Ένα γνήσιο off-road όνομα στο segment των μικρών SUV. Πλήρης αξιολόγηση του ήπια υβριδικού Jeep Renegade με τα 130 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DCT. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό (μεσαία έκδοση Limited στα 30.300 ευρώ) και μετρήσεις (κατανάλωση, επιδόσεις, χώροι και ασφάλεια); Σε ποιους τομείς ξεχωρίζει;
Έχει macho εμφάνιση, μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τις κατάλληλες γωνίες (αναρρίχησης, φυγής, ράμπας) για άνετη αντιμετώπιση των κακοτεχνιών εντός και εκτός δρόμου σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το Jeep Renegade είναι ξεχωριστή περίπτωση στην κατηγορία των B-SUV, μιας και είναι το μοναδικό γνήσιο off-road μοντέλο του segment.
Πλήρως εξηλεκτρισμένο στην τρέχουσα γκάμα του, το Jeep Renegade ξεκίνησε ως Plug-in υβριδικό. Πλέον, το βρίσκουμε σε χαμηλότερο κόστος και με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, το περίφημο κύκλωμα e-Hybrid το οποίο έχουμε πρωτο-γνωρίσει από την Alfa Romeo Tonale. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποδίδει 130 ίππους και κοστίζει 28.300 ευρώ στην βασική έκδοση εξοπλισμού Longitude.
Το AutoΤρίτη Test Center επιλέγει την μεσαία Limited (από 30.300 ευρώ) και αξιολογεί όλα όσα πρέπει να ξέρουμε. Πόσα λίτρα «καίει», πόσο γρήγορα πηγαίνει, τι χώρους έχει και πόσα μέτρα θέλει για να φρενάρει; Και από εξοπλισμό; Τι παροχές δίνει σε άνεση και ασφάλεια; Full check στο mild hybrid Jeep Renegade 1,5 Turbo e-Hybrid 130 PS DCT.
Πλεονεκτήματα: Η φαρδύτερη πίσω καμπίνα της κατηγορίας, ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα & ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού
Με πλάτος πίσω καθισμάτων που αγγίζει τα 139 εκ. το Jeep Renegade είναι το κορυφαίο στη συγκεκριμένη παράμετρο B-SUV στο αρχείο του AutoΤρίτη Test Center. Στην πράξη, ακόμη και 3 ενήλικοι θα καθίσουν χωρίς να βρουν οι ώμοι τους και χωρίς να έχει παράπονα ο... διαχρονικά αδικημένος, μεσαίος επιβάτης.
Οι λοιπές μετρήσεις που ξεχωρίζουμε έχουν σχέση με το e-Hybrid κύκλωμα του ήπια υβριδικού Renegade. Να πούμε ότι το μηχανικό σύνολο του μικρού SUV της Jeep έχει σαν βάση έναν 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα κύκλου Miller. Έχει απόδοση 130 ίππων και 240 Nm ροπής (μόλις στις 1.500 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο ενσωματώνει και έναν βασικό ηλεκτροκινητήρα 48V, απόδοσης 15 kW και (20 ίπποι). Όπως διαβάσατε, μαζί με τον κύριο θερμικό κινητήρα υπάρχει και ένα πρόσθετο ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο σε πρώτο βαθμό ενισχύει την επιτάχυνση (80-120 χλμ./ώρα σε 7 δλ.), ελέω, φυσικά και αυτόματου κιβωτίου). Έπειτα, απαλλάσσει τον κινητήρα από υπερλειτουργία σε υψηλές ταχύτητες, περιορίζοντας τους παραγόμενους εντός της καμπίνας θορύβους, για αυτό και τα μόλις 68,9 dB στα 120 χλμ./ώρα.
Εξοπλιστικά, σπάνια συναντάς μικρό SUV με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Στο Jeep Renegade της έκδοσης Limited υπάρχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξης, καθώς και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρας βροχής και Σύστημα αναγνώρισης σημάτων Κ.Ο.Κ. (Traffic Sign Recognition).
Test: Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα του Jeep Renegade 1.3 mild hybrid
Μειονεκτήματα: Προβολείς αλογόνου, χωρίς ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες & μικρό πορτ-μπαγκάζ
Μικρές ελλείψεις εξοπλισμού και τίποτα άλλο δεν λείπει από το Jeep Renegade (σ.σ. όπου και αυτά που... λείπουν για πολλούς είναι περιττά, όπως τα LED φανάρια). Πάντως, προσφέρονται σε έξτρα εξοπλισμό και καλή τιμή (πακέτο Style, +800 ευρώ). Εκτός αυτού, θα θέλαμε στάνταρ κάμερα όπισθεν και Σύστημα προειδοποίησης κόπωση οδηγού (στάνταρ στο PHEV μοντέλο). Στο κομμάτι των μετρήσεων, δεν υπάρχει κάτι που να μας προβλημάτισε, αν και ο εργοστασιακός χώρος αποσκευών είναι 351 λτ..
Αδύναμα σημεία
Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
ΟΧΙ
Κάμερα οπισθοπορείας
ΟΧΙ
Φώτα xenon / LED / Αλογόνου
Αλογόνου
Προειδοποίηση κόπωσης οδηγού
ΟΧΙ
Πραγματικός χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Στο μέσο και πάνω όρο της κατηγορίας: Κατανάλωση, οθόνη αφής και...
Η ήπια υβριδική τεχνολογία του Jeep Renegade εκτός των ρεπρίζ και της λειτουργίας του κινητήρα σε υψηλές ταχύτητες, συμβάλλει επιπλέον και στη μείωση της κατανάλωσης. Το AutoΤρίτη Test Center κατέγραψε 7,5 λτ./100 χλμ., νούμερο στο μέσο όρο του ανταγωνισμού. Τα 130 άλογα και το 1,5 τόνου βάρος του αμαξώματος (1.495 κιλά) αποτελούν πρόκληση για το Renegade, το οποίο ωστόσο έχει καλές τιμές τόσο σε ταξίδι (5,5 λτ./100 χλμ.) όσο και σε αστικές συνθήκες όταν ο βασικός ηλεκτροκινητήρας κινεί από μόνος του το Jeep σε εκκινήσεις, φανάρια ή παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα (6,3 λτ./100 χλμ.).
«Ούτε κρύο, ούτε ζέστη» με τις υπόλοιπες μετρήσεις επιδόσεων (0-100 και 60-100 χλμ./ώρα), ενώ οι εσωτερικοί χώροι σε συνδυασμό με το πλάτος της καμπίνας θα βολέψουν χωρίς παραχωρήσεις («αέρας» για κεφάλι και πόδια). Ως προς τον εξοπλισμό, θα αναφερθούμε στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment UConnect που είναι 8,4 ιντσών και δίνει ένα hi-tech ύφος μαζί με την οθόνη πίνακα οργάνων 7 ιντσών TFT Hybrid.
Πλεονεκτήματα: Η φαρδύτερη πίσω καμπίνα της κατηγορίας, ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα & ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού
Με πλάτος πίσω καθισμάτων που αγγίζει τα 139 εκ. το Jeep Renegade είναι το κορυφαίο στη συγκεκριμένη παράμετρο B-SUV στο αρχείο του AutoΤρίτη Test Center. Στην πράξη, ακόμη και 3 ενήλικοι θα καθίσουν χωρίς να βρουν οι ώμοι τους και χωρίς να έχει παράπονα ο... διαχρονικά αδικημένος, μεσαίος επιβάτης.
Οι λοιπές μετρήσεις που ξεχωρίζουμε έχουν σχέση με το e-Hybrid κύκλωμα του ήπια υβριδικού Renegade. Να πούμε ότι το μηχανικό σύνολο του μικρού SUV της Jeep έχει σαν βάση έναν 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα κύκλου Miller. Έχει απόδοση 130 ίππων και 240 Nm ροπής (μόλις στις 1.500 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο ενσωματώνει και έναν βασικό ηλεκτροκινητήρα 48V, απόδοσης 15 kW και (20 ίπποι). Όπως διαβάσατε, μαζί με τον κύριο θερμικό κινητήρα υπάρχει και ένα πρόσθετο ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο σε πρώτο βαθμό ενισχύει την επιτάχυνση (80-120 χλμ./ώρα σε 7 δλ.), ελέω, φυσικά και αυτόματου κιβωτίου). Έπειτα, απαλλάσσει τον κινητήρα από υπερλειτουργία σε υψηλές ταχύτητες, περιορίζοντας τους παραγόμενους εντός της καμπίνας θορύβους, για αυτό και τα μόλις 68,9 dB στα 120 χλμ./ώρα.
Εξοπλιστικά, σπάνια συναντάς μικρό SUV με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Στο Jeep Renegade της έκδοσης Limited υπάρχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξης, καθώς και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρας βροχής και Σύστημα αναγνώρισης σημάτων Κ.Ο.Κ. (Traffic Sign Recognition).
Δυνατά σημεία
Αισθητήρες παρκαρίσματος
Ναι
80-120 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Αισθητήρας βροχής
Ναι
Σύστημα αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ.
Ναι
Θόρυβος στα 120 (dB)
68,9
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού/συνοδηγού
Ναι
Εσωτερικό πλάτος πίσω (μέτρα)
1,38
Μειονεκτήματα: Προβολείς αλογόνου, χωρίς ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες & μικρό πορτ-μπαγκάζ
Μικρές ελλείψεις εξοπλισμού και τίποτα άλλο δεν λείπει από το Jeep Renegade (σ.σ. όπου και αυτά που... λείπουν για πολλούς είναι περιττά, όπως τα LED φανάρια). Πάντως, προσφέρονται σε έξτρα εξοπλισμό και καλή τιμή (πακέτο Style, +800 ευρώ). Εκτός αυτού, θα θέλαμε στάνταρ κάμερα όπισθεν και Σύστημα προειδοποίησης κόπωση οδηγού (στάνταρ στο PHEV μοντέλο). Στο κομμάτι των μετρήσεων, δεν υπάρχει κάτι που να μας προβλημάτισε, αν και ο εργοστασιακός χώρος αποσκευών είναι 351 λτ..
Αδύναμα σημεία
Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες
ΟΧΙ
Κάμερα οπισθοπορείας
ΟΧΙ
Φώτα xenon / LED / Αλογόνου
Αλογόνου
Προειδοποίηση κόπωσης οδηγού
ΟΧΙ
Πραγματικός χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Στο μέσο και πάνω όρο της κατηγορίας: Κατανάλωση, οθόνη αφής και...
Η ήπια υβριδική τεχνολογία του Jeep Renegade εκτός των ρεπρίζ και της λειτουργίας του κινητήρα σε υψηλές ταχύτητες, συμβάλλει επιπλέον και στη μείωση της κατανάλωσης. Το AutoΤρίτη Test Center κατέγραψε 7,5 λτ./100 χλμ., νούμερο στο μέσο όρο του ανταγωνισμού. Τα 130 άλογα και το 1,5 τόνου βάρος του αμαξώματος (1.495 κιλά) αποτελούν πρόκληση για το Renegade, το οποίο ωστόσο έχει καλές τιμές τόσο σε ταξίδι (5,5 λτ./100 χλμ.) όσο και σε αστικές συνθήκες όταν ο βασικός ηλεκτροκινητήρας κινεί από μόνος του το Jeep σε εκκινήσεις, φανάρια ή παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα (6,3 λτ./100 χλμ.).
«Ούτε κρύο, ούτε ζέστη» με τις υπόλοιπες μετρήσεις επιδόσεων (0-100 και 60-100 χλμ./ώρα), ενώ οι εσωτερικοί χώροι σε συνδυασμό με το πλάτος της καμπίνας θα βολέψουν χωρίς παραχωρήσεις («αέρας» για κεφάλι και πόδια). Ως προς τον εξοπλισμό, θα αναφερθούμε στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment UConnect που είναι 8,4 ιντσών και δίνει ένα hi-tech ύφος μαζί με την οθόνη πίνακα οργάνων 7 ιντσών TFT Hybrid.