Τα Plug-in υβριδικά, για να μπορούν να αποκτηθούν με επιδότηση, θα πρέπει πλέον να έχουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 60 χιλιομέτρων και όχι 40 χλμ, όπως συμβαίνει σήμερα.
Οι γερμανικές ενώσεις αυτοκινήτων αντιτίθενται στους νέους κανονισμούς που προβλέπουν την θέσπιση πιο αυστηρών κριτηρίων για τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Tα νέα κριτήρια που αναμένεται να εφαρμοστούν θα απαιτούν από τις εταιρείες να βρουν τρόπο να αυξήσουν την ηλεκτρική αυτονομία των Plug-in υβριδικών τους αυτοκινήτων, εάν επιθυμούν τα μοντέλα τους να μπορούν να λάβουν τις κρατικές επιδοτήσεις που προβλέπονται και οι οποίες μειώνουν σημαντικά το κόστος αγοράς τους.
Τα Plug-in έχουν τα πλεονεκτήματά τους και το... κοινό τους. Η Plug-in υβριδική τεχνολογία είναι μια πολύ καλή λύση για όσους θέλουν να κινηθούν μέσα στην πόλη για 40-60 χιλιόμετρα χωρίς να βγάλουν ευρώ από την τσέπη και την ίδια στιγμή να μπορούν να κάνουν ένα ταξίδι, χωρίς να αγχωθούν για την αυτονομία της μπαταρίας, χρησιμοποιώντας απλά το συμβατικό μοτέρ. Τα Plug-in υβριδικά δηλαδή θέλουν να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου βενζίνης/diesel με αυτά ενός ηλεκτρικού προσφέροντας μάλιστα στον οδηγό εκτηκτικές επιδόσεις, χάρη στην συνδυαστική ισχύ του θερμικού μοτέρ και του ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, στις μέρες μας, οι περισσότερες πωλήσεις των PHEV αυτοκινήτων γίνονται από επιχειρήσεις, αφού, αφενός ο χρήστης απαλλάσσεται από την καταβολή φόρου, αφετέρου η επιχείρηση κερδίζει έκπτωση στα ακαθόριστα έξοδα της. Win-Win δηλαδή και για τους δύο, ενώ φυσικά μην ξεχνάτε πως πέρα από τα οικονομικά κίνητρα και ο χρήστης παίρνει ένα πιο ακριβό και καλύτερο αυτοκίνητο.
Απαιτείται πλέον περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία για τα Plug-in Η ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία για τα Plug-in υβριδικά, ώστε να μπορούν να αποκτηθούν με επιδότηση θα αυξηθεί στα 60 χιλιόμετρα από τα 40 χιλιόμετρα από τον Οκτώβριο του 2022 και στα 80 χιλιόμετρα από την 1η Ιανουαρίου 2024, σύμφωνα με το σχέδιο της γερμανικής κυβέρνησης, ωστόσο αυτό έχει επιφέρει πολλές αντιδράσεις από τις ενώσεις των εταιρειών αυτοκινήτου, αφού θα χρειαστεί να βρουν τρόπους να αυξήσουν την αυτονομία των Plug-in υβριδικών τους.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Οι επιδοτήσεις έχουν αυξήσει τις πωλήσεις των Plug-in κατά 230%
Αυτή την στιγμή, ένα Plug-in υβριδικό που κοστίζει 40.000 ευρώ ή λιγότερο δικαιούται έκπτωση 6.750 ευρώ, ενώ τα αυτοκίνητα που κοστίζουν πάνω από 40.000 ευρώ έχουν έκπτωση 5.625 ευρώ στη Γερμανία. Τα παραπάνω κίνητρα έδωσαν μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις των Plug-in υβριδικών, αφού το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 230% σε 163.571 αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Τα μισά plug-in έχουν ηλεκτρική αυτονομία μικρότερη των 60 χιλιομέτρων
Η Γερμανική Ένωση Βιομηχανίας Αυτοκινήτου (VDA) και η Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Οχημάτων (VDIK) εξέδωσαν ανακοινώσεις επικρίνοντας τους προτεινόμενους νέους κανονισμούς. «Ένας μεγάλος αριθμός plug-in που προηγουμένως ήταν επιλέξιμα για επιδοτήσεις θα γίνουν λιγότερο ελκυστικά για τους πελάτες» δήλωσε ο πρόεδρος της VDA Hildegard Mueller σε δήλωσή του. Αυτοί οι άνθρωποι θα επιλέξουν ένα όχημα με συμβατικό μοτέρ, το οποίο δεν μπορεί να είναι πολιτικά επιθυμητό», δήλωσε ο Mueller.
Ο πρόεδρος του VDIK από την πλευρά του, ο Reinhard Zirpel, δήλωσε ότι εάν δοθεί το πράσινο φως, περίπου τα μισά Plug-in υβριδικά δεν θα είναι πλέον επιλέξιμα για επιδοτήσεις. «Αυτό είναι το λάθος», δήλωσε ο Zirpel.
Λεφτά τέλος για τα Plug-in που δεν πηγαίνουν ούτε μέχρι το περίπτερο...
Για να μπορούν να αποκτηθούν με επιδότηση, θα πρέπει, πλέον, να έχουν ηλεκτρική αυτονομία άνω των 60 χιλιομέτρων.
Γιατί να έχεις τόσα καλώδια για 40 χιλιόμετρα; Mήπως έχουν δίκιο αυτοί που θεωρούν ότι τα Plug-in είναι «ψευτο-ηλεκτρικά»;