Το SUV βενζίνης μπορεί να φουλάρει μέσα σε λίγα λεπτά αλλά έχει σαφώς μεγαλύτερο κόστος, αφού η τιμή του λίτρου κυμαίνεται στο 1,70 - 1,90 ευρώ.
Σε ταξίδι με ηλεκτρικό θα χρειαστεί να σταματήσεις «για καφέ και φόρτιση»
Το «βενζίνης» θα σου κοστίζει τα τριπλά λεφτά το χρόνο σε καύσιμα
Το ηλεκτρικό προσπερνάει στο μισό χρόνο και είναι αθόρυβο
Τα ηλεκτρικά έχουν φθηνότερο service, αφού δεν έχεις λάδια-φίλτρα κ.λπ.
autotriti team
Στα ίδια λεφτά αξίζει να πάρω ηλεκτρικό ή βενζίνη;
Ναι συμφωνούμε, η μόδα προστάζει SUV επειδή κάθεσαι πιο ψηλά, είναι πιο άνετα στις λακκούβες και έχουν καλύτερους χώρους. Τι γίνεται όμως όταν διαπιστώνεις ότι με τα ίδια χρήματα μπορείς να αγοράσεις SUV ηλεκτρικό ή βενζίνης; Εκεί ξεκινάει το δίλημμα και γεννιούνται ερωτήσεις όπως «τι αξίζει περισσότερο;», «τι να προσέξω αν πάρω ηλεκτρικό;» κ.λπ.. Πάμε να λύσουμε τις απορίες...
Σε ταξίδι με ηλεκτρικό θα χρειαστεί να σταματήσεις «για καφέ και φόρτιση»
Δεν είναι κάτι που το κρύβουν, τα ηλεκτρικά καταναλώνουν παραπάνω μπαταρία στην εθνική οδό σε σχέση με την πόλη. Για παράδειγμα, ταξιδεύοντας με ηλεκτρικό SUV με 120 χλμ./ώρα και τον κλιματισμό ενεργοποιημένο θα κάνεις γύρω στα 320 χλμ., όπως έχουμε δει και στην πράξη στο Mega Test Αυτονομίας με 8 ηλεκτρικά. Aρα, αν ο προορισμός σου είναι πιο μακριά (π.χ. Αθήνα - Θεσσαλονίκη), θα χρειαστεί σίγουρα να σταματήσεις για μία φόρτιση.
Όμως, αν το καλοσκεφτείς, η πλειοψηφία των Ελλήνων κάνει 4-5 τέτοια ταξίδια το χρόνο. Οπότε αυτές τις φορές θα χρειαστεί ένας προγραμματισμός για το πού θα γίνει η στάση για… καφέ, ξεμούδιασμα και φόρτιση. Στην πράξη, μετά από τα πρώτα 300 χλμ. περίπου (3 ώρες οδήγησης) θα πρέπει να σταματήσεις για 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή ώστε να αποκτήσεις άλλα 250 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομίας, συν όσα έχεις όταν φτάσεις στον φορτιστή.
Το «βενζίνης» θα σου κοστίζει τα τριπλά λεφτά το χρόνο σε καύσιμα
Αναφορικά με τα κόστη, το ηλεκτρικό SUV, αν έχεις τη δυνατότητα να το φορτίσεις στο σπίτι έχει ελάχιστο κόστος μετακίνησης για «καύσιμα», αφού η kWh κυμαίνεται στα 0,20€ (με ΦΠΑ, ρήτρες, πάγια, συνδρομές και άλλες δεσμεύσεις). Δηλαδή για ένα ηλεκτρικό SUV με μπαταρία 72 kWh το «φουλάρισμα» στο σπίτι κοστίζει 15 ευρώ, ενώ ένα αντίστοιχο βενζίνης με ντεπόζιτο 50 λίτρων χρειάζεται 85 ευρώ για καύσιμα. Βάσει των μετρήσεών μας, ένα SUV βενζίνης κοστίζει κατά μέσο όρο τα τριπλά λεφτά σε καύσιμα, από ό,τι ένα αντίστοιχου μεγέθους ηλεκτρικό SUV. Για παράδειγμα το ηλεκτρικό Peugeot e-2008 έχει κόστος καυσίμου ανά έτος 700 ευρώ, την ίδια στιγμή που το 2008 Hybrid θα «κάψει» βενζίνη αξίας 2.200 ευρώ.
Το ηλεκτρικό προσπερνάει στο μισό χρόνο και είναι αθόρυβο
Με τις επιδόσεις τι γίνεται; Τα ηλεκτρικά «τραβάνε» περισσότερο στις επιταχύνσεις από τα βενζίνης για τον εξής απλό λόγο: Όλη η ροπή του κινητήρα προσφέρεται από τον πρώτη στιγμή που πατάς το πεντάλ του γκαζιού, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα που χρειάζονται κάποιο χρόνο για να ανεβάσουν στροφές ώστε να αποδώσουν στο μέγιστο που μπορούν. Αυτός είναι και ο λόγος που οι προσπεράσεις με τα ηλεκτρικά γίνονται ταχύτατα, ακόμη και στο μισό χρόνο σε μερικές περιπτώσεις (π.χ. το ηλεκτρικό οικογενειακό SUV Ford Explorer επιταχύνει 80-120 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ., έναντι του Kuga βενζίνης που χρειάζεται 6,6 δλ.). Από την άλλη, επειδή τα ηλεκτρικά είναι πιο βαριά από τα βενζίνης, λόγω του έξτρα βάρους των μπαταριών, δεν στρίβουν το ίδιο με τα πιο ελαφριά βενζινοκίνητα. Αυτό βέβαια ισχύει για… τραβηγμένες περιπτώσεις που ο οδηγός θα θελήσει να κινηθεί σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, οπότε δεν αποτελεί και αποτρεπτικό παράγοντα για ένα compact SUV. Ασε που σε όλες τις περιπτώσεις το ηλεκτρικό είναι πιο ήσυχο στην καμπίνα, χωρίς τους μηχανικούς θορύβους του κινητήρα και της εξάτμισης (σ.σ. θετικό για κάποιους, αρνητικό για άλλους αλλά γούστα είναι αυτά).
Συνέχεια του άρθρου >>>