Το μεν (Yaris) είναι ο απόλυτος κυρίαρχος των πωλήσεων, το δε (208) ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Τα φέρνουμε δίπλα-δίπλα στις βενζινοκίνητες εκδόσεις στα 125 (ατμοσφαιρικά) και 100 (τούρμπο) άλογα αντίστοιχα.
Δύο best seller της αγοράς (σ.σ. κατέχουν το 1-2 στις πωλήσεις, αν και το Yaris είναι ο απόλυτος κυρίαρχος των πωλήσεων στην ελληνική αγορά σχεδόν μία 10ετία (!) και το 208 επιχειρεί από πίσω του με διαφορά σε απόλυτα νούμερα) δίνουν τη μάχη τους και στο πρώτο 6μηνο του 2021. Η πλούσια γκάμα διαθέσιμων εκδόσεών τους, η εικόνα τους, οι χώροι, η οδική τους συμπεριφορά και η πληρότητα που τα χαρακτηρίζει γενικότερα, αποτελούν τους βασικότερους λόγους που ηγούνται τόσο στην κατηγορία των μικρών όσο και συνολικά. Τα δοκιμάζουμε στις παραπλήσιας τιμής εκδόσεις τους με κινητήρες βενζίνης. Από τη μία έχουμε το Toyota Yaris με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,5 λίτρου που αποδίδει 125 ίππους και κοστίζει από 14.890 ευρώ στην έκδοση Active Steel, και από την άλλη το Peugeot 208, το οποίο εφοδιάζεται με τον 1,2 λίτρου κινητήρα PureTech με απόδοση 100 ίππους και τιμή που ξεκινά από τα 17.100 ευρώ στην πλούσια έκδοση Active Plus.
Εμφάνιση: Από τα πιο ξεχωριστά αισθητικά αυτοκίνητα της κατηγορίας
Η εμφάνιση είναι ένα από τα δυνατά σημεία και των δύο μικρών μοντέλων, με το καθένα να εκφράζει τον νεανικό και ξεχωριστό χαρακτήρα του, αλλά και την εταιρεία που αντιπροσωπεύει. Το νέο Yaris διακρίνεται για το μοντέρνο look και την επιθετική σχεδίαση που απορρέει από τις πολύ compact διαστάσεις (μήκος 3.940 χλστ.), τα φαρδιά μετατρόχια και τους κοντούς προβόλους του. Στοιχεία που ξεχωρίζουν επίσης στην σχεδίασή του είναι η μεγάλη μάσκα εμπρός, οι φουσκωμένοι θόλοι και τα ενιαία φώτα στο πίσω μέρος.
Στοιχεία δυναμισμού και κομψότητας συναντάμε και στο Peugeot 208, το οποίο έχει μεγαλύτερο μήκος (4.055 χλστ.) και δείχνει εκλεπτυσμένο συνολικά. Η μεγάλη μάσκα, τα μοτίβα από νυχιές στα φώτα που κατεβαίνουν χαμηλά είναι στοιχεία που προσθέτουν στο γαλλικό μικρό αυτοκίνητο τη δυναμική της Peugeot και το κάνουν να ξεχωρίζει. Ποιο από τα δύο; Σίγουρα το γούστο είναι υποκειμενικό, όμως το ιαπωνικό μοντέλο σε αυτή τη γενιά κάνει αίσθηση...
Εσωτερικό – Χώροι: Κερδίζουν τις εντυπώσεις
Όπως και η εξωτερική τους εμφάνιση, έτσι και αυτή στο εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένη με αποτέλεσμα να ευχαριστούν τον οδηγό και τους επιβάτες τους.
Το Yaris διαθέτει μοντέρνο design και διακρίνεται για την πρακτικότητά του και την κορυφαία του εργονομία. Τα υλικά σε ταμπλό και επενδύσεις σε κερδίζουν, ενώ στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής (7 ιντσών) του συστήματος infotainment, με τον high-tech αέρα του να συμπληρώνει το σύστημα Head up Display (προαιρετικά).
To 208 συνδυάζει την premium αίσθηση ποιότητας με το μοντέρνο σχεδιασμό. Μαλακά και άριστα φινιρισμένα πλαστικά στο ταμπλό, μικρό σε διάμετρο σπορτίφ τιμόνι, ψηφιακός 3D πίνακας οργάνων που κάνει τη διαφορά και αποτελεί wow στοιχείο σχεδιασμού, διακόπτες τύπου πιάνο και οθόνη αφής (7 ιντσών) του infotainment δένουν αρμονικά μεταξύ τους συνθέτοντας ένα εντυπωσιακό εσωτερικό για την κατηγορία, και δίνοντας έτσι το προβάδισμα στη μάχη των καμπίνων.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του Yaris σε όλες του τις γενιές, ήταν οι προσφερόμενοι χώροι κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και για το νέο. Το μικρό της Toyota εξακολουθεί να ξεχωρίζει με την φαρδύτερη και πρακτικότερη καμπίνα, καθώς και τον περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. To 208 με τη σειρά του προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τις αποσκευές με όγκο 311 λίτρων (286 στο Yaris) που θα εκτιμηθεί. Θα θέλαμε επίσης λίγο μεγαλύτερο το άνοιγμα της πίσω πόρτας.