Το Opel Astra ανανεώθηκε, αλλάζοντας τη γκάμα των κινητήρων του με νέα αποδοτικότερα μοτέρ, αλλά και βάζοντας στο παιχνίδι ακόμα περισσότερη τεχνολογία.
Η πιο πρόσφατη γενιά του Opel Astra βρίσκεται στον τέταρτο χρόνο ζωής και οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας επέλεξαν αυτή τη χρονική στιγμή για να λανσάρουν την ανανεωμένη του εκδοχή, κάνοντας το ήδη αρκετά πετυχημένο τους μοντέλο, ακόμα πιο επίκαιρο, προσφέροντας στο μικρομεσαίο της ελάχιστες αισθητικές διαφορές, νέα μοτέρ με μικρότερες εκπομπές ρύπων και πιο πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό.
Ξεκινώντας από την σχεδίαση, οι διαφορές στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι ελάχιστες και αφορούν κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στον εμπρός προφυλακτήρα και ένα νέο σχέδιο στις ζάντες αλουμινίου. Ωστόσο αυτό που αλλάζει είναι πως το Astra hatchback είναι πλέον το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στην κατηγορία του με το συντελεστή οπισθέλκουσας να ορίζεται στο 0,26 Cd (0,25 Cd για το wagon). Αυτό φυσικά σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, τη στιγμή μάλιστα που ήδη το Astra, όπως έχουμε δει και στις μετρήσεις μας, είναι από τα οικονομικότερα μοντέλα της κατηγορίας.
Με έμφαση στην οικονομία
Πέρα από την εξαιρετική αεροδυναμική οι μηχανικοί της Opel κατάφεραν να μειώσουν και το βάρος του Astra κατά 200 κιλά, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο τόσο στην οδική συμπεριφορά, όσο και στην οικονομία καυσίμου. Είναι φανερό πως η φίρμα έστρεψε την προσοχή της στο να κάνει το δημοφιλές μικρομεσαίο πιο αποδοτικό με την ίδια την εταιρεία να υπόσχεται πως τόσο οι εκπομπές αερίων ρύπων όσο και η κατανάλωση καυσίμου έχουν μειωθεί έως και 19% σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο.
Με ολοκαίνουριους κινητήρες made in Germany
Ο κύριος υπεύθυνος αυτής της κατεύθυνσης είναι τα νέα μηχανικά σύνολα, των οποίων ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη έγινε στο Rüsselsheim από την Opel, πριν την ένταξή της στο όμιλο PSA.
Η παλέτα των μηχανικών συνόλων στην βενζίνη αποτελείται τώρα από έναν νέο 3κύλινδρο 1.200άρη turbo κινητήρα σε τρεις εκδόσεις. Η πρώτη αποδίδει 110 άλογα και 195 Νm ροπής, η δεύτερη 130 άλογα και 225 Νm ροπής και η τρίτη 145 άλογα και 225 Νm ροπής. Όλες οι παραπάνω επιλογές προσφέρονται με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο στον στάνταρ εξοπλισμό. Στην κορυφή βρίσκεται ωστόσο ένας 1.400άρης κινητήρας με ισχύ 145 άλογα αλλά με ροπή 236 Νm, ο οποίος και συνδυάζεται με ένα CVT αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
Στο πετρέλαιο η μόνη επιλογή αφορά τον 1.500άρη turbodiesel σε δύο εκδόσεις 105 και 122 ίππων. Πιο αναλυτικά, η έκδοση με τους 105 ίππους αποδίδει ακόμη 260 Nm ροπής και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ενώ η έκδοση των 122 ίππων αποδίδει 300 ή 285 Nm ροπής ανάλογα με το αν το κιβώτιο είναι το 6άρι χειροκίνητο ή το καινούριο 9άρι αυτόματο.
«Βαθαίνοντας» το τεχνολογικό υπόβαθρο
Η επικαιροποίηση του Astra ολοκληρώνεται με τον πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό, Φυσικά το νέο Astra δέχθηκε παρέμβαση και στο τεχνολογικό του υπόβαθρο, ο οποίος περιλαμβάνει νέα εμπρός ψηφιακή κάμερα που αναγνωρίζει οχήματα, πεζούς και την οδική σηματοδότηση και πίσω κάμερα που λειτουργεί σε συνεργασία με το νέο σύστημα infotainment Μultimedia Pro. Η γκάμα των επιλογών περιλαμβάνει συστήματα όπως προσαρμοζόμενο cruise control, ένδειξη απόστασης από τα προπορευόμενο όχημα, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας. Τέλος στο ανανεωμένο Astra θα συναντήσουμε ψηφιακό κοντέρ, αλλά και πρακτικά χαρακτηριστικά, όπως η ασύρματη φόρτιση.
Εσείς πως βλέπετε την ανανέωση του Astra; Κρίνετε πως οι αλλαγές επαρκούν για να διατηρηθεί το υψηλό ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού προς το γερμανικό μοντέλο; Θα θέλατε κάποιο ακόμα νέο στοιχείο και αν ναι πιο θα ήταν;
Θεωρώ την τρικυλινδρη λύση ένα βήμα πίσω. Τα τετρακυλινδρα ειδικά το δυνατό Diesel ήταν εξαιρετικά