Η Mercedes φαίνεται ότι τον επόμενο χρόνο θα λανσάρει νέες εκδόσεις μοντέλων, όπως και ανανεώσεις στις ήδη υπάρχουσες σειρές, με σκοπό να μείνει ενεργή στην κορυφή της premium κατηγορίας.
Ποιες νέες Mercedes θα παρουσιαστούν μέσα στη χρονιά;
Πολυμέτωπη επίθεση αναμένεται από την premium γερμανική φίρμα τη φετινή χρονιά, οποία θα περιλαμβάνει από μοντέλα στις compact κατηγορίες, με το ντεμπούτο της «Baby-Benz» A-City και την άφιξη των ανανεωμένων A-Class και B-Class, μέχρι τα «θηριώδη» ηλεκτρικά EQE SUV και EQS SUV, όπως επίσης την ανανέωση των δημοφιλών GLA και GLB. Κερασάκι στην τούρτα, μια κατασκευή υψηλών επιδόσεων με 680 άλογα που έρχονται από ένα σύνολο με βάση έναν 2λιτρο (!) κινητήρα, κάτω από το καπό της Mercedes-AMG C 63 S E Performance, αλλά και το λανσάρισμα της νέας γενιάς E-Class. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά...
Ανανέωση για τις A-Class και GLA με τιμόνι α λα C-Class
Αρχίζουμε με τις μικρότερες Mercedes, οι οποίες πραγματοποιούν μια εξαιρετική εμπορική πορεία στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, την A-Class και την GLA. Το μικρομεσαίο hatchback των Γερμανών που ανανεώθηκε πρόσφατα, ως είθισται για όλα τα μοντέλα που βρίσκονται περίπου στο μέσον του κύκλου ζωής τους, προβάλλει αισθητικές αλλαγές στο ντιζάιν μέσα και έξω, πλουσιότερο τεχνολογικό υπόβαθρο με την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX στην καμπίνα, αλλά και για πρώτη φορά εξηλεκτρισμένες ήπια υβριδικές (mild hybrid) εκδόσεις σε όλη τη γκάμα με boost 14 ίππων. Ακόμα και οι ισχυρές AMG εκδόσεις είναι mild hybrid, ενώ το «παρών» δίνει και η Plug-in υβριδική A 250 e με βελτιωμένη μπαταρία και ισχυρότερο κατά 7 ίππους ηλεκτροκινητήρα. Οι τιμές για την ανανεωμένη A-Class έχουν ήδη ανακοινωθεί.
Επόμενη στη λίστα, η ανανεωμένη Mercedes GLA την οποία μπορεί να μην την έχουμε δει ακόμα επίσημα, ωστόσο έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο εικόνες του καμουφλαρισμένου μοντέλου σε στάδιο δοκιμών εξέλιξης. Αυτές οι εικόνες μαρτυρούν πως η ανανεωμένη GLA θα φρεσκαριστεί αισθητικά στο εμπρός και το πίσω μέρος με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και φώτα. Επιπλέον, αλλαγές αναμένονται και στη σχεδίαση του εσωτερικού, το οποίο θα έρθει αυτούσιο από την A-Class με το νεότερο τιμόνι που συναντούμε στην C-Class να κερδίζει τις εντυπώσεις. Το premium μικρομεσαίο SUV θα εξηλεκτριστεί με τη βοήθεια του ίδιου προαναφερθόντος ήπια υβριδικού συστήματος 48V της A-Class σε όλη τη γκάμα, μεταξύ των οποίων και οι κορυφαίες εκδόσεις Mercedes-AMG από το Αφάλτερμπαχ. Η παρουσίαση του facelift της Mercedes GLA θα πραγματοποιηθεί προς τα τέλη του 2023 και το εμπορικό της λανσάρισμα αναμένεται αργότερα μέσα στο 2024.
B-Class στο πλευρό της A-Class & την άνοιξη η EQE SUV
Η ανανεωμένη Mercedes B-Class (δείτε εδώ τις τιμές της) έρχεται με ήπιες αλλαγές στο εξωτερικό, πρακτικό εσωτερικό και σύγχρονες τεχνολογίες, που καθιστούν το νέο γερμανικό Sports Tourer έτοιμο για όλες τις μικρές αλλά και τις μεγάλες περιπέτειες της καθημερινότητας. Εσωτερικά, στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και η οθόνη infotainment 10,25 ιντσών, όπως και στην A-Class, ενώ και εδώ ο διάκοσμος έρχεται αυτούσιο από το «αδελφό» hatchback. Το μηχανολογικό οπλοστάσιο της B-Class εφοδιάζεται με το ίδιο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει boost 14 ίππων σε όλες τις εκδόσεις, πέραν της Plug-in Hybrid B 250 e με την εξελιγμένη μπαταρία και τον ισχυρότερο κατά 7 ίππους ηλεκτροκινητήρα.
Στο πλευρό των A-Class και B-Class θα βρεθεί η Mercedes EQS SUV το πρώτο τρίμηνο του 2023 στην Ελλάδα. Η πολυτελής ηλεκτρική ναυαρχίδα των SUV του «αστεριού» έχει μήκος 5,12 μέτρα και τεράστιο μεταξόνιο 3,21 μέτρων που μεταφράζεται σε αχανείς χώρους για τους επιβάτες. Ο σχεδιασμός ακολουθεί τα χνάρια των μοντέλων της οικογένειας EQ της Mercedes-Benz, αντλώντας πολλά στοιχεία από την λιμουζίνα EQS και από τα άλλα ηλεκτρικά SUV της Mercedes. Το εσωτερικό της EQS SUV είναι υπερπολυτελές με κορυφαίας ποιότητας επενδύσεις από ξύλο, μαλακά πλαστικά στην αφή και δέρμα, ενώ ένα από τα τεχνολογικά highlights είναι το σύστημα infotainment MBUX Hyperscreen που συνδυάζει τρεις οθόνες συνολικού μεγέθους 56 ιντσών. Η EQS SUV θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις (EQS 450+, ΕQS 450 4MATIC και EQS 580 4MATIC) με ονομαστική ισχύ από 360 έως και 544 άλογα και ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει έως και τα 600 χιλιόμετρα.
Μαζί με την άνοιξη του 2023 θα έρθει και η Mercedes EQE SUV, ένα πληθωρικό ηλεκτροκίνητο μοντέλο μήκους 4,86 μέτρων που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Οκτώβρη με αυτονομία έως 590 χιλιόμετρα και ιπποδυνάμεις που αγγίζουν ακόμα και τους 687 ίππους. Το νεότερο μέλος της οικογένειας EQ ξεχωρίζει από την τεχνολογία που κουβαλάει, τόσο μέσω της τεράστιας οθόνης στο ταμπλό του συστήματος MBUX Hyperscreen, όπως επίσης και το ηχοσύστημα Dolby Atmos, αλλά και ένα σύστημα φιλτραρίσματος αέρα εξοπλισμένο με φίλτρο HEPA. Από εκεί και έπειτα, η EQE SUV θα προσφέρεται σε πέντε εκδόσεις (μαζί με τις AMG) ισχύος από 292 άλογα της «απλής» EQE SUV 350+ μέχρι και τα 687 άλογα της ισχυρότερης EQE SUV 53 4Matic+ (σ.σ. αυτή η ισχύς αποδίδεται υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με τη θερμοκρασία και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας). Οι πρώτες εκτίμησεις γερμανικών Μέσων για το «θηριώδες» ηλεκτρικό SUV θέλουν το κόστος απόκτησης της πισωκίνητης EQE SUV περίπου από 75.000 ευρώ, ενώ η κορυφαία AMG EQE SUV 53 θα αγγίζει τις 120.000 ευρώ.
A-City ή αλλιώς «Baby Benz»
Εδώ και καιρό συζητιέται στους αυτοκινητικούς κύκλους ο ερχομός μιας «μικρής» Mercedes, η οποία στην πορεία των ετών πήρε το παρατσούκλι «Baby Benz». Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, οι μηχανικοί στη Στουτγάρδη θέλουν να μικρύνουν την A-Class και να φτιάξουν ένα όμορφο τρίθυρο αυτοκίνητο στο στιλ της EQA, κόντρα στην τάση που θέλει τα 3θυρα να είναι είδος υπό εξαφάνιση. Η μικρή A-Class, της οποίας η ανεπίσημη ονομασία είναι Α-City, αναμένεται να κοστίζει περί τις 20.000 ευρώ και να έχει μικρό μεταξόνιο, μεγάλη τρίτη πόρτα πίσω και πόρτες που δε θα κόβουν πολύ χώρο. Κλείνοντας, η A-City θα μπορούσε να σχεδιαστεί και ως ένα μεγάλο μοντέλο που θα τοποθετηθεί πάνω από το -ηλεκτρικό πια- smart EQ ForFour.
Με 680 ίππους & 1.020 Nm ροπής από μόλις 2 λίτρα
Οι καιροί που τα μοντέλα της Mercedes-AMG έκρυβαν κάτω από το καπό τους θηριώδεις V ή σε σειρά κινητήρες πολλών χιλιάδων κυβικών εκατοστών έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα από την τελευταία δημιουργία των μηχανικών του Αφάλτερμπαχ. Η Mercedes-AMG C 63 S E Performance εφοδιάζεται με ένα Plug-in υβριδικό σύνολο που συνδυάζει έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με ηλεκτρικό turbo και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 204 ίππων, αποδίδοντας συνδυαστικά 680 άλογα. Ανάμεσα στα εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία της κορυφαίας C-Class, η ροπής των 1.020 Nm (!), το 0-100 χλμ./ώρα που ολοκληρώνεται σε 3,4 δλ., η κατανάλωση των 6,9 λίτρων/100 χλμ. (WLTP) και η τετραδιεύθυνση, αν και η λίστα είναι μεγάλη... Το ντεμπούτο της ισχυρότερης C-Class παραγωγής όλων των εποχών αναμένεται λίγο πριν το καλοκαίρι του 2023 στην Ευρώπη.
Νέα γενιά E-Class στις αρχές του 2023
Κλείνουμε με το «βαρύ χαρτί» της Mercedes-Benz, την E-Class, η νέα γενιά της οποίας αναμένεται να παρουσιαστεί οσονούπω. Πριν λίγο διάστημα διέρρευσαν εικόνες που αποκάλυπταν ένα μέρος της νέας γενιάς της Mercedes E-Class, εντείνοντας τα σενάρια για την αποκάλυψη της στις αρχές του 2023. Η νέα E-Class αναμένεται να έχει πολλά στοιχεία από την S-Class τόσο στην εξωτερική σχεδίαση, όσο και στην καμπίνα. Βάσει των εικόνων που έχουμε στη διάθεσή μας το εσωτερικό της γερμανικής μπερλίνας θα εφοδιάζεται με δύο οθόνες, σε παρόμοιο στιλ με αυτές που βρίσκουμε στην τελευταία S-Class. Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, τέλος, θεωρείται δεδομένος ο εξηλεκτρισμός της E-Class με ήπια υβριδικές και Plug-in υβριδικές εκδόσεις. Στην κορυφή περιμένουμε πως θα υπάρχει η Plug-in υβριδική E 53 E-Performance, η οποία θα αποδίδει πάνω από 700 άλογα, έχοντας κάτω από το μακρύ καπό της το κινητήριο σύνολο της μικρότερης Mercedes-AMG C 63 S EPerformance.