειτουργίας, που απαλλαγμένος από την ανάγκη να περιορίσει τα οξείδια του αζώτου, έκανε το αυτοκίνητο οικονομικό και γρήγορο.
Ποιος την πλήρωνε; Τα οξείδια του αζώτου είναι επικίνδυνα για την υγεία όταν εισπνέονται, ενώ αποτελούν και την βασική αιτία δημιουργίας όξινης βροχής που καταστρέφει σε βάθος χρόνο χλωρίδα, πανίδα και κτίρια, τα πάντα δηλαδή.
Γιαυτό και μία σειρά από πρωτεύουσες, μεταξύ των οποίων και η Αθήνα, έλαβαν τα μέτρα τους, ενώ αντίστοιχες κινήσεις έχουν κάνει και πολλές άλλες χώρες έναντι της VW, αλλά και γενικότερα των φθηνών diesel αυτοκινήτων.
Όμως πόσο μας επηρεάζει στην καθημερινότητά μας η όξινη βροχή και η εισπνοή λίγων οξειδίων του αζώτου, και πόσο ένας λογαριασμός καυσίμου δύο φορές υψηλότερος;
Ποιος νοιάζεται αν σε 200 χρόνια θα λιώσει ο ανδριάντας του δεσπότη έξω από την εκκλησία από την όξινη βροχή, ή αν οι δέκα ασθματικοί που ξέρουμε θα χρειαστούν ένα σπρέι παραπάνω για να αναπνέουν καλύτερα; Αν από 20 ευρώ πρέπει να δίνεις 40 για να κινήσεις το ίδιο αυτοκίνητο, πιο αργά;
Εσείς λοιπόν τι λέτε; Οικολογία ή οικονομία; Τι βάζετε πρώτο και γιατί; Όταν το δίλημμα δεν έχει λύση κάπου στη μέση, τότε είστε έτοιμοι να κάνετε τη θυσία στο βωμό της προστασίας της υγείας όλων μας και του περιβάλλοντος; Τι λέτε;
Ούτε οικονομία ούτε οικολογία. Η ζωή περνάει πολύ γρήγορα και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους, όπως εγώ. Δεν ξέρω λοιπόν ούτε πόσο θα ζήσω ακόμα, αλλά και ούτε μέχρι πότε θα μπορώ να οδηγώ. Επομένως προσπαθώ να απολαύσω όσο προλαβαίνω τη γρήγορη οδήγηση και ας κάψω και παραπάνω και ας ρυπάνω και παραπάνω.
Nikola συμφωνώ απόλυτα μαζί σου....
Θα πω κατι το οποιο εχω τονισει χιλιαδες φορες. Το φταιξιμο πεφτει παντα στα αυτοκινητα, αγνοωντας οτι τη μεγαλυτερη πηγη ρυπανσης αποτελουν τα μεγαλα ενεργοβορα εργοστασια που καινε διαφορα τοξικα, τα οποια στη συνεχεια διοχετευουν στις θαλασσες, τις λιμνες και τα ποταμια. Επισης, τα τανκερ χρησιμοποιουν συνθετα υλικα μαζι με το πετρελαιο για την κινηση τους, τα οποια απελευθερωνονται στη θαλασσα και ειναι δηλητηριωδη. Ελεος πια με τα αυτοκινητα. Δε χαλασε ο κοσμος αν καποιο παραγει λιγο περισσοτερες εκπομπες C02. Να τονισω κλεινοντας, οτι αν καποιος οδηγει προσεκτικα, με τη χρηση οικονομικων μετρων, τοτε σιγουρα θα κανει οικονομια και ας μην εχει υβριδικο. Η οικονομια μετραει περισσοτερο στις δυσκολες εποχες που ζουμε.
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει ούτε η οικονομία, ούτε η οικολογία, πολύ απλά επειδή τα δοκίμασα αυτά περί οικολογίας και οικονομίας και τελικά ΜΟΥ ΒΓΗΚΑΝ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΥΤΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ.- Πείτε την αλήθεια στον κόσμο το τι συμβαίνει πραγματικά; Αν μιλάμε κάποιοι είμαστε οι τρελλοί, οι γραφικοί, οι ξερόλες, κ.τ.λ. του χωριού...ΔΕΝ ΛΥΠΑΜΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ, ΟΛΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ, ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΟΥΝ, Κ.Τ.Λ.ΤΙΠΟΤΑ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΦΟ, Κ.Τ.Λ.