- 6κύλινδρος σε επίπεδη διάταξη κινητήρας 650 ίιππων που «στροφάρει» έως τις 12.000 σ.α.λ.
- Ζυγίζει μόλις 907 κιλά, είναι ελαφρύτερο κι από Mazda MX-5
- «Στα μέτρα» κάθε οδηγού, μέχρι και ρυθμιζόμενα πετάλια
- Στα άμεσα σχέδια ηλεκτρική έκδοση 860 ίππων
6- κύλινδρος σε επίπεδη διάταξη κινητήρας 650 ίππων που «στροφάρει» έως τις 12,000rpm
Για όσους επιθυμούν να προσθέσουν ένα supercar στο γκαράζ τους αλλά οι mainstream επιλογές δεν είναι του γούστου τους, η αμερικανική Oilstainlab δημιούργησε το Half-11. H μάρκα που ιδρύθηκε από δύο σχεδιαστές αυτοκινήτων και έχει τις βάσεις της στην Καλιφόρνια, πήρε έμπνευση από τα μονοθέσια του Indycar και το κοστολογεί στα 1,85 εκ. δολάρια. Τι παίρνει ο αγοραστής με αυτά; Ένα εξαιρετικά ελαφρύ πισωκίνητο supercar το οποίο φέρει έναν πανίσχυρο flat-6 κινητήρα στο κέντρο του. Κι όμως, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 4,5 λτ. και απόδοσης 650 ίππων που «στροφάρει» έως τις 12.000 στροφές δεν έχει καμία εμπλοκή με την Porsche, συνήθη ύποπτο πίσω από τις εφαρμογές flat-6 κινητήρων. Θα κατασκευαστούν συνολικά 25 κομμάτια, κάθε ένα από τα οποία θα έρχεται με ένα ζευγάρι κράνη τοποθετημένα στις πόρτες. ΑπΆ ότι φαίνεται θα χρειαστούν.
Ζυγίζει μόλις 907 κιλά, είναι ελαφρύτερο κι από Mazda MX-5
Εάν στην εποχή αυτή η ισχύς των 650 ίππων από ένα ατμοσφαιρικό σύνολο δεν σας εντυπωσιάζει, τότε σας πληροφορούμε πως το Oilstainlab HF-11 ζυγίζει λιγότερο κι από ένα Mazda Mx-5 και μάλιστα κατά πολύ, συγκεκριμένα μόλις 907 κιλά. Αυτό επιτυγχάνεται με την χρήση ενός monocoque φτιαγμένου εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα, ενώ από carbon είναι και το σώμα του αυτοκινήτου. Ακόμα, προσφέρεται η δυνατότητα αλουμινένιου σώματος σφυρηλατημένου χειροποίητα, για όσους μπορούν να πληρώσουν την σίγουρα «τσουχτερή» χειρονακτική εργασία. Η τρέλα συνεχίζεται με την πληροφορία πως μπορεί να αποκτηθεί με 6-αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή σειριακό 7 σχέσεων.
«Στα μέτρα» κάθε οδηγού, μέχρι και ρυθμιζόμενα πετάλια
Για να φέρει το HF-11 «στα μέτρα του» ο κάθε οδηγός, η θέση οδήγησης, το τιμόνι, ακόμα και τα πετάλια είναι όλα ρυθμιζόμενα. Όσον αφορά το «στήσιμο» του supercar, τα τεχνικά στοιχεία αποκαλύπτουν pushrod ανάρτηση, τύπο που χρησιμοποιείται και στην Formula 1, με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins και κατανομή βάρους 45:55. Το αυτοκίνητο θα σταματάνε οι 6-πίστονες δαγκάνες φρένων με δίσκους 394 χλστ. στο μπροστά μέρος, ενώ πίσω θα τοποθετούνται 4-πίστονες με δίσκους 390 χλστ.. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι η αυτονόητη προσθήκη σε ένα τέτοιο σύνολο και οι ζάντες 19 και 20 ιντσών της street-legal έκδοσης θα τυλίγονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R rubber. Μελλοντικά θα υπάρχει και έκδοση για νόμιμη χρήση μόνο σε πίστα που θα χρησιμοποιεί 18-αρες με slick ελαστικά Michelin Pilot Sport Legends.
Στα άμεσα σχέδια ηλεκτρική έκδοση 860 ίππων
Παρά τα στοιχεία του που προσδίδουν αγωνιστικό χαρακτήρα, θα διαθέτει εξοπλισμό όπως θερμαινόμενους και ηλεκτρικούς καθρέπτες, ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας και AC. Η κατανάλωση καυσίμου αναμένεται «τσουχτερή» οπότε έχει τοποθετηθεί ένα ευρύχωρο ντεπόζιτο 94 λίτρων. Στα άμεσα σχέδια της εταιρίας είναι και μια ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου η οποία θα αυξάνει την απόδοση σε 860 ίππους, το βάρος κατά 45 kg και την τιμή κατά 500.000 δολάρια.
Ότι κι αν συμβεί, η Oilstainlab έχει πλέον την απόλυτη προσοχή μας.