Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
138.894 Επισκέψεις στο άρθρο (22/8/2021)
8 Φωτογραφίες »
Το 208 χρησιμοποιεί τον 1,2 λίτρων PureTech υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 100 ίππων
Κινητήρες – Επιδόσεις: Ατμοσφαιρικός Vs Turbo = ισοπαλία
Όσον αφορά στους κινητήρες των δύο δημοφιλέστερων μικρών, έχουμε δύο διαφορετικής φιλοσοφίας μοτέρ, με κοινό όμως στόχο την χαμηλή κατανάλωση. Το Toyota Yaris αντιστέκεται στην turbo εποχή, διαθέτοντας έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους, ενώ το 208 χρησιμοποιεί τον 1,2 λίτρων PureTech υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 100 ίππους. Επιλέγοντας αυτές τις εκδόσεις των δύο μοντέλων επειδή βρίσκονται κοντά σε τιμή, θα δει κανείς πως τόσο οι επιδόσεις όσο και η κατανάλωσή τους, είναι παραπλήσιες. Στην πράξη το turbo μοτέρ του 208 παρουσιάζει καλύτερη απόκριση χαμηλά, όμως συνολικά ο μεγαλύτερος του Yaris είναι πιο πολιτισμένος στη λειτουργία του μη θυμίζοντας 3κύλινδρο σε καμία περίπτωση, ενώ αυτός διακρίνεται για τις καλύτερες επιδόσεις από στάση που προσφέρει. Ο PureTech όντας πιο πλούσιος σε ροπή παρουσιάζει καλύτερες τιμές επιδόσεων εν κινήσει εκμεταλλευόμενος καλύτερα το 6τάχυτο πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιό του. Στο πεδίο της κατανάλωσης έχουμε -σχεδόν- ισοπαλία με 6,0 και 6,1 λτ./100 χλμ. κατανάλωση σε πραγματικές μεικτές συνθήκες για Υaris και 208 αντίστοιχα.
Στο δρόμο: Ευχάριστα και οδηγικά
Το ευχάριστο προφίλ των δύο μοντέλων σε οδηγικό επίπεδο είναι άλλο ένα στοιχείο που τους χαρίζει «πωλήσεις». Το Yaris σε αυτή του τη γενιά απέκτησε ένα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ, όμως καταφέρνει να διατηρήσει την -σήμα κατατεθέν- ευκολία του στην οδήγηση και την ευελιξία του. Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με πολύ αποτελεσματική απορροφητικότητα από την ανάρτηση, ενώ στην σβέλτη οδήγηση έχει έναν πιο «ζωντανό» και απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, με ουδέτερες αντιδράσεις. Το Peugeot 208 από την πλευρά του, συνδυάζει την ευχάριστη οδηγική αίσθηση με υψηλή ποιότητα κύλισης κάτι που το κάνει πολύ καλά. Η ανάρτησή του απορροφά αριστοτεχνικά τις ανωμαλίες του δρόμου, με το γαλλικό μικρό να δείχνει ευχάριστα ανάλαφρο, με «αέρινο» πάτημα και δυναμική κατευθυντικότητα στην σβέλτη οδήγηση, προσφέροντας παράλληλα και εξαιρετική οδηγική αίσθηση.
Η γνώμη μας
Η εμπορική πορεία των Yaris και 208 αντικατοπτρίζεται πλήρως με την γενικότερη εικόνα τους, αφού αποτελούν δύο κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Οι διαφορές σε σχεδίαση, φιλοσοφία κινητήρων και τιμή, αποτελούν σημαντικούς άξονες διαφοροποίησής τους και με τη σειρά τους μπορούν να καθορίσουν την επιλογή, η οποία όποια κι αν είναι τελικά, θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα τα επιλέξει. Αν ωστόσο πρέπει οπωσδήποτε να διαλέξεις κάποιο, το ιαπωνικό μικρό φαίνεται ορθολογική επιλογή γιατί η έκδοση Active Steel δεν φείδεται τίποτα πέραν των ζαντών αλουμινίου, όμως το 208 διαθέτει ένα premium προσατολισμό που εκτιμάει επίσης μία μεγάλη μερίδα αγοραστών. `Aλλωστε αυτό τελικά αποτυπώνεται στη θέση που έχουν κατακτήσει στην αγορά και στη μάχη που δίνουν.
Όσον αφορά στους κινητήρες των δύο δημοφιλέστερων μικρών, έχουμε δύο διαφορετικής φιλοσοφίας μοτέρ, με κοινό όμως στόχο την χαμηλή κατανάλωση. Το Toyota Yaris αντιστέκεται στην turbo εποχή, διαθέτοντας έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους, ενώ το 208 χρησιμοποιεί τον 1,2 λίτρων PureTech υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 100 ίππους. Επιλέγοντας αυτές τις εκδόσεις των δύο μοντέλων επειδή βρίσκονται κοντά σε τιμή, θα δει κανείς πως τόσο οι επιδόσεις όσο και η κατανάλωσή τους, είναι παραπλήσιες. Στην πράξη το turbo μοτέρ του 208 παρουσιάζει καλύτερη απόκριση χαμηλά, όμως συνολικά ο μεγαλύτερος του Yaris είναι πιο πολιτισμένος στη λειτουργία του μη θυμίζοντας 3κύλινδρο σε καμία περίπτωση, ενώ αυτός διακρίνεται για τις καλύτερες επιδόσεις από στάση που προσφέρει. Ο PureTech όντας πιο πλούσιος σε ροπή παρουσιάζει καλύτερες τιμές επιδόσεων εν κινήσει εκμεταλλευόμενος καλύτερα το 6τάχυτο πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιό του. Στο πεδίο της κατανάλωσης έχουμε -σχεδόν- ισοπαλία με 6,0 και 6,1 λτ./100 χλμ. κατανάλωση σε πραγματικές μεικτές συνθήκες για Υaris και 208 αντίστοιχα.
8 Φωτογραφίες »
Το Toyota Yaris αντιστέκεται στην turbo εποχή, διαθέτοντας έναν 1.500άρη 3κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 125 ίππους
Στο δρόμο: Ευχάριστα και οδηγικά
Το ευχάριστο προφίλ των δύο μοντέλων σε οδηγικό επίπεδο είναι άλλο ένα στοιχείο που τους χαρίζει «πωλήσεις». Το Yaris σε αυτή του τη γενιά απέκτησε ένα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ, όμως καταφέρνει να διατηρήσει την -σήμα κατατεθέν- ευκολία του στην οδήγηση και την ευελιξία του. Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με πολύ αποτελεσματική απορροφητικότητα από την ανάρτηση, ενώ στην σβέλτη οδήγηση έχει έναν πιο «ζωντανό» και απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα, με ουδέτερες αντιδράσεις. Το Peugeot 208 από την πλευρά του, συνδυάζει την ευχάριστη οδηγική αίσθηση με υψηλή ποιότητα κύλισης κάτι που το κάνει πολύ καλά. Η ανάρτησή του απορροφά αριστοτεχνικά τις ανωμαλίες του δρόμου, με το γαλλικό μικρό να δείχνει ευχάριστα ανάλαφρο, με «αέρινο» πάτημα και δυναμική κατευθυντικότητα στην σβέλτη οδήγηση, προσφέροντας παράλληλα και εξαιρετική οδηγική αίσθηση.
Η γνώμη μας
Η εμπορική πορεία των Yaris και 208 αντικατοπτρίζεται πλήρως με την γενικότερη εικόνα τους, αφού αποτελούν δύο κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας. Οι διαφορές σε σχεδίαση, φιλοσοφία κινητήρων και τιμή, αποτελούν σημαντικούς άξονες διαφοροποίησής τους και με τη σειρά τους μπορούν να καθορίσουν την επιλογή, η οποία όποια κι αν είναι τελικά, θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα τα επιλέξει. Αν ωστόσο πρέπει οπωσδήποτε να διαλέξεις κάποιο, το ιαπωνικό μικρό φαίνεται ορθολογική επιλογή γιατί η έκδοση Active Steel δεν φείδεται τίποτα πέραν των ζαντών αλουμινίου, όμως το 208 διαθέτει ένα premium προσατολισμό που εκτιμάει επίσης μία μεγάλη μερίδα αγοραστών. `Aλλωστε αυτό τελικά αποτυπώνεται στη θέση που έχουν κατακτήσει στην αγορά και στη μάχη που δίνουν.
Σελίδα 1 | Ποιο best seller θα πάρεις; Toyota Yaris Vs Peugeot 208 |
Σελίδα 2 | Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας |