Αυτό συμβαίνει και με τις μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν ότι οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνει κατά μέσο όρο το 2%- 2,5% της χωρητικότητάς τους κάθε χρόνο. Αυτό -πρακτικά- σημαίνει ότι στα πέντε χρόνια λειτουργίας η μπαταρία ενός αυτοκινήτου θα χάσει από 10% έως 12,5% της χωρητικότητάς της. Έτσι, μετά από πέντε χρόνια, όταν η αρχική αυτονομία είναι 450 χιλιόμετρα, αυτή θα πέσει στα 393 έως 405 χιλιόμετρα.
Οι περισσότερες εταιρείες που διατηρούν στόλους οχημάτων αντικαθιστούν τις μπαταρίες μετά από περίπου 150.000-160.000 χιλιόμετρα ή μέσα σε 8 χρόνια, που για τις περισσότερες εταιρείες ισχύει η εγγύηση. Σημειώνεται η περίπτωση ενός Tesla Model X από την Καλιφόρνια, που έχασε περίπου το 23% της αυτονομίας του μετά από 530.000 χιλιόμετρα, ενώ τα Tesla δείχνουν να χάνουν περίπου το 10% της αυτονομίας τους μετά από 250.000 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο για να χάσει μέρος της χωρητικότητάς της μία μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ο σημαντικότερος είναι το περιβάλλον, το μοντέλο και ο τρόπος επαναφόρτισης. Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία που ασχολείται με λογισμικά και δραστηριοποιείται στον χώρο, την Geotab, οι μπαταρίες χάνουν περίπου το 2,3% της χωρητικότητάς τους ετησίως. Μετά από έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απώλεια δεν είναι γραμμική. Τα πρώτα 3 ή 4 χρόνια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή και στη συνέχεια επιταχύνεται με γοργό ρυθμό. Σημαντικό ρόλο παίζει το μοντέλο, καθώς διαπιστώθηκε ότι ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς σημείωσε μείωση 11,6% σε τρία χρόνια, έναντι μόνο 5,7% για το Tesla Model S. Σε αυτήν την εξίσωση σημαντικό ρόλο έπαιξε το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, καθώς η Tesla διαθέτει υγρόψυκτο σύστημα.
Ένας άλλος παράγοντας είναι η χρήση ταχυφορτιστών. Χρησιμοποιώντας τη γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος περισσότερο από τρεις φορές τον μήνα, η μπαταρία αντιμετωπίζει απώλεια χωρητικότητας πέντε φορές μεγαλύτερη, ενώ εάν επιλέγεται η φόρτιση με χαμηλή ροή τότε μία μπαταρία χάνει λιγότερο από 2% σε πέντε χρόνια.
Επίσης, σε θερμά μέρη με θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών Κελσίου, όπως στην Ελλάδα, η απώλεια της χωρητικότητας είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από την κανονική. Τέλος, οι έρευνες έδειξαν ότι τα οχήματα που έκαναν λιγότερο από 8.000 χιλιόμετρα τον χρόνο είχαν μικρότερη απώλεια χωρητικότητας από αυτά που υπερβαίνουν τα 25.000 χιλιόμετρα ετησίως.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μπράβο, πολύ ωραίο άρθρο, παιδιά, και με ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Στοιχεία και πλευρές ενημέρωσης που θα πρέπει να ξέρουμε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προσωπικά θα αναμένω και άλλα παρόμοια, ώστε να ξέρουμε τι να περιμένουμε απ' τα ηλεκτρικά σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Ακόμα, θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για το κόστος αντικ/σης των μπαταριών ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Με τις τιμές των ηλεκτρικών ΙΧ στα ουράνια, δεν λέω, καλές οι αναλύσεις και μπράβο σας, αλλά λείπει το βασικό κίνητρο αγοράς
Πολύ καλό άρθρο.
Απο οτι καταλαβα η λυση ειναι μια.Οταν παρουμε συνταξη στα 67( οι περισοτεροι) παιρνουμε ενα ηλεκτρικο κουβαδακι των 20000 ευρω εαν εχουμε λεφτα και το κραταμε οσο αντεξουνε οι μπαταριες.Μετα το ριχνουμε στο περπατημα με την μαγκουρα ωσπου να μας παρει ο Αγιος Πετρος.