11 Φωτογραφίες »
Φωτιά σε ηλεκτρικά: Γιατί τα βουτάνε σε νερό για να σβήσουν;
111.368 Επισκέψεις στο άρθρο (8/2/2024)
- Σε BMW, Volvo & Tesla τα περισσότερα παραδείγματα φωτιάς
- 40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσουν - Κίνδυνος αναζωπύρωσης στις μπαταρίες
- Χρειάζονται έως και 24 ώρες για να σβήσουν
- «Αρπάζουν» στην φόρτιση. Κρούσματα και εν κινήσει
Σε BMW, Volvo & Tesla τα περισσότερα παραδείγματα φωτιάς
Τα τελευταία χρόνια έχουμε πολλά περιστατικά φωτιάς σε αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα που διαθέτουν μεγάλες μπαταρίες, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά. Τελευταίο παράδειγμα ένα Tesla Model X που έπεσε στο νερό και πήρε φωτιά καίγοντας για ώρα μες τη θάλασσα. Τέτοια παραδείγματα έχουμε πολλά τα τελευταία χρόνια, όπως τα δύο Plug-in υβριδικά Volvo V60 σε Ευρωπαϊκό έδαφος, ή στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, παλιότερες φωτιές με Tesla Model X και Model S Plaid 1.100 ίππων, τρεις μέρες μετά την παραλαβή από την αντιπροσωπεία.
Επιπλέον, λίγα χρόνια πριν είχε έρθει στο φως της δημοσιότητας μια μεγάλη παγκόσμια ανάκληση του BMW Group που αφορούσε 26.700 Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα BMW και MINI καθώς λόγω κάποιου λάθους στις κυψέλες των μπαταριών κατά τη διαδικασία της παραγωγής (ακαθαρσίες οι οποίες δεν έχουν απομακρυνθεί), υπήρχε περίπτωση να προκληθεί βραχυκύκλώμα και να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Τότε, είχαν παρουσιαστεί περιπτώσεις φωτιάς BMW στη Γερμανία και είχε αναβληθεί η παράδοση 3.500 αυτοκινήτων έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Αυτό το θέμα ήρθε να προστεθεί στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Βαυαροί με φωτιές σε diesel μοντέλα τους, το οποίο φαίνεται πως επηρέασε και αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα μας, αφού εκδηλώθηκαν συνολικά 7 φωτιές εντός συνόρων, κάποιες εκ των οποίων και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Το πιο πρόσφατο περιστατικό πυρκαγιάς σε Volvo V60 Plug-in Hybrid σημειώθηκε στο Βέλγιο, και χρειάστηκε να βυθίσουν το αυτοκίνητο σε δεξαμενή νερού για να το μεταφέρουν ασφαλώς.
Επιπλέον, λίγα χρόνια πριν είχε έρθει στο φως της δημοσιότητας μια μεγάλη παγκόσμια ανάκληση του BMW Group που αφορούσε 26.700 Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα BMW και MINI καθώς λόγω κάποιου λάθους στις κυψέλες των μπαταριών κατά τη διαδικασία της παραγωγής (ακαθαρσίες οι οποίες δεν έχουν απομακρυνθεί), υπήρχε περίπτωση να προκληθεί βραχυκύκλώμα και να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Τότε, είχαν παρουσιαστεί περιπτώσεις φωτιάς BMW στη Γερμανία και είχε αναβληθεί η παράδοση 3.500 αυτοκινήτων έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Αυτό το θέμα ήρθε να προστεθεί στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Βαυαροί με φωτιές σε diesel μοντέλα τους, το οποίο φαίνεται πως επηρέασε και αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην χώρα μας, αφού εκδηλώθηκαν συνολικά 7 φωτιές εντός συνόρων, κάποιες εκ των οποίων και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις.
40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσουν - Κίνδυνος αναζωπύρωσης στις μπαταρίες
Τα ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μπήκαν την τελευταία δεκαετία στη ζωή μας και τα πυροσβεστικά σώματα σε όλο τον κόσμο δεν έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στην κατάσβεση πυρκαγιών σε αυτοκίνητα αυτού του τύπου. Αυτό που ξέρουμε στα σίγουρα είναι πως ένα αυτοκίνητο με μεγάλες μπαταρίες (ηλεκτρικό ή Plug-in Hybrid) χρειάζεται περίπου 40 φορές περισσότερο νερό για να σβήσει η φωτιά, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της Πυροσβεστικής στο Ώστιν του Τέξας στον «Independent». Τα στοιχεία που ανέφερε μιλούν από μόνα τους: για την κατάσβεση σε αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα βενζίνης ή diesel χρειάζονται 2 με 4 τόνους νερού, ενώ για τα ηλεκτρικά και Plug-in το νούμερο εκτοξεύεται στους 110 έως και 150 τόνους, ενώ η πλήρης κατάσβεση μπορεί να πάρει έως και 24 ώρες, καθώς υπάρχει κίνδυνος αναζοπύρωσης μέσα σε αυτό το διάστημα. Γι΄ αυτό οι πυροσβεστικές δυνάμεις βυθίζουν τα καμένα αυτοκίνητα σε δεξαμενή νερού αμέσως μετά την κατάσβεση ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος και να μεταφερθεί με ασφάλεια το όχημα όπου χρειάζεται.
Συνέχεια του άρθρου >>>