Οι Ιάπωνες κατάφεραν κάθε μοντέλο να είναι φουλ ξεχωριστό!
Ποιος το έλεγε πως το 2023 η Toyota θα λάνσαρε μοντέλα σαν το ολοκαίνουργιο C-HR, ενώ ο ανταγωνισμός που «ανησυχούσε» πως οι Ιάπωνες μετέτρεπαν τα αυτοκίνητα σε λευκές συσκευές, έχουν να μας δείξουν σχέδια σαν αυτό του VW Taigo;
Βλέπεις τα βαρετά αυτοκίνητα, που θυμίζουν την προηγούμενη γενιά, δεν ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη γκάμα, για γενικά φωνάζουν «εφάπαξ», έχουν ένα καλό. Δεν πολώνουν την αγορά. Δεν δημιουργούν «μου αρέσει» - «δε μου αρέσει», και έτσι είναι πιο εύκολο να τα αγοράσει κάποιος, αφού ο συμβιβασμός στο θέμα της σχεδίασης είναι εύκολος.
Δες τώρα το ολοκαίνουργιο C-ΗR. Μπορεί να μη σου αρέσει, ή μπορεί να το λατρεύεις. Ότι και να ισχύει, δεν θα σου είναι αδιάφορο, δεν θα στραβώσεις το στόμα και θα σηκώσεις τους ώμους, δεν θα πεις «τέλος πάντων» και δεν θα το ξεχάσεις όταν το ξαναδείς στο δρόμο.
Η Toyota έβαλε στόχο να μην φτιάξει ποτέ βαρετά αυτοκίνητα, και σίγουρα αυτό ισχύει με κάθε λανσάρισμα και περισσότερο. Όταν ο ανταγωνισμός 20 χρόνια πριν, έλεγε για την Toyota πως η για πρώτη φορά τότε νούμερο 1 αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο μετέτρεπε τα αυτοκίνητα σε λευκές συσκευές, οι Ιάπωνες το πήραν σοβαρά. Τόσο, ώστε η γκάμα της μάρκας σήμερα να έχει τελείως διαφορετική φιλοσοφία από τότε. Κάθε ένα της μοντέλο είναι σχεδιαστικά ξεχωριστό. Και κάθε ένα μοντέλο ιδιαίτερο, έντονο, ζωντανό.
Μπορεί να μην αρέσει, αλλά δεν μοιάζει με τίποτα, δεν χάνεται στο πλήθος ή μέσα στην γκάμα της ίδιας της μάρκας και τελικά σε καμία περίπτωση δεν είναι βαρετό. Που είναι και το «μότο» της Toyota, που λέει «όχι πια βαρετά αυτοκίνητα».
Και τώρα δες τον ανταγωνισμό. Όχι όλους, αφού πολλοί κατασκευαστές συνεχίζουν να παράγουν αυτοκίνητα που αρέσουν ή δεν αρέσουν, δεν είναι κοινά, βαρετά και αδιάφορα. Και αυτό είναι ρίσκο. Και είναι και οι άλλοι, αυτοί που έκραζαν για αυτοκίνητα - λευκές συσκευές, που εν έτει 2023 σχεδιάζουν ακόμη το ίδιο αυτοκίνητο που θα μπορούσε με ελάχιστες στυλιστικές διαφορές να έχει λανσαριστεί και 20 χρόνια πριν.
Το περίμενες η Toyota να είναι ο μπροστάρης της σχεδίασης; Η Toyota να βάζει τα γυαλιά σε τόσες μάρκες; Και τελικά να μπορεί να είναι η Toyota σήμερα με ολόκληρη τη γκάμα της, όχι μόνο το καινούργιο C-HR που μπορεί να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου πως άλλες μάρκες έχουν κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει με λευκή συσκευή; Τι λες;