Το νέο μικρομεσαίο της Hyundai δεν είναι ένα αλλά τρία αυτοκίνητα. Μπορεί το Tourer, η στέισον έκδοση να μην είναι η πιο αγαπημένη στην Ελλάδα, όμως η Fastback με την κοντή ουρά και το μεγάλο πίσω άνοιγμα πρέπει λογικά να κάψει καρδιές. Θα την προτιμήσετε έναντι του χάτσμπακ;
Η κατηγορία των δυόμισι όγκων ήταν η αγαπημένη της ελληνικής αγοράς για πάνω από 20 χρόνια. Από τις Alfa Romeo 33 μέχρι τα Hyundai Accent, τις Octavia και τις Xsara, οι δυόμισι όγκοι πετύχαιναν ένα ισορροπημένο σύνολο αισθητικά, με καλύτερους χώρους και ευκολότερο άνοιγμα πίσω. Τι έγινε;
Αυτό που έγινε ήταν η «σεντανοποίηση» των μικρομεσαίων. Οι κατασκευαστές αντί να παράγουν πραγματικά μοντέλα δυόμισι όγκων, έπαιρναν χάτσμπακ, τους κολλούσαν μία ουρά και τα έκαναν σεντάν. Δηλαδή χωρίς πίσω μεγάλη πόρτα. Και οι αναλογίες χάλασαν και την πρακτικότητα.
Η Hyundai όμως ξεκινάει από την αρχή. Το νέο i30 είναι ίδιο στις τρεις εκδόσεις μέχρι τη μεσαία κολώνα, όμως από κει και πέρα τα αυτοκίνητα είναι τελείως διαφορετικά. Το στέισον φυσικά μακρύτερο, το χάτσμπακ με τους παραδοσιακούς του δύο όγκους και το κάθετο πίσω παρμπρίζ, και το Fastback, ένα μοντέλο δυόμισι όγκων, με σχεδόν οριζόντιο πίσω παρμπρίζ και μεγάλο άνοιγμα χώρου αποσκευών. Από το προφίλ, το Fastback είναι άψογα ισορροπημένο, δεν του κρέμεται τίποτα όπως στα μικρομεσαία σεντάν της περασμένης δεκαετίας, και μεταξύ μας έχει και ένα άλλον αέρα, κάτι από κουπέ, κάτι πιο σπόρ, κάτι σίγουρα πιο premium.
Είναι όμως η κομψότητα του Fastback αρκετή για να γυρίσει τον κόσμο πίσω από το μονόδρομο του χάτσμπακ που τόσο συνήθισε; Στα μηχανικά και τον εξοπλισμό τα αυτοκίνητα είναι ίδια, το Fastback όμως είναι λίγο τσιμπημένο στην τιμή λόγω του κόστους της πίσω πόρτας, όμως υπάρχουν και επιπλέον οφέλη, αφού με τους δυόμισι όγκους το i30 είναι πιο άκαμπτο και θα έχει και λιγότερες κλίσεις στις στροφές χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Την απόφαση όμως θα την πάρετε με τα μάτια. Σας αρέσει περισσότερο από το χάτσμπακ ή όχι; Τι λέτε λοιπόν, i30 Fastback ή χάτσμπακ; Ποιο από τα δύο και γιατί;
Για μένα fastback δαγκωτό είναι πανέμορφο..Και μιας και η hyundai μείωσε την τιμή του 1,0 style navi στα 17690 με δωρεάν το μεταλλικό χρώμα αξίζει πολύ (από 18990 χωρίς μεταλλικό που είχε)..
Εκανα ενα πολυ συντομο test drive στο 1.4 mpi. Στο πολυ λιγο που το οδηγησα, μου αρεσαν τα φρενα αλλα και το κιβωτιο το οποιο ειναι αρκετα σαφες. Το τιμονι στις χαμηλες ταχυτητες ειναι παναλαφρο με ελαχιστη πληροφορηση, μεγαλη μεγαλη ταχυτητα δε μπορεσα να αναπτυξω για να δω ποσο σκληραινει και αν βελτιωνεται εστω λιγη η πληροφορηση. Το μοτερ ειχε ελαχιστα χιλιομετρα και ισως να ανοιγει μετα απο καποιο χιλιομετρα, αλλα αισθανθηκα οτι προκειται για ψοφιμι και οτι δεν ειναι ικανο να κινησει αυτο το αμαξωμα. Για να κινηθεις αξιοπρεπως θα πρεπει να το δουλευεις συνεχεια ψηλα με οτι συνεπαγεται αυτο για την καταναλωση. Το σαλον ιειναι ευρυχωρο και ποιοτικα φαινεται καλο. Συμπερασματικα, νομιζω οτι δεν ειναι κακο αυτοκινητο αλλα για να το παρεις με καποιο αξιοπρεπες μοτερ θα φτασεις τα 19Κ. Σε αυτα τα λεφτα ομως υπαρχουν κι αλλες ενδιαφερουσες επιλογες και ισως καλυτερες επιλογες.
To fastback αλλά κάτι να γίνει με τις τιμές γιατί έχουν ξεφύγει...
Για μένα fastback δαγκωτό είναι πανέμορφο..Και μιας και η hyundai μείωσε την τιμή του 1,0 style navi στα 17690 με δωρεάν το μεταλλικό χρώμα αξίζει πολύ (από 18990 χωρίς μεταλλικό που είχε)..
Το Fastback λόγω καλύτερων χώρων.
Εκανα ενα πολυ συντομο test drive στο 1.4 mpi. Στο πολυ λιγο που το οδηγησα, μου αρεσαν τα φρενα αλλα και το κιβωτιο το οποιο ειναι αρκετα σαφες. Το τιμονι στις χαμηλες ταχυτητες ειναι παναλαφρο με ελαχιστη πληροφορηση, μεγαλη μεγαλη ταχυτητα δε μπορεσα να αναπτυξω για να δω ποσο σκληραινει και αν βελτιωνεται εστω λιγη η πληροφορηση. Το μοτερ ειχε ελαχιστα χιλιομετρα και ισως να ανοιγει μετα απο καποιο χιλιομετρα, αλλα αισθανθηκα οτι προκειται για ψοφιμι και οτι δεν ειναι ικανο να κινησει αυτο το αμαξωμα. Για να κινηθεις αξιοπρεπως θα πρεπει να το δουλευεις συνεχεια ψηλα με οτι συνεπαγεται αυτο για την καταναλωση. Το σαλον ιειναι ευρυχωρο και ποιοτικα φαινεται καλο. Συμπερασματικα, νομιζω οτι δεν ειναι κακο αυτοκινητο αλλα για να το παρεις με καποιο αξιοπρεπες μοτερ θα φτασεις τα 19Κ. Σε αυτα τα λεφτα ομως υπαρχουν κι αλλες ενδιαφερουσες επιλογες και ισως καλυτερες επιλογες.
Φαστμπακ για εμενα,πιο ομορφο.