Δύο Plug-in υβριδικά SUV που μπορούν να κινηθούν ηλεκτρικά μέσα στην πόλη και χωρίς... άγχος εκτός αυτής μπαίνουν σε κόντρα, φανερώνουν τα όπλα τους και βγάζουν στην φόρα τα μειονεκτήματά τους.
Η Plug-in υβριδική τεχνολογία είναι μια πολύ καλή λύση για όσους θέλουν να κινηθούν μέσα στην πόλη για 40-60 χιλιόμετρα χωρίς να βγάλουν ευρώ από την τσέπη και την ίδια στιγμή να μπορούν να κάνουν ένα ταξίδι, χωρίς να αγχωθούν για την αυτονομία της μπαταρίας, χρησιμοποιώντας απλά το συμβατικό μοτέρ. Τα Plug-in υβριδικά δηλαδή συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου βενζίνης/diesel με αυτά ενός ηλεκτρικού προσφέροντας μάλιστα στον οδηγό εκρηκτικές επιδόσεις, χάρη στην συνδυαστική ισχύ του θερμικού μοτέρ και του ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, στις μέρες μας, οι περισσότερες πωλήσεις των PHEV αυτοκινήτων γίνονται από επιχειρήσεις, αφού, αφενός ο χρήστης απαλλάσσεται από την καταβολή φόρου, αφετέρου η επιχείρηση κερδίζει έκπτωση στα ακαθόριστα έξοδα της. Win-Win δηλαδή και για τους δύο, ενώ φυσικά μην ξεχνάτε πως πέρα από τα οικονομικά κίνητρα και ο χρήστης παίρνει ένα πιο ακριβό και καλύτερο αυτοκίνητο.
Το Plug-in υβριδικό Ford Kuga είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση, αλλά και πιο ευχάριστο στο δρόμο.
Δύο Plug-in υβριδικά μοντέλα που είναι διαθέσιμα στην Ελλάδα είναι το Ford Kuga, το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις PHEV ανεξαρτήτως κατηγορίας σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021, και το Tiguan που έρχεται να διεκδικήσει μερίδιο αγοράς με τη νέα του Plug-in υβριδική έκδοση με ισχύ 245 άλογα.
Eσωτερικό: Πιο ποιοτικό και στιβαρό το Tiguan, καλαίσθητο και πρακτικό το Kuga
To Κuga PHEV είναι καλαίσθητο, ευρύχωρο, πρακτικό και με σπορτίφ πινελιές χάρη στην έκδοση ST-Line X. Η μόνη διαφορά έχει να κάνει με το στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντί για στροφόμετρο έχει δείκτη ισχύος με ξεχωριστή μάλιστα απεικόνιση για την ενέργεια από θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ, και το κουμπί για την επιλογή EV προγράμματος ανάμεσα στα καθίσματα. Η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχει σαν αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να μην έχει επηρεαστεί αισθητά, με τη χωρητικότητα του να αγγίζει τα 411-581 λτ. (475-645 στις συμβατικές εκδόσεις), εύρος χωρητικότητας που προκύπτει από τη δυνατότητα μετακίνησης κατά το διαμήκη άξονα, του πίσω καθίσματος.
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Volkswagen Tiguan είναι ευχάριστο σε όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά διατηρώντας την στιβαρή και ποιοτική του κατασκευή στο ακέραιο. Ο διάκοσμος είναι πιο σύγχρονος πατώντας πάνω στο ψηφιακό μοτίβο του νέου Golf, με την οθόνη αφής του νέου συστήματος infotainment, το πολυλειτουργικό τιμόνι και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να δίνουν τη νότα. Οι σπορτίφ λεπτομέρειες της έκδοσης R-Line συμπληρώνουν ευχάριστα την εικόνα του, όπως και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, ενώ οι χώροι παραμένουν ικανοί για την άνετη φιλοξενία 5 επιβατών και των αποσκευών τους.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρας: Πιο ισχυρό το Tiguan με καλύτερες ρεπρίζ, πιο οικονομικό το Kuga
Το Ford Kuga συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λίτρων κινητήρα κύκλου Ατκινσον 152 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων με την συνδυαστική τους ισχύ να αγγίζει τους 225 ίππους. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα), η οποία φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 70 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ..
Στην περίπτωση του Tiguan, οι μηχανικοί της VW συνδύασαν μια μπαταρία 13 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 9,2 kWh), που δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο 6άρι ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον 1,4 TSI θερμικό κινητήρα των 150 ίππων, με συνολική απόδοση 245 άλογα και 400 Nm ροπής. Οι μπαταρίες φορτίζουν σε 3 ώρες και 40 λεπτά από ένα wallbox των 3,6 kW, όμως, και σε απλή πρίζα δεν χρειάζονται πάνω από 5 ώρες για να φορτιστούν πλήρως. Η μικρή μπαταρία θέλει λίγο χρόνο να φορτίσει, αλλά δεν βοηθά στην ηλεκτρική αυτονομία που στην καθημερινότητα με δυσκολία φτάνει τα 40 χλμ.. Συνολικά η μέση κατανάλωση του εξηλεκτρισμένου VW Tiguan γυροφέρνει τα 6,0 λτ./100 μια ιδιαίτερα κολακευτική τιμή για το μέγεθος (4.509 χλστ.) και το βάρος (1.811 κιλά με τον οδηγό) του αυτοκινήτου.
Στον δρόμο: Στιβαρό πάτημα το Tiguan, πιο fun-to-drive το Kuga
Tο αυξημένο βάρος όχι μόνο δεν έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά του Kuga PHEV σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους, το πιο σφιχτό τιμόνι, η ST-Line ρύθμιση της ανάρτησης και οι στάνταρ τροχοί των 18 ιντσών σε προδιαθέτουν να εκμεταλλευτείς τις ζωντανές του επιδόσεις. H αδράνεια και μαζί της η τάση για υποστροφή είναι πιο έντονες σε σχέση με τις συμβατικές και ελαφρύτερες εκδόσεις, αλλά τελικά το Kuga PHEV στρίβει γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια, χάρη και στα εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά και αίσθηση, φρένα. Ένα ακόμη αξιοζήλευτο στοιχείο είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα.
Όσον αφορά στο Tiguan, το αυξημένο βάρος λόγω μπαταρίας απαίτησε πιο σφιχτή ανάρτηση και το πακέτο R-Line επέβαλλε τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 255/45, οπότε η άνεση πάνω από τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες δεν θυμίζει τη λιμουζινέ αίσθηση του παρελθόντος, χωρίς όμως να γίνεται κουραστική. Έπειτα, το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα με τον κινητήρα σε λειτουργία είναι χαμηλό, πολλώ δε μάλλον όταν τα ηνία για την κίνηση έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας, καταφέρνει να κινείται ευχάριστα και παρά το μέγεθός του αποδεικνύεται εξαιρετικά εύχρηστο. Οι εναλλαγές από τη μία μονάδα κίνησης στην άλλη γίνονται χωρίς καν να το παίρνεις είδηση, ενώ το γερμανικό SUV ξεχωρίζει για το στιβαρό και σταθερό του πάτημα. Το τιμόνι, αν και δε διακρίνεται για την πληροφόρησή του, είναι ακριβές και γραμμικό, η πρόσφυση έχει μεγάλα περιθώρια, η κλίση είναι συγκρατημένη, τα φρένα δεν έδειξαν να καταλαβαίνουν τίποτα και το έξτρα βάρος φαίνεται μόνο σε ακραίες καταστάσεις.
Tιμές-Συμπέρασμα
Το Plug-in υβριδικό Ford Kuga προσφέρεται αποκλειστικά στην έκδοση ST-Line X με αυτόματο CVT κιβώτιο με τις τιμές να ξεκινούν από 45.715 ευρώ, ενώ το Tiguan προσφέρεται στην R-Line έκδοση από 40.950 ευρώ. Το Kuga είναι λοιπόν σχεδόν 5.000 ευρώ ακριβότερο αλλά προσφέρει μεγαλύτερη πραγματική αυτονομία, μικρότερη μέση κατανάλωση κατά 2 λίτρα ενώ επίσης θα ευχαριστήσει τον οδηγό που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του. Από την άλλη πλευρά, ο Tiguan είναι λίγο φθηνότερο, ισχυρότερο, με καλύτερες ρεπρίζ αλλά έχει επίσης μεγαλύτερο βάρος και υψηλότερη κατανάλωση. Εν κατακλείδι, και τα δύo μοντέλα στις Plug-in υβριδικές τους εκδόσεις αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να κινηθούν... ηλεκτρικά εντός πόλης και χωρίς άγχος σε ταξίδια.
Ποια SUVάρα που δεν καίει τίποτα είναι καλύτερη;
- Το Tiguan είναι φθηνότερο
- Τo Kuga το πιο οικονομικό σε κατανάλωση
- Ποιο ισχυρό το γερμανικό
- Fun-to-drive στον δρόμο το Ford Kuga
Εσύ ποιο θα διάλεγες; Tι μετράει περισσότερο για σένα;