- Προβληματισμός στις τάξεις της Volkswagen: Επένδυσαν πολλά χρήματα τα οποία δεν απέδωσαν κέρδη
- Πουλάει 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα συγκριτικά με πριν την πανδημία
- Ο Οικονομικός Διευθυντής δήλωσε ότι η αγορά άλλαξε και η VW έχει ένα-δύο χρόνια για να αλλάξει τη κατάσταση
- Σκέψεις για κλείσιμο δύο εργοστασίων της
Προβληματισμός στις τάξεις της Volkswagen, καθώς επένδυσε πολλά χρήματα τα οποία δεν απέδωσαν κέρδη
Αίσθηση έχουν προκαλέσει οι δηλώσεις του Οικονομικού Διευθυντή (CFO) της Volkswagen, Arno Antlitz, σχετικά με την πορεία της γερμανικής μάρκας τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, οι προβληματισμοί αυτοί δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε κλείσιμο δύο εργοστασίων της, ενός κατασκευής αυτοκινήτων και το άλλο ανταλλακτικών, μια πρόταση που έγινε από το διοικητικό συμβούλιο και εφόσον επιβεβαιωθεί θα είναι κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην μακρά ιστορία των 87 ετών της μάρκας.
Με βάση τις δηλώσεις που έκανε ο CFO της Volkswagen κατά τη διάρκεια συνάντησης στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Wolfsburg, ο προβληματισμός προέρχεται από το γεγονός ότι επενδύθηκαν πολλά χρήματα για την έρευνα, εξέλιξη και παραγωγή νέων μοντέλων, τα οποία ωστόσο δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα κέρδη. Παράλληλα, σημειώθηκε μια γενικότερη καθίζηση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου λόγω της πανδημίας που επιβάρυνε την όλη κατάσταση.
Πουλάει 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα συγκριτικά με πριν την πανδημία
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας που δημοσιεύθηκε σε διεθνή Μέσα, πριν την πανδημία η ευρωπαϊκή αγορά απορροφούσε περί τα 16 εκατομμύρια αυτοκίνητα της VW ετησίως, ωστόσο κατά τη διάρκεια και μετά από αυτή η ετήσια επίδοση μειώθηκε στα 12 εκατομμύρια. Οι προγνώσεις για τις ετήσιες πωλήσεις της Volkswagen στην Ευρώπη μιλούν για 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα, οπότε ακόμα και αν επιβεβαιωθούν μιλάμε για 2 εκατομμύρια μονάδες κάτω, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κέρδη για τους Γερμανούς.
Ο Οικονομικός Διευθυντής δήλωσε ότι η αγορά άλλαξε και η VW έχει ένα-δύο χρόνια για να αλλάξει τη κατάσταση
Βέβαια σύμφωνα με τους ανθρώπους της VW, όλα αυτά δεν είναι αποτέλεσμα κακής διαχείρισης της εταιρείας, αλλά το ότι η αγορά δεν είναι ίδια τα τελευταία χρόνια. Η VW ακόμα κρατάει το 1/4 των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αλλά συνεχίζει να βρίσκεται 500.000 οχήματα «μέσα» το χρόνο. Οι οικονομικοί σύμβουλοι της μάρκας προειδοποιούν, ότι ο Γερμανός κατασκευαστής πρέπει μέσα στα επόμενα ένα με δύο χρόνια, να μειώσει τα έξοδά παραγωγής και να μεγιστοποιήσει τις πωλήσεις του. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Antlitz δήλωσε πως η Volkswagen έχει ένα με δύο χρόνια να αντιστρέψει το αρνητικό πρόσημο, κάτι το οποίο είναι αισιόδοξοι πως θα καταφέρουν.
Αυτή η πρόβλεψη ενισχύεται μάλιστα από τα πιο πρόσφατα δεδομένα της αγοράς αυτοκινήτου, οπότε τα πράγματα ίσως να μην είναι τόσο άσχημα, όσο τα λέει ο CFO της εταιρείας. Το δεύτερο τετράμηνο του 2024 οι πωλήσεις της VW στην Ευρώπη ανέβηκαν κατά 1,9%, ενώ ανοδική πορεία ακολούθησαν και σε Βόρεια και Νότια Αμερική. Στην Ασία βέβαια μιλάμε για εντελώς διαφορετικό σενάριο, αφού ο ανταγωνισμός με την Κίνα είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των πωλήσεων της μάρκας κατά 8,2%. Από την άλλη βέβαια, οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων της VW στην Ευρώπη έχουν υποχωρήσει κατά 15,2%, θέτοντας μερικά ερωτηματικά για το κατά πόσο θα μείνει πιστή η μάρκα στο πλάνο πλήρους εξηλεκτρισμού.