Είναι 1963 όταν η πρώτη Porsche 911 ακουμπάει τα ελαστικά της στον δρόμο. Έκτοτε έχει χαράξει το δικό της μονοπάτι, «σπάζοντας» τους κανόνες και διατηρώντας τον κινητήρα της στον πίσω άξονα. Εξήντα χρόνια αργότερα, η Porsche γιορτάζει την γέννηση του εμβληματικού της μοντέλου με 1.963 αντίτυπα της 911 S/Τ.
Ζηλευτό μηχανικό σύνολο και με χειροκίνητο κιβωτίο!
Κάτω από το μυώδες αμάξωμα της νέας 911 S/T βρίσκεται ο ίδιος επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας 4 λίτρων, δάνει από την 911 GT3 RS. Ο boxer κινητήρας συνδέεται με τους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με κοντές σχέσεις. Το κιβώτιο συνδυάζεται με ένα βολάν μονής μάζας και έναν ελαφρύ συμπλέκτη ειδικά διαμορφωμένο για τον κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι μείωση της περιστρεφόμενης μάζας κατά 10 κιλά και βελτίωση της αίσθησης του μηχανικού συνόλου.
Να πούμε επίσης πως οι μηχανικοί στην Στουτγκάρδη έβαλαν την 911 σε... δίαιτα. Η οροφή, το καπό, o πίσω άξονας, οι πόρτες και το κάτω μέρος του οχήματος είναι κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Οι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από μαγνήσιο, ενώ τα κεραμικά φρένα, η μπαταρία ιόντων λιθίου και τα λεπτά τζάμια περιορίζουν το βάρος στο ελάχιστο δυνατό. Το αποτέλεσμα είναι η πιο ελαφριά Porsche 911 της γενιάς της, με συνολικό βάρος 1.386 κιλά, 32 κιλά λιγότερα από την GT3 Touring.
Οι επιδόσεις της S/T αντανακλούν τον αντίκτυπο των αλλαγών. Τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα την ώρα. Η Porsche θεωρεί πως το νέο αυτοκίνητο ταιριάζει καλύτερα σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους, για αυτό και το κύριο μέλημα ήταν η βελτίωση της αίσθησης οδήγησης και όχι η τελική ταχύτητα αυτή καθ΄ αυτή.
Εσωτερικό και εξωτερικό που θυμίζουν άλλες εποχές
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφερθούμε στον σχεδιασμό της S/T. Το αμάξωμα διατηρεί τις κλασσικές γραμμές της 911, αλλά χωρίς τα φανταχτερά βοηθήματα της GT3 RS. Και αυτό γιατί η αυθεντική 911 της δεκαετίας του 60 ήταν αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων για την εποχή του, αλλά χωρίς να φέρει ιδιαίτερα αεροδυναμικά βοηθήματα. Η S/T θα φοράει τιμητικά τα ίδια ακριβώς λογότυπα της Porsche εκείνης της εποχής, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν το αποκλειστικό Shore Blue Metallic χρώμα, καθώς και κυκλικά διακριτικά στις πόρτες οι οποίες μπορούν να αναγράφουν όποιον αριθμό θέλουν από το 0 ως το 99.
Το εσωτερικό αναμειγνύει ιστορικά στοιχεία, κρατώντας το αμάξι ελαφρύ. Τα καθίσματα, για παράδειγμα, είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα για να είναι ελαφριά, ενώ επενδύονται με ύφασμα, όπως η πρώτη 911. Επίσης η S/T θα φέρει και ξεχωριστά σήματα «911 S/T» τα οποία θα είναι χρυσά.
Τέλος, ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει και ένα ρολόι χειρός, το οποίο ονομάζεται Chronograph 1-911 S/T. Το ρολόι είναι κατασκευασμένο από κράματα αλουμινίου και είναι σχεδιασμένο να είναι όσο πιο ελαφρύ γίνεται.
Κοστίζει όσο ένα σπίτι…
…και ίσως και λίγο παραπάνω. Το ρολόι μόνο κοστίζει 13.500 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο φέρει την ενδεικτική τιμή των 290.000 ευρώ. Όσο δηλαδή κοστίζουν 3 ολοκαίνουργιες Porsche Boxster, ή 10 πλήρως εξοπλισμένα Toyota Yaris!
Εσύ αν είχες περί τα 300.000 ευρώ να ξοδέψεις, θα τα έδινες για την S/T; Ή θα έπαιρνες κάτι φθηνότερο; Ποιο άλλο αυτοκίνητο θα διάλεγες σε αυτή τη τιμή;