ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από τους δασμούς στα κινέζικα;

 Σχολιάστε 
3.022 Επισκέψεις στο άρθρο (20/6/2024)
Ποιος κερδίζει και ποιος χάνει από τους δασμούς στα κινέζικα;

- Επιπλέον δασμούς έως 40 % σε όλα τα «made in China» έβαλε η Ε.Ε.
- Η Ε.Ε. ερευνά αν τα κινέζικα πριμοδοτούνται (παράνομα) από την κυβέρνηση της Κίνας
- Νέα κινέζικα εργοστάσια στην Ε.Ε. Ανακοινώθηκαν ήδη για να παρακαμφθεί ο φόρος
- Η Tesla ήδη άφησε να εννοηθεί πως θα υπάρξουν αυξήσεις, ενώ η Κίνα ετοιμάζει απάντηση

Επιπλέον δασμούς έως 40 % σε όλα τα «made in China» έβαλε η Ε.Ε.

Μπορεί να μη φτάσαμε το 100% που «έριξαν» οι Αμερικανοί σε όποιο αυτοκίνητο εισάγεται από την Κίνα, αλλά με δασμούς μέχρι και 38.1% επιπλέον του υπάρχοντος 10% φόρου εισαγωγής, τα «made in China» είτε είναι Κινεζικής μάρκας ή όχι, «τσούζει». Το ερώτημα είναι ποιος θα πληρώσει τη «νύφη»;

Η Ε.Ε. βλέπει το μερίδιο πωλήσεων των κινεζικών αυτοκινήτων να αυξάνεται από 1% το 2019 στο 15% πέρυσι, με βασικό μοχλό τις τιμές που είναι ως και 20% φθηνότερες από τα μοντέλα που παράγονται στην Ευρώπη. Οι δασμοί επιβάλλονται για να φέρουν τον ανταγωνισμό «στα ίσια» του, αλλά και για να προστατέψουν τους καταναλωτές από φθηνότερα αυτοκίνητα που εκτός από χαμηλότερη τιμή έχουν και χαμηλότερη ποιότητα που όμως «κρύβεται» πίσω από το νεωτερισμό της ηλεκτροκίνησης.

Η Ε.Ε. ερευνά αν τα κινέζικα πριμοδοτούνται (παράνομα) από την κυβέρνηση της Κίνας

Με δεδομένο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εγγενώς ακριβά, η Ε.Ε. πιστεύει πως οι κινέζοι κατασκευαστές μπόρεσαν και γιγαντώθηκαν, αλλά και μπορούν να διατηρούν χαμηλές τιμές μόνο και μόνο γιατί υποστηρίζονται άμεσα από την κινεζική κυβέρνηση. Τέτοια «στηρίγματα» δεν επιτρέπονται στην Ε.Ε. και έτσι κάθε προϊόν που είναι αποτέλεσμα τέτοιας παροχής, φορολογείται ώστε να του αφαιρεθεί το πλεονέκτημα έναντι των εδώ κατασκευαστών, που αν τυχόν και πάρουν ένα ευρώ από τις κυβερνήσεις τους, απειλούνται με λουκέτο.

Νέα κινέζικα εργοστάσια στην Ε.Ε. Ανακοινώθηκαν ήδη για να παρακαμφθεί ο φόρος

Φυσικά το πρόβλημα είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί. Ήδη η Chery είπε πως θα φτιάξει εργοστάσιο στην Ευρώπη, ενώ και η Volvo αναγκάστηκε τα μοντέλα που τώρα εισάγει από την Κίνα, να τα φτιάχνει στην Ευρώπη. Μένει να δούμε πότε και που. Αυτή τη δυνατότητα όμως δεν την έχουν όλοι, και έτσι, παρότι οι κινεζικές μάρκες λένε πως έχουν περιθώριο να απορροφήσουν και αυτόν τον δασμό και να παραμείνουν ακόμη κι έτσι φθηνότερες, αυτό δεν ισχύει για όλους.

Η Tesla ήδη άφησε να εννοηθεί πως θα υπάρξουν αυξήσεις, ενώ η Κίνα ετοιμάζει απάντηση

Η Tesla, που φτιάχνει πολλά από τα αυτοκίνητα της για την Ευρώπη στην Κίνα, φαίνεται πως απλά θα αυξήσει τις τιμές της, ενώ τα μοντέλα γνωστών κατασκευαστών που επίσης φτιάχνονται στην Κίνα, είναι άγνωστο πως θα ανταπεξέλθουν. Η Stellantis ήδη είπε πως το μόνο Citroen που είναι «made in China», το μεγάλο C5X, δεν θα συνεχίσει μετά το τέλος του κύκλου του, ενώ η BMW είδε τις μετοχές της να «βουτάνε», σε αναμονή της απάντησης των Κινέζων. Με τόσες μάρκες πλέον να έχουν το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στην Κίνα, κάθε κινεζική παρέμβαση μπορεί να τους στοιχίσει πολύ, και οι μετοχές «βουτάνε».
 
Ποιος θα πληρώσει όμως τη νύφη; Μπορεί ο νέος δασμός να κρατήσει τα ηλεκτρικά ακριβά, όμως και τα φθηνά κινέζικα δεν είναι απαραίτητα η λύση. Από την άλλη αν οι κατασκευαστές χάσουν στην κινεζική αγορά σε ενδεχόμενη απάντηση της Κίνας, πάλι κάποιος άλλος θα πρέπει να πληρώσει τα σπασμένα. Εσύ τι λες λοιπόν; Είσαι υπερ ή κατά των νέων δασμών;

Mercedes
6 WET