H VW έχει στόχο να φέρει στην αγορά το «ηλεκτρικό για όλους» με τιμή στα 25.000 ευρώ, ως το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η VW. Η μάρκα που έχει να βγάλει φθηνό μοντέλο από τον πρώτο Σκαραβαίο. Υπάρχει περίπτωση;
Η Volkswagen θέλει να φέρει ηλεκτρικό με 25 χιλιάρικα
Την VW μπορεί να την ξέρουμε για πολλά πράγματα. Για τη σταθερή ποιότητα. Για την σταθερή της σχεδίαση. Για την ικανή της τεχνολογία. Για την δυνατή της μεταπωλητική αξία. Για αυτό που δεν την ξέρουμε όμως είναι τα προσιτά της μοντέλα. Αυτό όμως λέει πως θα αλλάξει.
Η VW ισχυρίζεται πως θα φέρει πρώτη στην αγορά το ηλεκτρικό των 25.000 ευρώ. Μπορεί αυτά τα λεφτά να είναι πολλά, αλλά με αυτή την τιμή, αυτό το αμάξι θα είναι όντως το φθηνότερο ηλεκτρικό της αγοράς. Το τι θα αγοράζεις με αυτά τα λεφτά είναι λίγο ασαφές. Το σίγουρο είναι ότι μιλάμε για ένα μοντέλο που μοιάζει με το Polo σε μέγεθος και σχεδίαση, είναι το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας με κινητήρα και κίνηση εμπρός, βασισμένο στην μικρότερη ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ Entry. Με νέες μπαταρίες κατασκευής VW, μέτριες αυτονομίες και αρκετά υψηλές ιπποδυνάμεις, η VW θέλει να πετύχει την χαμηλή τιμή μέσω οικονομίας κλίμακας, αλλά και με λίγο «κούρεμα» στα «λούσσα». Η βασική έκδοση, των 25.000 ευρώ, θα είναι μάλλον λίγο γυμνή.
Η οικονομία κλίμακας είναι το βασικό στοιχείο εδώ, με τις «αδελφές» Skoda και CUPRA (τη νέα SEAT) να ετοιμάζουν τα δικά τους μοντέλα στην ίδια λογική και πλατφόρμα, αν και τα δύο αυτά μοντέλα θα έχουν περισσότερο SUV χαρακτήρα, αλλά στην ίδια περίπου τιμή.
Γιατί όμως τώρα; Γιατί τώρα η VW δεν φοβάται να πλασάρει ένα μοντέλο της ως το «φθηνότερο» της αγοράς; Για σκέψου να έβγαινε η VW και να έλεγε, «να, αγοράστε το νέο Golf, είναι το φθηνότερο μικρομεσαίο». Ποτέ. Η μάρκα παντοτε ήθελε να είναι στο άνω άκρο τιμολογιακά, και το κοινό της ήξερε πως αν ήθελε το σηματάκι της, θα έπρεπε να «έσταζε» παραπάνω από τον ανταγωνισμό, ακόμη και με χαμηλότερο εξοπλισμό, επιδόσεις και εγγύηση. Τώρα δηλαδή, τι άλλαξε;
Πιθανώς δύο πράγματα. Πρώτον, υπάρχει ανάγκη οι πωλήσεις ηλεκτρικών να αυξηθούν σε όγκο για να βγουν οι οικονομίες κλίμακας, και χωρίς φθηνό μοντέλο αυτό δε γίνεται. Αυτό που άλλαξε επίσης είναι πως με τα ηλεκτρικά ακόμη να «πετάνε» στο σύννεφο του νεωτερισμού και της καινοτομίας, η λέξη «φθηνό» δεν αφαιρεί (ακόμη) από τη «μόστρα» μιας μάρκας, οπότε τώρα την «παίρνει» την VW να το παίξει «φθηνή».
Μπορεί όμως να το κάνει; Ή θα είναι ένα μοντέλο που στη βασική θα κοστίζει μεν τόσο, όμως στην πρώτη έκδοση πιο πάνω, την πιο «ανθρώπινη» και αυτή που θα αγοράζουν οι περισσότεροι, θα τσιμπάει τρία-τέσσερα χιλιάρικα, κάνοντας το «φθηνότερο» απλά σαν τα άλλα;
Τι λες; Πόσο πιθανό βλέπεις το πρώτο ηλεκτρικό στα 25 χιλιάρικα να έρθει από τη VW; Μήπως θα την προλάβει άλλη μάρκα; Ή μήπως δεν θα υπάρχει ούτε δείγμα έκδοσης στα 25.000;