Μια «περιουσία» κοστίζει η συντήρηση ενός Volvo, καθώς σε μια 5ετία θα πληρώσετε όσο θα δίνατε για ένα Audi και DS μαζί. Πόσο χρεώνουν οι Premium τη συντήρηση και γιατί οι Mercedes και BMW κρατάνε μυστικό το πόσα χρεώνουν;
Κόστος συντήρησης 5ετίας για Audi Q3, DS 7 και Volvo XC40
H μάχη των premium είναι σκληρή, με τις εταιρείες να προσπαθούν να κερδίσουν τα μερίδια τους και να προσελκύσουν το κοινό με διάφορες παροχές, πριν, αλλά και μετά την πώληση. Εδώ είναι λοιπόν που κρίσιμο ρόλο παίζει το After Sales (ο σχεδιασμός, οι υπηρεσίες μα και οι χρεώσεις) τους.
Με “κρυμμένα φύλλα” (τιμές-χρεώσεις) BMW και Mercedes
Κατά την έρευνα μας, ζητήσαμε (από τους υπεύθυνους του After Sales τομέα κάθε μάρκας) τις τιμές serviceγια τα 5 πρώτα χρόνια των μοντέλων τους καθώς και τιμές κάποιων βασικών ανταλλακτικών από όλες τις premium μάρκες. Πριν σας παρουσιάσουμε αναλυτικά τις τιμές που συγκεντρώσαμε, αξίζει να σημειώσουμε και 2 “ντρίμπλες” που δεχθήκαμε από τα στελέχη δύο δημοφιλών premium μαρκών.
Αρχικά από την BMW, το στέλεχος της οποίας την εκπροσωπεί, δεν μας έδωσε καμιά πληροφορία, παρά τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες μας (μη ανταγωνιστικές τιμές; έλλειψη διαφάνειας προς το κοινό των κατόχων της, απλή επαγγελματική αδιαφορία; Δεν μπορούμε να ξέρουμε τους λόγους μόνο να υποθέτουμε διαβάζοντας και τα σχόλια τωνκατόχων που εξηγούν γιατί βγάζουν κόκκινη κάρτα στη δημοφιλή μάρκα).
Η έκπληξη μας ήταν και η ακόμη πιο δημοφιλής premium μάρκα Mercedes-Benz, το στέλεχος της οποίας, μας έδωσε τιμή μόνο για το πρόγραμμα Service Pass (αυτό που απλά ήθελε να προωθήσει;) το οποίο περιλαμβάνει 2-4 διαδοχικές συντηρήσεις. Για τις τιμές ανταλλακτικών απέφυγε (κατ επανάληψη) την ενημέρωση μας για τις χρεώσεις.
Volvo ακριβότερη κατά 700 και 900 ευρώ από Audi και DS
Θα ξεκινήσουμε από τις τιμές service, ένα έξοδο που δεν μπορείτε να αποφύγετε, αφενός μεν γιατί επιβάλλεται η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου σας, ώστε να έχετε τα μέγιστα επίπεδα ασφάλειας και λειτουργίας, αφετέρου για να διατηρήσετε εγγύηση και ψηλή μεταπωλητική αξία.
Πιο οικονομική premium φίρμα αποδεικνύεται η Audi, όπου μέσω που προγράμματος συντήρησης “LongLife”, συνολικά για μια 5ετία τα serviceτου Audi Q3 35 TFSI θα πληρώσετε 1.035 ευρώ. Αντίστοιχα το κόστος του DS 7, επίσης στη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1,2 PureTech είναι 1.226 ευρώ, μια διαφορά λίγο μικρότερη των 200 ευρώ στην 5ετία ή 40 ευρώ ανά έτος.
Πόσο κοστολογεί η Volvo την προγραμματισμένη συντήρηση του XC40 για 5 χρόνια; 1.912 ευρώ! Δηλαδή είναι πιο ακριβή από τους ανταγωνιστές της κατά σχεδόν 700 και 900 ευρώ αντίστοιχα. Αν θέλουμε να το δούμε και συνολικά, κρίνοντας το μ.ο. του κόστους για όλη την πενταετία της κατηγορίας (1.143 ευρώ), η Audi είναι 11% φθηνότερη, η DS 7% ακριβότερη και η Volvo 40% ακριβότερη.
Ως και 190% ακριβότερα τα ανταλλακτικά της Volvo
Είδαμε λοιπόν το κόστος των προγραμματισμένων service, ας δούμε λοιπόν το κόστος βασικών ανταλλακτικών, αυτών δηλαδή που είναι πιο πιθανόν να αλλάξετε μέσα στην πενταετία. Αναλυτικότερα συγκεντρώσαμε τις τιμές από τα τακάκια, τις δισκόπλακες, και την μπαταρία.
Αν λοιπόν σας φάνηκαν μεγάλες οι διαφορές πριν, με αυτές στα ανταλλακτικά θα τρομάξετε. Τα παραπάνω ανταλλακτικά στην Audi κοστίζουν 668 ευρώ, στην DS 955. Και όμως στην Volvo κοστίζουν 1.891 ευρώ! Διπλάσια δηλαδή από την DS και σχεδόν τριπλάσια από την Audi.
Εδώ λοιπόν εγείρονται ερωτηματικά; Για πιο λόγο είναι τόσο ακριβή η Volvo; Είναι νέα στρατηγική της κινέζικης ιδιοκτησίας για να αυξήσει τα έσοδα; Εσείς τι λέτε;