Πατέντα για εφεδρική μπαταρία στην οροφή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατοχύρωσε η Ford, μία κίνηση που ενδεχομένως να είναι η λύση για έξτρα αυτονομία σε περιπτώσεις όπου η εύρεση φορτιστή είναι περιορισμένη!
Όπως όλες οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας έτσι και η Ford εργάζονται πάνω στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, παρουσιάζοντας ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, οι λύσεις για αύξηση της αυτονομίας είναι φυσικό να βρίσκονται μέσα στο μυαλό των ανθρώπων και όπως φαίνεται η Ford έχει μια καλή ιδέα πάνω σε αυτό.
Η αμερικανική φίρμα έχει καταθέσει μια αρκετά ενδιαφέρουσα πατέντα για μια μεγάλη εφεδρική μπαταρία τοποθετημένη στην οροφή που θα μπορούσε να συμπληρώσει το βασικό πακέτο και να προσφέρει έξτρα αυτονομία στο εκάστοτε αυτοκίνητο, εάν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι φορτιστές.
Στα σχέδια που έχουν κατατεθεί στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO), παρουσιάζεται ένα SUV τύπου Bronco που έχει μια σχάρα οροφής στην κορυφή της οποίας κάθεται κάτι που μοιάζει με μπαγκαζιέρα. Ωστόσο ένα καλώδιο φόρτισης βγαίνει από το πίσω μέρος, επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για μπαταρία που είναι έτοιμη να τροφοδοτήσει με ρεύμα το αυτοκίνητο.
Με τηλεχειριζόμενες βαλβίδες και αφρό πολυουρεθάνης
Σχολιάζοντας λίγο περισσότερο την ιδέα της, η Ford αναφέρει πως το εφεδρικό πακέτο μπαταρίας στην οροφή έχει αεραγωγούς και στις δύο πλευρές του περιβλήματος για τη βελτίωση της ψύξης των κυψελών και ότι μπορεί να εξοπλιστεί με τηλεχειριζόμενες βαλβίδες που μπορούν να κλείσουν για να σταματήσουν το νερό, το υπερβολικό κρύο ή την άμμο. Μάλιστα, το περίβλημα είναι επενδυμένο με αφρό πολυουρεθάνης για να στεγανοποιεί καλύτερα την μπαταρία αλλά και να τη μονώνει προκειμένου να μην επηρεάζεται από την εξωτερική θερμοκρασία.
Η εφεδρική μπαταρία θα επικοινωνεί με το αυτοκίνητο
Η Ford αναφέρει επίσης πως εφεδρική μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με τον ίδιο τρόπο όπως η κύρια μπαταρία του αυτοκινήτου, αλλά αυτό που είναι πιο ενδιαφέρον είναι ότι θα περιλαμβάνει μια μονάδα ελέγχου που μπορεί να επικοινωνεί ασύρματα με μία μονάδα επικοινωνίας του οχήματος για τον έλεγχο της επαναφόρτισης του βασικού πακέτου μπαταριών από την εφεδρική μπαταρία. Με άλλα λόγια, φαίνεται ότι η παροχή ισχύος από το εφεδρικό πακέτο στην κύρια μπαταρία θα ήταν απρόσκοπτη, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό.