Η νέα τέταρτη γενιά του ισπανικού μικρομεσαίου αποκαλύφθηκε επίσημα με ριζικές αλλαγές στο ντιζάιν, hi-tech προσανατολισμό στην καμπίνα και νέα γκάμα κινητήρων που ξεκινούν από το 1,0 λτ. με ισχύ έως 204 άλογα.
Μετά από σωρεία teaser, ψιθύρων, κατασκοπευτικών εικόνων, σεναρίων και πολλών ακόμη «τρικ» που χρησιμοποιεί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία για να κρατά «ζεστό» το ενδιαφέρον του κοινού για την άφιξη κάποιου νέου μοντέλου, ήρθε η στιγμή της επίσημης αποκάλυψης του νέου SEAT Leon. Η πρόταση των Ισπανών στη μικρομεσαία κατηγορία έκανε την πρεμιέρα της πριν λίγη ώρα και εμείς στο autotriti.gr σας παρουσιάζουμε τα πάντα για το μοντέλο, που, αν και διατηρεί σχέσεις αίματος με το Golf, διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία.
Καταρχάς, όσον αφορά στην εμφάνιση, η SEAT επέλεξε να μην κινηθεί στην πεπατημένη, αλλάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση του Leon προσθέτοντας ακόμα πιο σπορτίφ στοιχεία. Tα νέα εντυπωσιακά και τραβηγμένα στις άκρες LED φώτα σε συνδυασμό με τη νέα εξάγωνη μάσκα και τον αιχμηρό προφυλακτήρα αποτελούν χαρακτηριστικά στυλιστικά στοιχεία του νέου Leon, αν και θυμίζουν εν πολλοίς το Tarraco. Σε συνδυασμό με την αρκετά χαμηλή γραμμή της οροφής δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους στο μάτι, αν και αυτό δεν ισχύει όπως θα δούμε παρακάτω. To χαρακτηριστικό νεύρο στο πλάι διατηρήθηκε, ενώ ιδιαίτερα δυναμικό είναι και το πίσω μέρος με τα οριζόντια, τριγωνικά φώτα να αγκαλιάζουν την κολόνα και να συνδέονται μέσω μιας φωτιζόμενης φάσας που διέπει το αμάξωμα σε όλο του το πλάτος. Εντελώς νέο στοιχείο και η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε στο λογότυπο με την ονομασία του μοντέλου και κοσμεί την πόρτα του χώρου αποσκευών.
Σε μηχανικό επίπεδο, το 4ης γενιάς Leon πατάει πάνω στη νεότερη εκδοχή της πλατφόρμας MQB Evo, η οποία έκανε ντεμπούτο με την παρουσίαση της όδγοης γενιάς του VW Golf. Όσον αφορά στις διαστάσεις, παρατηρεί κανείς πως το νέο Leon είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 86 χλστ. (4.368 χλστ.), ενώ είναι πιο στενό σε πλάτος κατά 16 χλστ. (1.800 χλστ.) με το ύψος να ορίζεται στα 1.456 χλστ., ήτοι 3 χλστ. κοντύτερο, σε αντιστοιχία με το απερχόμενο μοντέλο εντούτοις, το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 50 ολόκληρα χλστ. (2.686 χλστ.) με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ευρυχωρία για τους επιβάτες, αφού το διαμέρισμα του χώρου αποσκευών παρέμεινε απαράλλακτο στα 380 λίτρα.
Παράλληλα με την εξωτερική εμφάνιση, η οποία άλλαξε σε μεγάλο βαθμό αντλώντας έμπνευση από άλλα μοντέλα της εταιρείας, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και στην καμπίνα του νέου Leon. Ο εσωτερικός διάκοσμος αποπνέει έναν hi-tech αέρα με την εκτενή χρήση ψηφιακής τεχνολογίας στο ταμπλό. Σε πρώτο πλάνο οι δύο μεγάλες οθόνες που δεσπόζουν ψηλά στο ταμπλό. Από τη μία ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών και παραδίπλα, σχεδόν ως φυσική συνέχεια της πρώτης, η οθόνη του συστήματος infotainment σε δύο μεγέθη 8 ή 10,25 ιντσών, με το σκηνικό να θυμίζει κάπως τo MBUX σύστημα της Mercedes-Benz. Χαμηλότερα, στην κεντρική κονσόλα, ο παραδοσιακός επιλογέας έχει αντικατασταθεί από έναν shift-by-wire τον οποίο είδαμε πρόσφατα στο Golf, ο οποίος πλαισιώνεται από θήκες για μικροαντικείμενα. Σε γενικές γραμμές, πολλά από τα πλήκτρα για τον χειρισμό διαφόρων λειτουργιών έχουν αλλάξει πλήρως σχεδίαση και θυμίζουν στην όψη πλήκτρα αφής, υιοθετώντας την πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα του ομίλου, ενώ αυτό που ξεχωρίζει στη διάταξη του ταμπλό είναι η χρήση του ίδιου εξαγωνικού μοτίβου με τη μάσκα του νέου Leon.
Στο κομμάτι των μηχανικών συνόλων, τώρα, το νέο Leon γέμισε το καρότσι του από τα ράφια του Volkswagen Group με αποτέλεσμα η οικογένεια των κινητήρων του να ορίζεται με όποιο ακρωνύμιο φανταστείς (TSI, TDI, TGI, eHybrid) προσφέροντας λύσεις από 90 έως 204 ίππους. Σε αντίθεση με το VW Golf, το νέο SEAT Leon ξεκινά από την πρώτη στιγμή έχοντας στην γκάμα του τον 1.000άρη 3κύλινδρο TSI κινητήρα σε δύο εκδόσεις ισχύος 90 και 110 ίππων, δύο 4κύλινδρους TSI 1,5 λτ. με 130 και 150 ίππους, καθώς και έναν 2λιτρο TSI με 190 άλογα και αποκλειστικά αυτόματη μετάδοση με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις του 1,0 TSI και 1,5 TSI θα επωφελούνται ήπια υβριδικής τεχνολογίας (σ.σ. αυτό που στο Golf λέγαμε eTSI) για μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων και σε αυτές τις περιπτώσεις θα προσφέρονται αποκλειστικά με κιβώτιο DSG. Επιπλέον, στις οικολογικές λύσεις θα υπάρχει -όπως και στον προκάτοχο- η έκδοση TGI διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο και βενζίνη που υπόσχεται μεγάλα επίπεδα αυτονομίας και οικονομίας καυσίμου. Στη λίστα του νέου Leon βρίσκουμε για πρώτη φορά και μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση e-Hybrid, η οποία έχει ως βάση τον 1,4 TSI βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 204 άλογα. Για την μετάδοση χρησιμοποιείται ένα 6άρι DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ πηγή ενέργειας για το ηλεκτρικό σύστημα αποτελεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh που χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ. σύμφωνα με τα νεότερα πρότυπα WLTP. Τέλος, όσον αφορά στο diesel υπάρχει ο 2λιτρος TDI σε δύο version με 115 και 150 άλογα.
Καταλήγοντας, το νέο SEAT Leon θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στο δεύτερο τετράμηνο του 2020, σύμφωνα με τα όσα είπαν τα στελέχη της ισπανικής φίρμας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, δηλάδη περίπου μέσα στο καλοκαίρι που έρχεται, ενώ αργότερα θα δούμε και το κορυφαίο CUPRA Leon.
..ενώ η Τζιουλέττα με 18 χιλιαδες που τα έχει όλα της καλύτερα από τον ανταγωνισμό, είναι "ξεπερασμένη" ..γιατί έτσι το θέλει το μαρκετιγκ και οι νεαροι δημοσιογραφοι...
Αγαπω την seat παρα πολυ. Αγορασα το απερχομενο μοντελο ακριβως πριν απο 3 χρονια. Ειμαι ως τωρα υπερευχαριστημενος. Ενω το δικο μου μοντελο οπως και οι προηγουμενες γενιες μου αρεσουν πολυ, δεν μπορω να πω το ιδιο και για την τεταρτη γενια. Δεν μου αρεσει καθολου σχεδιαστικα, ειδικα το πισω μερος του. Ουτε το καλλιγραφικο λογοτυπο. Επισης δεν μου αρεσουν τα μπροστινα φωτα και η μασκα. Τονιζω πως τα παραπανω ειναι καθαρα προσωπικη μου αποψη.
..ενώ η Τζιουλέττα με 18 χιλιαδες που τα έχει όλα της καλύτερα από τον ανταγωνισμό, είναι "ξεπερασμένη" ..γιατί έτσι το θέλει το μαρκετιγκ και οι νεαροι δημοσιογραφοι...
Αγαπω την seat παρα πολυ. Αγορασα το απερχομενο μοντελο ακριβως πριν απο 3 χρονια. Ειμαι ως τωρα υπερευχαριστημενος. Ενω το δικο μου μοντελο οπως και οι προηγουμενες γενιες μου αρεσουν πολυ, δεν μπορω να πω το ιδιο και για την τεταρτη γενια. Δεν μου αρεσει καθολου σχεδιαστικα, ειδικα το πισω μερος του. Ουτε το καλλιγραφικο λογοτυπο. Επισης δεν μου αρεσουν τα μπροστινα φωτα και η μασκα. Τονιζω πως τα παραπανω ειναι καθαρα προσωπικη μου αποψη.
για τις απλές εκδόσεις γύρω στα 20 χιλιάδες ευρόπουλα, προφανώς θα έχει ημιάκαμπτους....!