Η Mercedes με τη A-Class έφτιαξε μια ολόκληρη γκάμα μοντέλων στο κάτω άκρο της, από πλευράς μεγέθους. Είναι τόσο μεγάλη η σημασία των αυτοκινήτων αυτών, που οι Γερμανοί δεν ρίσκαραν τίποτα, και δεν άφησα τίποτα στην τύχη, ώστε κανείς να μην μπορεί να κρίνει τα μοντέλα αυτά. Ειδικά με δεδομένο ότι σε αντίθεση με όλες τις άλλες Mercedes, αυτά έχουν την κίνηση βασικά εμπρός.
Και η πλατφόρμα της Α-Class έχει ακόμη έναν άσσο στο μανίκι της. Μπορεί να συρρικνωθεί και να δώσει μικρότερα μοντέλα. Τεχνικά είναι δυνατό, κάτι που οι ιθύνοντες της μάρκας φαίνεται να «διαφημίζουν» λίγο περισσότερο από ότι θα περίμενε κανείς.
Όμως οι συγκυρίες δεν είναι εύκολες. Και αυτό φαίνεται και από την αποχώρηση της Audi, που είπε πως το Α1 θα μείνει χωρίς αντικαταστάτη. Και για την Audi, το Α1 δεν ήταν και μεγάλη δυσκολία, αφού και αυτό προέρχεται από μία ευέλικτη πλατφόρμα πάνω στην οποία παράγονται δεκάδες μικρά, μικρομεσαία, SUV και μεσαία μοντέλα. Και όμως, φεύγει.
Φυσικά το ζήτημα είναι πως το Α1 είναι ακόμη καινούργιο, και το τέλος ζωής του θα συμπέσει με το σημείο που οι κατασκευαστές θα κόβουν συνολικά τις συμβατικές τους γκάμες, γύρω στο 2025. Οπότε η Mercedes φαίνεται πως σκοπεύει να μπει στην λίγκα των μικρών premium παίζοντας στην ουσία χωρίς ανταγωνισμό. Και επειδή έχει ήδη φροντίσει να έχει αρκετά ηλεκτρικά, Plug-in υβριδικά και ήπια υβριδικά σύνολα, μπορεί να εφοδιάσει τα μικρά της με σύνολα που να βολεύουν και τους υποψήφιους κατόχους και την ίδια τη μάρκα από άποψη ρύπων, αλλά να κρατηθεί το κόστος αγοράς σε νορμάλ επίπεδα.
Από την άλλη, υπάρχουν κάποιοι που λένε πως η Mercedes θα έχει πρόβλημα. Αντίθετα με την Audi, που χάρη στη συγγένειά της με μάρκες που παράγουν μικρά μοντέλα, δείχνει στα μάτια της αγοράς πιο «ευέλικτη», η Mercedes είναι μια μάρκα μεγάλων, ακριβών και πολύ πολυτελών αυτοκινήτων. Ένα μικρό θα γινόταν αντικείμενο εξονυχιστικού ελέγχου, ως προς το πόσο είναι και αυτό μια «πραγματική» Mercedes.
Το πιο λογικό, και με βάση τα λόγια που ακούγονται από τη μάρκα, είναι να δούμε μια μικρή Mercedes, με έναν όμως άσσο στο μανίκι. Μιας και θα είναι τελείως καινούργιο αυτοκίνητο για τη φίρμα, θα είναι πιθανότατα και ηλεκτρικό. Δεν τίθεται έτσι κανένα θέμα αμφισβήτησης. Αν η Mercedes θέλει και το πιο παραδοσιακό κοινό, μια υβριδική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα χαλούσε την ισορροπία.
Εαν κρατηθει η ποιοτητα κατσκευης στο επιπεδο των «πραγματικων» mercedes , και , ειναι plug-in hybrid με 70+ Χμ αθτονομία , 10% πιο ακριβο απο το αντιστοιχο Polo , θα «πουλήσει τρελλά» και θα γινει viral οπως τα smart αλλα πρεπει να βιατουν οι ανθρωποι της Mercedes , γιατι οι κορεάτες , που ανεβαζουν συνεχως τον πηχυ , παραμονεύουν και αυξανουν την αισθηση αξιοπιστιας μηνα-μηνα .
...η κάθε εταιρεία μπορεί να φτάσει και κάτω από μινιατούρα...
Οι καιροί έχουν αλλάξει. Οι τεχνολογίες των μεγάλων Merc έχουν περάσει και στις μικρότερες. Κανείς δεν δίνει πλέον εύκολα 40-50 k για ένα απλά πολυτελές σεντάν. Συνεπώς αν η ποιότητα διατηρείται και στα μικρότερα μοντέλα κανένα πρόβλημα.