Ακριβά αυτοκίνητα, ακριβά τρακαρίσματα. Όταν η τεχνολογία κοστίζει μια περιουσία, ποιος πληρώνει ένα τέτοιο τρακάρισμα;
Με το παραμικρό βγαίνουν... ολική!
Τα ηλεκτρικάδε διαφέρουν μόνο στον κινητήρα και τις μπαταρίες. Διαφέρουν σε ένα σωρό άλλες τεχνολογίες, αλλά και στον εξοπλισμό που κουβαλάνε από τη βασική έκδοση. Όταν όλα αυτά γίνουν ένα μάτσο σίδερα, ποιός πληρώνει τα σπασμένα;
Όταν ένα αυτοκίνητο κοστίζει πολύ στην παραγωγή, θα είναι και ακριβό όταν βγει στην αγορά. Για έναν κατασκευαστή, η υψηλή τιμή είναι δύσκολο να συμπιεστεί, οπότε αυτό που γίνεται είναι στο αυτοκίνητο να προστίθεται εξοπλισμός ή και απόδοση και επιδόσεις, ώστε να δικαιολογεί την υψηλή τιμή.
Ο επιπλέον εξοπλισμός θα έλεγε κανείς ότι θα ανέβαζε κι άλλο την τιμή, όμως αυτός ο εξοπλισμός μοιράζεται με πολλά άλλα μοντέλα, είναι «συμβατικός» κατά αυτή την έννοια, και έτσι έχει χαμηλό, σχετικά κόστος. Έχει όμως κόστος.
Βάλε και όλα τα επιμέρους στοιχεία ενός ηλεκτρικού, που λόγω μικρής παραγωγής, κοστίζουν ως ανταλλακτικά, και το «πακέτο» συμπληρώνεται. Ένα τρακάρισμα θα είναι πανάκριβο.
Και έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται από τις ασφαλιστικές να κάνουν τη δουλειά τους, που σημαίνει πως τα ασφάλιστρα των ηλεκτρικών είναι τσιμπημένα. Όμως αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι καλύψεις.
Βλέπεις όταν ένα έστω και μικρό τρακάρισμα, κάνει σημαντική ζημιά σε ένα ηλεκτρικό, η αποκατάσταση της ζημιάς είναι δύσκολη υπόθεση. Που σημαίνει πως για τις ασφαλιστικές, μπορεί να είναι πιο συμφέρον να το βγάλουν το αμάξι ολική και απλά να αποζημιώσουν την (εμπορική) αξία του με βάση την ηλικία και τα χιλιόμετρα.
Ποιος πληρώνει; Θεωρητικά η ασφαλιστική, αν όμως η ολική σου αφήσει πίσω σημαντικά λιγότερα χρήματα από την τιμή που το αγόρασες, τελικά μάλλον το πληρώνεις εσύ. Ήδη μοντέλα της Tesla έχουν ακουστεί ότι πάνε για ολική ακόμη και με μικρές ζημιές, αφήνοντας τους ιδιοκτήτες τους σε απόγνωση, ειδικά αφού ο τρόπος που υπολογίζεται η αξία ενός Tesla μεταχειρισμένου εισαγωγής από τον έμπορα, και από την ασφαλιστική διαφέρουν πολύ.
Φυσικά δεν γίνεται σε όλα τα ηλεκτρικά αυτό. Και σίγουρα η εισαγωγή μεταχειρισμένων Tesla μπορεί από μόνη της να έχει δημιουργήσει αιτίες για αυτά τα περιστατικά, δεν είναι όμως κάτι που πρέπει να κοιτάξεις πριν κάνεις το βήμα; Τι λες;