Το νέο Toyota Land Cruiser, η ναυαρχίδα των SUV της ιαπωνικής μάρκας, έκανε επίσημη πρεμιέρα συνδυάζοντας το θρυλικό DNA του Land Cruiser με νέες τεχνολογίες. Με turbo diesel κινητήρα 204 ίππων αρχικά και αργότερα με σύστηνα 48-Volt mild hybrid.
Παρουσίαση: Νέο Toyota Land Cruiser (2024)
Το Land Cruiser γεννήθηκε πριν από 72 χρόνια ως «Toyota BJ», την 1η Αυγούστου 1951. Λίγο αργότερα έδειξε τη δύναμη και τις δυνατότητές του, όντας το πρώτο όχημα που ανέβηκε με επιτυχία στον έκτο σταθμό στις πλαγιές του όρους Fuji. Σήμερα, στη νέα, όγδοη του γενιά, το Land Cruiser γυρίζει σελίδα τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά έχοντας στο ενεργητικό του περισσότερες από 11 εκατομμύρια πωλήσεις σε παραπάνω από 170 χώρες.
Αρχικά το νέο Land Cruiser βασίζεται στην GA-F πλατφόρμα της Toyota, όπως και το Lexus GX, με το ιαπωνικό στρατόπεδο να υποστηρίζει πως το πλαίσιο είναι 50% πιο άκαμπτο, ενώ το σύνολο του αμαξώματος υπολογίζεται να έχει 30 περισσότερη ακαμψία. Από πλευράς διαστάσεων, το Land Cruiser έχει μήκος 4.920 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.870 χλστ., ενώ το μεταξόνιο μετράται στα 2.850 χλστ..
Αισθητικά, το νέο Land Cruiser έχει στοιχεία από τη ρετρό εμφάνιση των προγόνων του και συγκεκριμένα του Land Cruiser FJ62 της δεκαετίας του 1980 με τους σχεδιαστές να επιλέγουν μια τετραγωνισμένη λογική με κοντούς προβόλους, που βοηθούν στο off-roading. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι ορθογώνιας σχεδίασης προβολείς με τα τρία φωτιστικά σώματα στο εσωτερικό τους και η τετράγωνη μάσκα όπου η ονομασία «Toyota» παίρνει τη θέση του εμβλήματος της μάρκας. Το μακρύ καπό διατρέχεται από δύο νευρώσεις, ως οπτική συνέχεια των φαναριών, ενώ στο πλάι παρατηρούμε τους μυώδεις θόλους που εκτείνονται προς τα έξω, καθώς επίσης και το χαρακτηριστικό σκαλοπάτι χαμηλά για την επι/αποβίβαση. Επιπλέον, βλέπουμε μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στο πλάι, ενώ από τις πίσω πόρτες και έπειτα μικραίνουν ελάχιστα με ένα μικρό «σκαλοπάτι». Η τετραγωνισμένη λογική διατηρείται και στο πίσω μέρος του ογκώδους SUV, το οποίο χαρακτηρίζεται από εξίσου μεγάλο τζάμι στην πόρτα του χώρου αποσκευών και από τα LED φωτιστικά σώματα με τα γεωμετρικά μοτίβα σε οριζόντια προσέγγιση. Σημειώστε πως τα πλαστικά και γενικότερα τα μέρη του αμαξώματος έχουν κατασκευαστεί και συναρμολογηθεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα σε περίπτωση ζημιάς.
Εσωτερικό εστιασμένο στο off-road, αλλά με όλες τις ανέσεις
Ο εσωτερικός διάκοσμος χαρακτηρίζεται από λιτές γραμμές και η πρώτη ματιά παραπέμπει σε ποιοτική κατασκευή. Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι, στο κέντρο του οποίου δεσπόζει ολογράφως η ονομασία «Toyota», βρίσκεται ο ψηφιακός, οριζόντια διατεταγμένος πίνακας οργάνων, ενώ δίπλα του, στο κέντρο του ταμπλό, εδράζεται η οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Σχεδιαστικά, το ταμπλό έχει δύο «στρώσεις», όπου στην χαμηλότερη φαίνεται να χρησιμοποιούνται μαλακές επενδύσεις, ενώ από εκεί και έπειτα, οι διακόπτες είναι διαμορφωμένοι σύμφωνα με την Toyota για εύκολο χειρισμό, ακόμη και για οδήγηση σε δύσκολα τερέν. Ακριβώς μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου, σε απόσταση βολής από τον οδηγό, βρίσκεται ο μοχλός για την επιλογή οδηγικού προφίλ μέσω του συστήματος Multi-Terrain Select, καθώς επίσης και πολλά ακόμη κουμπιά για χρήσιμες λειτουργίες (κλείδωμα διαφορικού, σύστημα ελέγχου κατάβασης, auto-hold κ.ά.). Επιπλέον, οι επιλογές στο σύστημα τετρακίνησης (H4F, H4L και L4L) γίνονται μέσω ενός ηλεκτρονικού διακόπτη στην κονσόλα. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί σύμφωνα με το ιαπωνικό στρατόπεδο στην περιμετρική ορατότητα του οδηγού, γι΄ αυτό και έχουν τοποθετηθεί όλα χαμηλά ενώ ακόμα και οι γραμμές στις πόρτες βρίσκονται χαμηλά, έτσι ώστε να μπουν μεγάλα τζάμια.
Από εκεί και έπειτα, όσον αφορά στη διευκόλυνση των επιβατών, το νέο Land Cruiser διαθέτει όλες τις σύγχρονες «ανέσεις», από θερμαινόμενα-κλιματιζόμενα καθίσματα, θήκη για ασύρσματη φόρτιση, 3 θύρες USB Type-C, τριζωνικό κλιματισμό κ.ά.. Μιλώντας για επιβάτες, αξίζει να αναφερθεί πως το Land Cruiser θα διατεθεί στην Ευρώπη ως 5θέσιο και 7θέσιο.
Με turbo diesel 204 ίππων αρχικά & αργότερα με mild hybrid
Στο πεδίο των κινητήρων, το νέο Land Cruiser θα ξεκινήσει την πορεία του με ένα turbo diesel χωρητικότητας 2,8 λτ. με ονομαστική ισχύ 204 ίππων, ο οποίος θα συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Direct Shift 8 ταχυτήτων της μάρκας. Η ελκτική ικανότητα ή αλλιώς μέγιστο όριο ρυμούλκησης του συγκεκριμένου συνόλου ανέρχεται στους 3,5 τόνους, νούμερο που παραπέμπει περισσότερο σε ελαφρύ επαγγελματικό (pick-up). Σε δεύτερο χρόνο και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του 2025 θα ενταχθεί στη γκάμα του Land Cruiser και ένας diesel κινητήρας με mild hybrid σύστημα 48-Volt, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να πρόκειται για το προαναφερθέν μοτέρ των 2,8 λτ..
Με «ελεύθερη» αντιστρεπτική μπροστά & νέο ηλεκτρικό τιμόνι
Πέρα από όλες τις άλλες αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί η νέα γενιά του Land Cruiser στα συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού και την επιλεκτική τετρακίνηση, διαθέτει και κάποιες καινοτομίες που βοηθούν στις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου. Μια εξ αυτών είναι η «ελεύθερη» αντιστρεπτική μπάρα, όπου ουσιαστικά επιτρέπει στον οδηγό με το πάτημα ενός μπουτόν να αλλάξει την κατάσταση της αντιστρεπτικής δοκού (σ.σ. ουσιαστικά μπορεί να αποσυμπλέξει τα δύο μέρη της, κάτι το οποίο δίνει περισσότερη ελευθερία σε κάθε τροχό να κινηθεί ανεξάρτητα και άρα να περάσει μεγαλύτερα εμπόδια ή σε συνθήκες εντός δρόμου να κάνει πιο σταθερή και ισορροπημένη την τροχιά). Έπειτα, η Toyota εφοδιάζει το Land Cruiser με νέο ηλεκτρικό σύστημα στο τιμόνι, που υπόσχεται να μειώσει το «κλώτσημα» στο τιμόνι κατά την οδήγηση σε ανώμαλο έδαφος, ενώ παράλληλα θα το κάνει άμεσο και εύχρηστο σε όλες τις ταχύτητες.
Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως το νέο Toyota Land Cruiser θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη τον ερχόμενο Οκτώβριο με την έκδοση First Edition (σ.σ. στην γκαλερί των φωτογραφιών είναι αυτό στο χρώμα της άμμου), όπου έχει μερικές διαφορές στο ντιζάιν από τις «απλές» εκδόσεις και θα διατεθεί σε 3.000 μονάδες. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για τις τιμές του μοντέλου.