Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Όταν τα αυτόματα κιβώτια πηγαίνουν στις οκτώ, εννιά ακόμα και δέκα σχέσεις, και τώρα με τα ηλεκτρικά το γύρισαν σε 1 μόνο σχέση, μήπως το δικό μας χειροκίνητο με τις έξι, ακούγεται ξεπερασμένο;

Όταν τα αυτόματα κιβώτια πηγαίνουν στις οκτώ, εννιά ακόμα και δέκα σχέσεις, και τώρα με τα ηλεκτρικά το γύρισαν σε 1 μόνο σχέση, μήπως το δικό μας χειροκίνητο με τις έξι, ακούγεται ξεπερασμένο;

Πόσες ταχύτητες φτάνουν: 5, 6 ή... 10; Ή μήπως μία μόνο;

4.933 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2022)

Από τη μία τα χειροκίνητα κιβώτια έχουν μέχρι 6 σχέσεις. Όμως, τα αυτόματα έχουν μέχρι και 10! Ενώ τα ηλεκτρικά έχουν 1 ταχύτητα μόνο. Τελικά πόσες ταχύτητες αρκούν και πόσες θέλεις;

Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο; Και με πόσες ταχύτητες;

Η αλήθεια είναι πως για την Ελλάδα το θέμα δεν επείγει και τόσο, καθότι είμαστε ακόμη παραδοσιακοι και επιμένουμε «χειροκίνητοι», επειδή είναι και πιο φθηνά τα αυτοκίνητα στην αγορά. Ωστόσο, βρίσκεται στα σπάργανα μια τάση προς τα αυτόματα κιβώτια, ιδιαίτερα ελέω υβριδικών, Plug-in Hybrid και ηλεκτρικών. Και δεν είναι κακό... 

Γιατί τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι εύκολο να αποκτήσουν πάνω από έξι σχέσεις στο κιβώτιο, καθότι θα πρέπει ο οδηγός να αλλάζει ταχύτητα κάθε 10 δευτερόλεπτα. Και αυτό δεν είναι πρακτικό. Όταν όμως βλέπουμε τα αυτόματα κιβώτια να πηγαίνουν πρώτα στις επτά, μετά στις οκτώ, κατόπιν στις εννιά και έχουν φτάσει μέχρι και στις δέκα σχέσεις, μήπως το δικό μας χειροκίνητο που το ψωνίσαμε με έξι για να έχει μπόλικες, ακούγεται ξεπερασμένο; 

Το θέμα είναι γιατί χρειάζονται όλες αυτές οι σχέσεις; Μήπως είναι απλά θέμα μάρκετινγκ και όπως με τις ιπποδυνάμεις έτσι και με τον αριθμό των ταχυτήτων οι κατασκευαστές παίζουν κυνηγητό για το ποιος θα εντυπωσιάσει; Αν είναι έτσι, τότε το 5άρι ή το εξάρι στο δικά σας αυτοκίνητο είναι μια χαρά. Αν όμως όχι;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Οι σχέσεις στα κιβώτια άρχισαν να ανεβαίνουν όταν οι απαιτήσεις για ρύπους άρχισαν να κατεβαίνουν. Με τη μάχη που δίνουν οι κατασκευαστές για να παράγουν αυτοκίνητα που στο σύνολό τους, ως στόλος, εκπέμπουν κάτω από 120 διοξειδίου του άνθρακα κάθε χιλιόμετρο, βρήκαν λύσεις στην τεχνολογία των κινητήρων, βρήκαν όμως πως το καλύτερο που μπορούν να κάνουν είναι να διατηρούν την λειτουργία των μοτέρ στο φάσμα στροφών που αποδίδουν καλύτερα.

Έχουν δηλαδή τη μέγιστη ροπή και τους χαμηλότερους ρύπους. Πως όμως μπορούν να πείσουν τους οδηγούς να πηγαίνουν πάντα με 3.000 στροφές στον κινητήρα; Και πως θα μπορούσε να γίνει αυτό αν έχεις μόλις 5 σχέσεις στο κιβώτιο; Θα ήταν σα να ζητούσαν να πηγαίνουν τα αυτοκίνητα με 20, 50, 80, 100 και 140 χλμ./ώρα μόνο. Είναι δυνατόν;

Όταν έχεις 10 σχέσεις στο κιβώτιο όμως είναι. Γιατί έχεις δέκα διαφορετικές ταχύτητες που μπορείς να κινηθείς. Ανάμεσα στα 20 και τα 100 που είναι οι πιο συνήθεις ταχύτητες κυκλοφορίας, μπορείς τώρα να πας και με 30 και με 40 και με 60 και με 70 και με 90. Πετυχαίνεις δηλαδή τους χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση (πάνε μαζί αυτά) με τη μέγιστη ροπή, οκτώ φορές μέσα στο φάσμα ταχυτήτων που κινείσαι κανονικά. Πιο συχνά, άρα καις λιγότερο.

Έπειτα, μπήκαν στο παιχνίδι και τα ηλεκτρικά, που λάνσαραν τα κιβώτια με μία σχέση. Ναι, καλά διαβάσατε, με μία μόνο σχέση! Αμεση απόκριση, εκρηκτικές επιδόσεις, τεχνητό φρενάρισμα (για ανάκτηση ενέργειας ώστε να φορτίζει η μπαταρία) στα «άσε» του γκαζιού και φτου κι από την αρχή... Από εκεί που είχαμε πάει στις 10 σχέσεις, τώρα πέσαμε στη μία!

Τελικά, εσύ τι λες; Οι πολλές ταχύτητες έχουν νόημα στο αυτόματο; Μήπως η «κούρσα» δεν είναι για το ποιός τις έχεις περισσότερες -τις σχέσεις-, αλλά για τους ρύπους του κάθε κατασκευαστή; Και μήπως η επιλογή του χειροκίνητου με τις 6 σχέσεις είναι πλέον ξεπερασμένη; Τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
LEASING COURIER VS CITAN