Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έφερε μειώσεις στα τέλη ταξινόμησης, όμως, πόσα χρήματα θα γλιτώσουμε στην πράξη; Δείτε σε αναλυτικά παραδείγματα τι ίσχυε πριν και τι θα ισχύει από εδώ και πέρα.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικώνομαλοποιεί ουσιαστικά την καμπύλη στις φορολογικές κλίμακες, ανάλογα με την τιμή προ φόρων του εκάστοτε αυτοκινήτου. Αυτό είναι σημαντικό για τον καταναλωτή, γιατί τώρα μπορεί να βάλει ένα extra στον εξοπλισμό και να αλλάξει φορολογική κλίμακα, χωρίς να εκτοξευθεί η λιανική τιμή του αυτοκινήτου με το επιπλέον κόστος του τέλους ταξινόμησης.
Ουσιαστικά, για τα αυτοκίνητα που κοστίζουν πριν τους φόρους έως 14.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης παραμένει αμετάβλητο στα 560 ευρώ. Παρόλα αυτά, όταν το κόστος σκαρφαλώνει 1 ευρώ, στις 14.001 ευρώ δηλαδή, το τέλος ταξινόμησης πέφτει από τα 1.120 ευρώ στο μισό, ήτοι 560 ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει προ φόρων 15.000 ευρώ, το νέο τέλος ταξινόμησης ορίζεται στα 820 ευρώ, όντας μειωμένο κατά 380 ευρώ.
Μειώσεις 200 και 20 ευρώ συναντούμε σε τιμές 16 και 17 χιλιάδων ευρώ, αντίστοιχα, ωστόσο αν η τιμή του αυτοκινήτου που μας ενδιαφέρει φτάνει τις 17.001 ευρώ, τότε το όφελος φτάνει τα 1.380 ευρώ, αφού από τα 2.720 ευρώ, το νέο τέλος ταξινόμησης ορίζεται στα 1.341 ευρώ.
Στις 20.000 ευρώ, το τέλος ταξινόμησης μειώνεται κατά 270 ευρώ, από τα 3.200 ευρώ στα 2.930 ευρώ, αλλά στις 20.001 ευρώ το όφελος εκτινάσσεται στα 1.870 ευρώ, φτάντοντας τις 2.931 ευρώ, από τις 4.800 ευρώ που ήταν πριν. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στο επόμενο φορολογικό «σκαλοπάτι» των 25.001 ευρώ, εκεί που το όφελος αγγίζει τα 1.970 ευρώ, αφού το νέο τέλος ταξινόμησης ορίζεται στις 6.031 ευρώ από τις 8.000 ευρώ που ήταν πριν.
Συγκεντρωτικά, παραθέτουμε μερικά παραδείγματα με τα φορολογικά «σκαλοπάτια» και τις διαφορές:
Λιανική Τιμη Προ Φόρων (ευρώ)
Ισχύον Τέλος Ταξινόμησης
Νέο Τέλος Ταξινόμησης
Διαφορά σε ευρώ
14.000
560
560
0
14.001
1.120
560
-560
17.000
1.360
1.340
-20
17.001
2.720
1.341
-1.380
20.000
3.200
2.930
-270
20.001
4.800
2.931
-1.870
25.000
6.000
6.030
30
25.001
8.000
6.031
-1.970
Δείτε στον παρακάτω πίνακα δίπλα-δίπλα τα τέλη ταξινόμησης που ίσχυαν μέχρι τώρα και τη νέα πρόταση του υπουργείου Οικονομικών που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο:
Γράφετε τη μισή αλήθεια καθώς δεν αναφέρετε ότι αυξάνετε το τέλος ταξινόμησης από καυσαέρια πάνω από 120 γραμμάρια, άρα οποίο κέρδος πάει περίπατο. Μόνο τα αυτοκίνητα με ελάχιστους ρυπους κερδίζουν και φυσικά όχι τα βενζινης
Απάντηση: Αυξάνεται κλιμακωτά από 10% έως και 100% επί του συντελεστή, όχι επί του συνολικού ποσού. Αυτό σημαίνει ότι το κέρδος μειώνεται, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό.
Π.χ. Ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει CO2 από 120 έως 140 γρ./χλμ., έχει αύξηση κατά 10% στον συντελεστή του τέλους ταξινόμησης (26% στην 2η κλίμακα), άρα 2,6% επιπλέον και ο νέος συντελεστής γίνεται 28,6%.
Τιμοκαταλογους πριν και μετά την 1/8 που εφαρμόζονται τα νέα ττ έχετε στην διάθεσή σας; Αφού έχετε τους ελέγξατε; Η μειώσεις έχουν περάσει στον καταναλωτή σε όλες τις εταιρείες; Γιατί υπάρχουν μάρκες που απορρόφησαν προς όφελος τους τις μειώσεις και στην τελική τιμή ο αγοραστής βλέπει κουτσουρεμενες ή ανύπαρκτες μειώσεις! Για αυτά θα γράψετε ένα άρθρο ; Θα κάνετε μια έρευνα; Ή τα non paper λένε μην ακουμπάτε το θέμα?
δυστυχως κυριοι ειναι σχεδον ανυπαρκτες οι μειωσεις και τεραστειες οι αυξησεις.....καντε μια ερευνα αγορας και θα το διαπιστωσετε.....γραψετε αυτα...π.χ.η vw κοιταχτε τον παλιο καταλογο και τον νεο ...ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ (POLO.T KROS.κλπ)για να μην κοροιδευομαστε παρακαλω..
Ένα εύλογο Τέλος (ανταποδοτική δηλαδή χρέωση έναντι συγκεκριμένης αντιπαροχής από το κράτος) Ταξινόμησης θα ήταν περί τα 60-100€ ανεξαρτήτως οχήματος και θα αποτελούσε ανταποδοτική χρέωση για το κόστος εκτύπωσης της Άδειας Κυκλοφορίας και των πινακίδων.
Αυτό που επιβάλλεται ως ΕΕΤ στο μεταοθωμανικό μόρφωμα το οποίο αποκαλούμε "Ελληνική Δημοκρατία" είναι επί της ουσίας δασμοί, και η επιβολή δασμών -την τελευταία φορά που κοίταξα- απαγορευόταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έχετε ποτέ επισημάνει το σχετικό ζήτημα στο Υπουργείο;
Έχω κρατήσει το PDF του τιμοκαταλόγου της suzuki πριν και μετά την αλλαγή του τέλους ταξινόμησης. Σας αφήνω να συγκρίνετε τις και να ενημερώσετε το κοινό. Υπάρχει καμία αλλαγή στην τελική τιμή ; Στη λιανική προ φόρων ;
Αυτή η κυβέρνηση εξακολουθεί τα δήθεν, όπως με την μείωση της φορολογίας εισοδήματος, δίνοντας την βάσιμη εντύπωση, πως η εικόνα μετράει περισσότερο από την ουσία! Τα ΙΧ παραμένουν ακριβά και με το αρνητικό πλέγμα των λοιπών χρεώσεων, Τέλη, Τεκμήρια κλπ, δεν βοηθούν την αγορά
Κατάλαβες ρε νιόκο ? Θα σκάσεις 25.000€ (που οι 8 στους 10 δεν τα 'χουν) για να εξοικονομήσεις 2 ολόκληρα, λαχταριστά χιλιάρικα, τα οποία θα εξανεμιστούν μαζί με άλλα 8-10 μόλις περάσεις το κατώφλι της αντιπροσωπείας και θα μεταμορφωθείς σε υπερήφανο κάτοχο μεταχειρισμένου οχήματος που μετά βίας θα κοστίζει τα μισά, σύμφωνα πάντα με τους πίνακες του αυτοτρίτη...
Μερικες διευκρινιστηκες ερωτησεις:
1. απο ποτε θα εφαρμοστουν τα νεα τελη ταξονομησης? (ακουσα απο Σεπτεμβρη '20)
2. αν ισχυει το #1 η προσαυξηση στους συντελεστες βαση των ρυπων ειναι με τη nedc ή με την wltp μετρηση (μιας και το wltp θα ξεκινησει απο το '21)?
Σας ευχαριστω εκ των προτερων!
Επανέρχομαι και απευθύνομαι τόσο στο περιοδικό όσο και στην αντιπροσωπεία της Ford. Ας πούμε ότι το υποψήφιο προς αγορά αυτοκίνητο είναι το Kuga στην έκδοση ST LINE 1.5 Ecoboost 129gr CO². Σύμφωνα με τον ισχύοντα τιμοκατάλογο (03/08/2020) η Λιανική Τιμή προ Φόρων και Δασμών ανέρχεται στα 21.257 ευρώ, ενώ η Τελική Τιμή πώλησης ανέρχεται στα 30.439 ευρώ.
Αν εφαρμόσουμε τον νέο νόμο υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης, τα πράγματα έχουν ως εξής:
ΦΠΑ: 5.101, Τ.Τ.: 616+264+528+332=1740
Τελική Τιμή: 28.098
Διαφορά από την τιμή του καταλόγου 2.341 ευρώ! Ρωτάω τους συντάκτες του περιοδικού, αν προβώ σε παραγγελία, ποιος θα καρπωθεί τη διαφορά; Ισχύουν τα νέα Τ.Τ. ή όχι; Είναι παράνομοι οι αντιπρόσωποι ναι ή όχι; Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διαφωτίστε με. Το Ford kuga αποτελεί ένα παράδειγμα. Τα ίδια ισχύουν και σε άλλες αντιπροσωπείες.
Τα νέα τέλη ταξινόμησης είναι μια τεράστια κοροϊδία! Πρώτα απ' όλα πρόκειται για παράνομη φορολογία που δεν θα έπρεπε να υπάρχει.
Εν πάση παριπτώση, επειδή κάνω έρευνα αγοράς από πέρσι για αγορά νέου αυτοκινήτου μεταξύ 20.000 και 27.000 ευρώ, πήρα προσφορές τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβρη. Αν δείτε μείωση, να μου τρυπήσετε τη μύτη!
Από 01/01 θα χρησιμοποιούν το WLTP για τον υπολογισμό τους; Χαθήκαμε!
Σε προηγουμενο σχολιο ρωτησα ποτε θα εφαρμοστουν τα νεα τελη ταξινόμησης διοτι: Ο dealer μου, μου πε προς το παρον δεν εχουν εφαρμοστει και οι τιμες που εχει στον καταλογο του ειναι ιδιες για Αυγουστο και Σεπτέμβρη.
Δε θα επρεπε να ισχυουν απο 1/8?
Γράφετε τη μισή αλήθεια καθώς δεν αναφέρετε ότι αυξάνετε το τέλος ταξινόμησης από καυσαέρια πάνω από 120 γραμμάρια, άρα οποίο κέρδος πάει περίπατο. Μόνο τα αυτοκίνητα με ελάχιστους ρυπους κερδίζουν και φυσικά όχι τα βενζινης
Απάντηση: Αυξάνεται κλιμακωτά από 10% έως και 100% επί του συντελεστή, όχι επί του συνολικού ποσού. Αυτό σημαίνει ότι το κέρδος μειώνεται, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό. Π.χ. Ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει CO2 από 120 έως 140 γρ./χλμ., έχει αύξηση κατά 10% στον συντελεστή του τέλους ταξινόμησης (26% στην 2η κλίμακα), άρα 2,6% επιπλέον και ο νέος συντελεστής γίνεται 28,6%.
Τιμοκαταλογους πριν και μετά την 1/8 που εφαρμόζονται τα νέα ττ έχετε στην διάθεσή σας; Αφού έχετε τους ελέγξατε; Η μειώσεις έχουν περάσει στον καταναλωτή σε όλες τις εταιρείες; Γιατί υπάρχουν μάρκες που απορρόφησαν προς όφελος τους τις μειώσεις και στην τελική τιμή ο αγοραστής βλέπει κουτσουρεμενες ή ανύπαρκτες μειώσεις! Για αυτά θα γράψετε ένα άρθρο ; Θα κάνετε μια έρευνα; Ή τα non paper λένε μην ακουμπάτε το θέμα?
δυστυχως κυριοι ειναι σχεδον ανυπαρκτες οι μειωσεις και τεραστειες οι αυξησεις.....καντε μια ερευνα αγορας και θα το διαπιστωσετε.....γραψετε αυτα...π.χ.η vw κοιταχτε τον παλιο καταλογο και τον νεο ...ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ (POLO.T KROS.κλπ)για να μην κοροιδευομαστε παρακαλω..
Ένα εύλογο Τέλος (ανταποδοτική δηλαδή χρέωση έναντι συγκεκριμένης αντιπαροχής από το κράτος) Ταξινόμησης θα ήταν περί τα 60-100€ ανεξαρτήτως οχήματος και θα αποτελούσε ανταποδοτική χρέωση για το κόστος εκτύπωσης της Άδειας Κυκλοφορίας και των πινακίδων. Αυτό που επιβάλλεται ως ΕΕΤ στο μεταοθωμανικό μόρφωμα το οποίο αποκαλούμε "Ελληνική Δημοκρατία" είναι επί της ουσίας δασμοί, και η επιβολή δασμών -την τελευταία φορά που κοίταξα- απαγορευόταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχετε ποτέ επισημάνει το σχετικό ζήτημα στο Υπουργείο;
Έχω κρατήσει το PDF του τιμοκαταλόγου της suzuki πριν και μετά την αλλαγή του τέλους ταξινόμησης. Σας αφήνω να συγκρίνετε τις και να ενημερώσετε το κοινό. Υπάρχει καμία αλλαγή στην τελική τιμή ; Στη λιανική προ φόρων ;
Αυτή η κυβέρνηση εξακολουθεί τα δήθεν, όπως με την μείωση της φορολογίας εισοδήματος, δίνοντας την βάσιμη εντύπωση, πως η εικόνα μετράει περισσότερο από την ουσία! Τα ΙΧ παραμένουν ακριβά και με το αρνητικό πλέγμα των λοιπών χρεώσεων, Τέλη, Τεκμήρια κλπ, δεν βοηθούν την αγορά
Κοροιδια μέχρι αηδιας...
Κατάλαβες ρε νιόκο ? Θα σκάσεις 25.000€ (που οι 8 στους 10 δεν τα 'χουν) για να εξοικονομήσεις 2 ολόκληρα, λαχταριστά χιλιάρικα, τα οποία θα εξανεμιστούν μαζί με άλλα 8-10 μόλις περάσεις το κατώφλι της αντιπροσωπείας και θα μεταμορφωθείς σε υπερήφανο κάτοχο μεταχειρισμένου οχήματος που μετά βίας θα κοστίζει τα μισά, σύμφωνα πάντα με τους πίνακες του αυτοτρίτη...
Μερικες διευκρινιστηκες ερωτησεις: 1. απο ποτε θα εφαρμοστουν τα νεα τελη ταξονομησης? (ακουσα απο Σεπτεμβρη '20) 2. αν ισχυει το #1 η προσαυξηση στους συντελεστες βαση των ρυπων ειναι με τη nedc ή με την wltp μετρηση (μιας και το wltp θα ξεκινησει απο το '21)? Σας ευχαριστω εκ των προτερων!
Επανέρχομαι και απευθύνομαι τόσο στο περιοδικό όσο και στην αντιπροσωπεία της Ford. Ας πούμε ότι το υποψήφιο προς αγορά αυτοκίνητο είναι το Kuga στην έκδοση ST LINE 1.5 Ecoboost 129gr CO². Σύμφωνα με τον ισχύοντα τιμοκατάλογο (03/08/2020) η Λιανική Τιμή προ Φόρων και Δασμών ανέρχεται στα 21.257 ευρώ, ενώ η Τελική Τιμή πώλησης ανέρχεται στα 30.439 ευρώ. Αν εφαρμόσουμε τον νέο νόμο υπολογισμού των Τελών Ταξινόμησης, τα πράγματα έχουν ως εξής: ΦΠΑ: 5.101, Τ.Τ.: 616+264+528+332=1740 Τελική Τιμή: 28.098 Διαφορά από την τιμή του καταλόγου 2.341 ευρώ! Ρωτάω τους συντάκτες του περιοδικού, αν προβώ σε παραγγελία, ποιος θα καρπωθεί τη διαφορά; Ισχύουν τα νέα Τ.Τ. ή όχι; Είναι παράνομοι οι αντιπρόσωποι ναι ή όχι; Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διαφωτίστε με. Το Ford kuga αποτελεί ένα παράδειγμα. Τα ίδια ισχύουν και σε άλλες αντιπροσωπείες.
Τα νέα τέλη ταξινόμησης είναι μια τεράστια κοροϊδία! Πρώτα απ' όλα πρόκειται για παράνομη φορολογία που δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Εν πάση παριπτώση, επειδή κάνω έρευνα αγοράς από πέρσι για αγορά νέου αυτοκινήτου μεταξύ 20.000 και 27.000 ευρώ, πήρα προσφορές τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβρη. Αν δείτε μείωση, να μου τρυπήσετε τη μύτη! Από 01/01 θα χρησιμοποιούν το WLTP για τον υπολογισμό τους; Χαθήκαμε!
Σε προηγουμενο σχολιο ρωτησα ποτε θα εφαρμοστουν τα νεα τελη ταξινόμησης διοτι: Ο dealer μου, μου πε προς το παρον δεν εχουν εφαρμοστει και οι τιμες που εχει στον καταλογο του ειναι ιδιες για Αυγουστο και Σεπτέμβρη. Δε θα επρεπε να ισχυουν απο 1/8?
Χρειάζονται καταγγελίες στις αρχές. Συνήγορο καταναλωτή κλπ.
https://www.youtube.com/watch?v=DE4fHpgP1K4