Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτική λύση για την τροφοδοσία σε σύγκριση με το υδρογόνο και τα e-fuels σύμφωνα με επιστημονική μελέτη.
Ηλεκτρικά VS Υδρογόνο VS e-fuels
Οι εταιρείες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναπτύσσουν ταχέως αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι το αύριο στην αυτοκίνηση. Βέβαια εξετάζουν και άλλες λύσεις, όπως το υδρογόνο, αλλά και τα e-fuels. Μάλιστα το γεγονός πως τα τελευταία μπορούν να τοποθετηθούν απευθείας σε υπάρχοντες κινητήρες χωρίς τροποποιήσεις τους δίνουν ένα μεγάλο αβαντάζ.
Ωστόσο όπως κάθε καύσιμο, έτσι και σε αυτήν την περίπτωση για την παραγωγή τους απαιτείται ενέργεια. Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα από γερμανικό ινστιτούτο που ασχολείται με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή υδρογόνου καύσιμου και των e-fuels είναι ακόμη μεγαλύτερη από την ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδοσία ηλεκτρικών οχημάτων.
Η παραγωγή υδρογόνου είναι ρυπογόνα
Μάλιστα για το συγκεκριμένο ζήτημα ο επικεφαλής της ανάφερε μεταξύ άλλων ότι τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο μπορούν να είναι ένας μεγάλος φορέας καθαρής ενέργειας, αλλά το κόστος και οι σχετικοί κίνδυνοι είναι επίσης μεγάλοι. Αν λοιπόν τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο αποδειχθούν πολύ δαπανηρά στην πράξη, θα καταλήξουμε να καταναλώνουμε περαιτέρω πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
5 φορές πιο ενεργοβόρα τα efuels
Συνεχίζοντας με τα συμπεράσματά του, ο επικεφαλής υποστηρίζει πως τα ηλεκτροκαύσιμα χρειάζονται πέντε φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τα ηλεκτροκίνητα, οπότε ο εφοδιασμός της βιομηχανίας μπορεί κατ ουσίαν να οδηγήσει σε επιστροφή στα ορυκτά καύσιμα, αφού η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη. Εφόσον τα e-fuels με βάση το υδρογόνο παράγονται με τα τρέχοντα μίγματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, τότε θα αυξηθούν και δε θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων.
Υδρογόνο και e-fuels, λύση για τα αεροπλάνα
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη περεταίρω εξερεύνησης του υδρογόνου και των e-fuels, καθώς υπάρχει πάντα το περιθώριο να παραχθούν μέσω AΠΕ και συγχρόνως να αποτελέσουν πιο αποδοτική λύση σε περιπτώσεις όπως φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, όπου η ηλεκτρική ενέργεια ίσως να μην είναι η κατάλληλη λύση.Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως η επιβάρυνση του περιβάλλοντος, δεν έχει να κάνει μόνο με τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, αλλά και με την παραγωγή των ίδιων των καυσίμων, το οποίο φυσικά ισχύει και για τα ηλεκτρικά.