Θες αυτοκίνητο με μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, χωρίς να βάλεις βαθιά το χέρι τσέπη; Αυτά είναι τα 4 αυτοκίνητα με τον καλύτερο χώρο αποσκευών κάτω από 20.000 ευρώ, για να βάζεις όσο το δυνατόν περισσότερες αποσκευές. Δες, επίσης και τα 2 μοντέλα με το μικρότερο πορτ-μπαγκάζ, στο ίδιο μπάτζετ αγοράς.
Κάποιος θα κοιτάξει την εμφάνιση, κάποιος άλλος την οδική συμπεριφορά, ένας τρίτος θα αξιολογήσει τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θα κοιτάξουν την τιμή, πριν αγοράσουν το καινούργιο τους αυτοκίνητο. Με όριο αγοράς τα 20.000 ευρώ, το AutoΤρίτη παρουσιάζει τα 4 αυτοκίνητα με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, καθώς επίσης και τα 2 με τον μικρότερο, στο ίδιο χρηματικό μπάτζετ.
Στην λίστα που ακολουθεί θα βρείτε 6 μοντέλα από τρεις κατηγορίες. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, μία μέση βαλίτσα καμπίνας έχει χωρητικότητα 35 λτ. (χωρίς το εξωτερικό τους κέλυφος), άρα μπορείτε να υπολογίσετε πόσες θα χωρούσαν στο πορτ-μπαγκάζ των παρακάτω αυτοκινήτων.
Εκτός αυτού, μπορείτε να δείτε πώς τα «πήγε» κάθε όχημα στις επιμέρους μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center. Από την κατανάλωση και τους χώρους καμπίνας, μέχρι την αποτελεσματικότητά του σε φρενάρισμα και προσπεράσεις (ασφάλεια), θα έχετε μία πλήρη εικόνα για τα 6 αυτοκίνητα που αγοράζεις κάτω από 20 χιλιάρικα.
Κορυφαίο χώρο αποσκευών έχει το Hyundai i30 fastback, όπου ναι μεν είναι ρηχό, όμως βαθύ και μπορείς να υπερκαλύψεις τις ανάγκες μίας 5μελούς οικογένειας.
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβατες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χωροςυπαρχει για τα γόνατα τους και το κεφαλι τους; Πόση είναι η πραγματική (μετρημένη από μας) χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ τους;
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.