Εσείς ασχολείστε ακόμη με την παθητική ασφάλεια; Ή σας πέρασε;
Σε νοιάζει η ασφάλεια;
9.624 Επισκέψεις στο άρθρο (25/8/2017)
Πόσα αστέρια στο EuroNCAP έχει το αυτοκίνητό σας; Όχι, μην το ψάξετε τώρα. Το θέμα είναι αν το ψάξατε πριν το αγοράσατε. Το ψάξατε; Ή μήπως σας ξέφυγε ανάμεσα στα τόσα άλλα που έπρεπε να συμβιβάσετε; Μεταξύ κατανάλωσης, τύπου καυσίμου, ρύπων και τελών κυκλοφορίας, και φυσικά της τιμής;
Αν δεν το κοιτάξατε, δεν είστε οι μόνοι. Σε σχέση με 10 χρόνια πριν όπου η παθητική ασφάλεια ήταν από τα πρώτα χαρακτηριστικά που κοιτούσε το 22% των αγοραστών στην Ευρώπη (12 χώρες, η Ελλάδα δεν συμμετείχε στην έρευνα), σήμερα μόλις το 4% βάζει τα σκορ στα τεστ του EuroNCAP ως πρώτο κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου.
Σήμερα, πέραν των προφανών, δηλαδή τιμή και κατανάλωση, έχουν πάρει τα πάνω τους κάτι απίθανα κριτήρια για τα δεδομένα των καιρών. Τα διαθέσιμα χρώματα, ο εξοπλισμός καμπίνας, η μάρκα και οι επιδόσεις είναι τα πιο συνήθη κριτήρια στην πρώτη θέση στις περισσότερες από τις χώρες που πήραν μέρος (Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Δανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Πολωνία, Τσεχία και Σλοβενία).
Ακόμη χειρότερα, σήμερα υπάρχει σε αυτές τις χώρες ένα ποσοστό 68% που δεν ξέρει καν τι σκορ έφερε το αυτοκίνητο που αγόρασε στις δοκιμές EuroNCAP, ενώ το 54% δεν ρώτησε καν τι εξοπλισμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνεται στην τιμή.
Δεν μας ενδιαφέρει πια; Ή απλά θεωρούμε ότι η ασφάλεια στα αυτοκίνητα σήμερα είναι τόσο δεδομένη όσο οι τέσσερις ρόδες και το τιμόνι; Και μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι όλα τα αυτοκίνητα είναι το ίδιο ασφαλή; Και πως η διαφορά στην τιμή έχει να κάνει κυρίως με τεχνολογία επιδόσεων, άνεσης και πολυτέλειας, με την μάρκα και το lifestyle, αλλά η ασφάλεια είναι ίδια παντού;
Το περίεργο είναι πως η ασφάλεια που προσφέρει ένα αυτοκίνητο είναι μετρημένη καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό μετριέται σήμερα, δηλαδή την κατανάλωση και τους ρύπους. Και όμως ενώ υπάρχουν ξεκάθαρα δεδομένα στο EuroNCAP που δείχνουν ακόμη και σήμερα χαώδεις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικά αυτοκίνητα, εμείς τις αγνοούμε.
Ακόμη χειρότερα, στα μεταχειρισμένα δεν ασχολείται κανείς. Τη στιγμή που πιθανώς χωρίς διαφορά στην τιμή μπορεί να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο που είναι κλάσεις καλύτερο στην παθητική ασφάλεια, η άγνοια και αδιαφορία και οι λάθος προτεραιότητες φέρνουν λάθος επιλογές.
Εσείς ξέρετε ποια αυτοκίνητα είναι τα πιο ασφαλή με βάση το EuroNCAP; Έχετε δει πόση ασφάλεια παρέχει το δικό σας ή αυτό που θέλετε να αγοράσετε; Και τελικά θα αλλάξετε προτίμηση για να πάρετε κάτι πιο ασφαλές;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σήμερα, πέραν των προφανών, δηλαδή τιμή και κατανάλωση, έχουν πάρει τα πάνω τους κάτι απίθανα κριτήρια για τα δεδομένα των καιρών. Τα διαθέσιμα χρώματα, ο εξοπλισμός καμπίνας, η μάρκα και οι επιδόσεις είναι τα πιο συνήθη κριτήρια στην πρώτη θέση στις περισσότερες από τις χώρες που πήραν μέρος (Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Δανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Πολωνία, Τσεχία και Σλοβενία).
Ακόμη χειρότερα, σήμερα υπάρχει σε αυτές τις χώρες ένα ποσοστό 68% που δεν ξέρει καν τι σκορ έφερε το αυτοκίνητο που αγόρασε στις δοκιμές EuroNCAP, ενώ το 54% δεν ρώτησε καν τι εξοπλισμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνεται στην τιμή.
Δεν μας ενδιαφέρει πια; Ή απλά θεωρούμε ότι η ασφάλεια στα αυτοκίνητα σήμερα είναι τόσο δεδομένη όσο οι τέσσερις ρόδες και το τιμόνι; Και μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι όλα τα αυτοκίνητα είναι το ίδιο ασφαλή; Και πως η διαφορά στην τιμή έχει να κάνει κυρίως με τεχνολογία επιδόσεων, άνεσης και πολυτέλειας, με την μάρκα και το lifestyle, αλλά η ασφάλεια είναι ίδια παντού;
Το περίεργο είναι πως η ασφάλεια που προσφέρει ένα αυτοκίνητο είναι μετρημένη καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό μετριέται σήμερα, δηλαδή την κατανάλωση και τους ρύπους. Και όμως ενώ υπάρχουν ξεκάθαρα δεδομένα στο EuroNCAP που δείχνουν ακόμη και σήμερα χαώδεις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικά αυτοκίνητα, εμείς τις αγνοούμε.
Ακόμη χειρότερα, στα μεταχειρισμένα δεν ασχολείται κανείς. Τη στιγμή που πιθανώς χωρίς διαφορά στην τιμή μπορεί να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο που είναι κλάσεις καλύτερο στην παθητική ασφάλεια, η άγνοια και αδιαφορία και οι λάθος προτεραιότητες φέρνουν λάθος επιλογές.
Εσείς ξέρετε ποια αυτοκίνητα είναι τα πιο ασφαλή με βάση το EuroNCAP; Έχετε δει πόση ασφάλεια παρέχει το δικό σας ή αυτό που θέλετε να αγοράσετε; Και τελικά θα αλλάξετε προτίμηση για να πάρετε κάτι πιο ασφαλές;
Είναι πολύ απλό γιατί βάζει πλέον μόνο το 4% την ασφάλεια ως πρώτο κριτήριο: εξ ορισμού όλα τα αυτοκίνητα είναι πλέον ασφαλή! Ακόμα και τα 4στερα πλέον, συνήθως, χάνουν ένα αστέρι επειδή βγάζουν και σε απλή έκδοση πχ χωρίς ESP