ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πάω εκδρομή 200 χλμ. με το ηλεκτρικό

 Σχολιάστε 
11.800 Επισκέψεις στο άρθρο (17/1/2025)
Πάω εκδρομή 200 χλμ. με το ηλεκτρικό
2 Φωτογραφίες »

Γεμίζω το βράδυ πριν φύγω
Δεν χρειάζεται να σταματήσω για φόρτιση ή να ψάξω για φορτιστή εκεί που θα πάω
Όταν φτάσω, το βάζω σε μια πρίζα σούκο και το αφήνω να φορτίζει όσο δεν το χρησιμοποιώ
Αν μείνω σε ξενοδοχείο με φορτιστή, φτάνουν 2-3 ώρες κάθε μέρα

autotriti team

Δεν χρειάζεται καν να σταματήσεις για φόρτιση ή να ψάξεις φορτιστή εκεί που θα πας

«Με ψήνει η ιδέα να πάρω ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά πως θα πάω μια εκδρομή; Θα πρέπει να ψάχνω που θα το φορτίσω». Τάδε έφη καλός φίλος σε μια πρόσφατη κουβέντα. Ξέρετε κάτι όμως, στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται να ασχοληθείτε που και αν θα έχει σημείο φόρτισης εκεί που θα πάτε. Και δεν μιλάμε για κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μεγάλη μπαταρία, όπως είχαμε κάνει παλιότερα με το Ford Mustang που πήγαμε στην ορεινή Αχαΐα και γυρίσαμε χωρίς να φορτίσουμε. Μιλάμε ακόμα και για μικρά ηλεκτρικά των 20-25 χιλιάδων ευρώ που εξοπλίζονται με μικρότερες μπαταρίες, τα οποία στο ταξίδι θέλουν φόρτιση κάθε 250 χιλιόμετρα.

Φροντίζεις να φορτίσεις όλο το βράδυ πριν φύγεις για να ξεκινήσεις με 100% μπαταρία

Είναι δυνατόν δηλαδή να πας μια εκδρομή 200 χλμ. και να γυρίσεις χωρίς να χρειαστεί να ψάξεις που θα φορτίσεις με ένα ηλεκτρικό που ανά 250 χλμ. ταξιδιού αδειάζει; Ναι αρκεί να προσέξεις κάποια απλά πραγματάκια.

Αρχικά, το βασικότερο είναι να έχεις το αυτοκίνητο πλήρως γεμάτο όταν ξεκινήσεις την εκδρομή σου. Φροντίζεις λοιπόν να το φορτίσεις όλο το βράδυ για να φτάσει στο 100% και να εκμεταλλευτείς το μέγιστο της μπαταρίας.

200 χλμ. μικτή διαδρομή (πόλη-επαρχία-εθνική) σημαίνει θα κάψεις 50-80% μπαταρία

Για να πας στο χωριό, στο εξοχικό σου ή σε οποιοδήποτε άλλο προορισμό, σημαίνει για αρχή πως θα οδηγήσεις κάποια -λίγα- χιλιόμετρα στην πόλη, μέχρι να βγεις σε κάποιον αυτοκινητόδρομο και μετά κάποια επαρχιακή διαδρομή. Διαδρομή δηλαδή με διαφορετική κατανάλωση ανάλογα την ταχύτητα κίνησης και το είδος του δρόμου.

Ανάλογα το ηλεκτρικό λοιπόν, αυτό μεταφράζεται μετά από όλες τις δοκιμές αυτονομίας και κατανάλωσης που έχει κάνει AutoΤρίτη Test Center ως εξής: θα ξεκινήσεις από το σπίτι με 100% και μέχρι να φτάσεις στον τελικό προορισμό θα κάψεις το 50% της μπαταρίας αν έχεις ηλεκτρικό με μεγάλη μπαταρία (από 70 kWh και πάνω) ή το 80% αν έχεις ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία (45-50 kWh).
 

Αν είσαι σε ξενοδοχείο με φορτιστή, φτάνουν 2-3 ώρες κάθε μέρα

Συνεπώς σε κάθε περίπτωση θα έχεις κάποια χιλιόμετρα για να κάνεις τις διαδρομές που θέλεις την πρώτη μέρα, καθώς στα χωριά είναι μικρές οι αποστάσεις, ωστόσο σίγουρα την πρώτη μέρα θα χρειαστεί να φορτίσεις. 

Αν έχεις κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο με φορτιστή, με 2-3 ώρες φόρτιση, σε ένα ηλεκτρικό με μικρή μπαταρία, θα «πάρετε» πίσω περίπου το 60% της μπαταρίας (καμιά 250αριά χλμ.). Γενικότερα ο κανόνας είναι πως με 2-3 ώρες την ημέρα όχι απλά δεν θα έχετε πρόβλημα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είστε και σχεδόν πλήρως φορτισμένοι για την επιστροφή.

Όταν φτάσεις βάλτο σε μια πρίζα σούκο και άστο να φορτίζει όσο δεν το χρησιμοποιείς

Αν πάλι δεν υπάρχει διαθέσιμος φορτιστής, τότε και με μια απλή πρίζα σούκο, θα κάνεις τη δουλειά σου. Βάλτο για φόρτιση όλο το βράδυ και θα γεμίσεις το 30-40% της μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση η πιο safe επιλογή είναι όποτε δε χρησιμοποιείς το αυτοκίνητό σου να το βάζεις να φορτίζει και φυσικά να φροντίσεις πριν την επιστροφή να έχεις το αντίστοιχο ποσοστό που έκαψες στο πήγαινε (και λίγο παραπάνω) ώστε να επιστρέψεις χωρίς στάση.     
 

Hyundai
PEUGEOT