ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσοι αγοράζουν δεύτερη σερί φορά, καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

 Σχολιάστε 
10.978 Επισκέψεις στο άρθρο (27/8/2024)
Πόσοι αγοράζουν δεύτερη σερί φορά, καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

- Τα ηλεκτρικά δεν ταιριάζουν σε όλους & κάποιο το κατάλαβαν με τον δύσκολο τρόπο
- Μετά την 1η αγορά ηλεκτρικού, κάποιοι γυρίζουν σε αμάξι με κινητήρα καυσίμου
- Η πλειοψηφία επιμένει σε ηλεκτρικό, όμως εξαρτάται από το πώς το αγοράζουν
- Τελικά τα ηλεκτρικά διατηρούν το κοινό τους όταν τα πληρώνει κάποιος άλλος

Τα ηλεκτρικά δεν είναι ακόμη για όλους. Κάποιοι το ξέρουν από την αρχή, κάποιοι το ανακάλυψαν με τον δύσκολο τρόπο

Η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για πρώτη φορά φέρνει μαζί της μια σειρά αλλαγών στη χρήση του. Κάποιοι βρίσκουν αυτές τις αλλαγές θετικές, κάποιοι όχι. Και έτσι το επόμενο αυτοκίνητο μπορεί να είναι πάλι ηλεκτρικό ή μπορεί να μην είναι. Πώς διαλέγουν και γιατί;
 
Όταν κάθε διαφήμιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου δείχνει ένα lifestyle που περιλαμβάνει μονοκατοικία με φορτιστή στο ιδιόκτητο πάρκινγκ, ενώ εσύ όπως και εκατομμύρια άλλοι μένεις σε διαμέρισμα και παρκάρεις όπου βρεις σε ακτίνα μισού χιλιομέτρου από το σπίτι σου, ξέρεις πως μάλλον δεν είναι για σένα. Για όσους δεν το κατάλαβαν και αγόρασαν ηλεκτρικό ούτως η άλλως, είτε στην πορεία ανακάλυψαν ότι μάλλον το να φορτίζεις σε σούπερ μάρκετ κάθε δύο-τρεις μέρες δεν είναι βιώσιμο, είτε είχαν άλλη καβάτζα, και δεν τους πειράζει καθόλου.

Μετά την αγορά ηλεκτρικού, κάποιοι επιστρέφουν σε αμάξι με κινητήρα καυσίμου

Όπως και να έχει, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φέρνει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο χρήσης, φόρτισης, ακόμη και στο πάρκινγκ, ή στο σχεδιασμό ενός ταξιδιού (που πριν δεν ήθελε σχεδιασμό). Φέρνει αλλαγές ακόμη και στον τρόπο οδήγησης, φέρνει όμως και πολύ γκάζι. Το θέμα είναι πως μετά την πρώτη δοκιμή για μερικά χρόνια, τι αυτοκίνητο αγοράζεις μετά. Μεγάλη μερίδα φαίνεται πως επιστρέφει σε θερμικό, υβριδικό με ή χωρίς πρίζα, ενώ αρκετοί παραμένουν πιστοί και συνεχίζουν σε ηλεκτρικό. Οι αγοραστές της Tesla φαίνεται πως είναι οι πιο πιστοί με τα τρία τέταρτα να συνεχίζουν σε ηλεκτρικό, αν και οι περισσότεροι φαίνεται πως δεν διαλέγουν Tesla.

Οι περισσότεροι επιμένουν σε ηλεκτρικό, όμως εξαρτάται από το πως το αγοράζουν

Έρευνα στις ΗΠΑ δείχνει πως οι μισοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, όλων των τύπων και κατασκευαστών πλην Tesla, θα επιλέξουν βενζίνης/diesel για το επόμενό τους αυτοκίνητο. Στην Ευρώπη, και ειδικά στην Αγγλία, τα νούμερα είναι πολύ θετικά για την ηλεκτροκίνηση. Από τους οδηγούς που έχουν μονοκατοικία με πάρκινγκ και ηλεκτρικό, το 91% θα ξαναπάει σε ηλεκτρικό, ενώ αυτοί που δεν έχουν πάρκινγκ, θα προτιμήσουν ηλεκτρικό και πάλι κατά 88%. Σαν να λέμε πως η μονοκατοικία και το prive πάρκινγκ δεν κάνουν διαφορά. Όμως η έρευνα αυτή γίνεται σε μια χώρα με αρκετά δημόσια σημεία φόρτισης, ενώ κανείς δεν υπολογίζει πως αποκτώνται αυτά τα αυτοκίνητα, και πόσοι από αυτούς τους οδηγούς πληρώνουν να τα αγοράσουν, να τα διατηρούν, και να τα χρησιμοποιούν.

Τελικά τα ηλεκτρικά διατηρούν το κοινό τους όταν τα πληρώνει κάποιος άλλος

Με δεδομένου του τεράστιου μεριδίου αγοράς που έχουν στα ηλεκτρικά οι εταιρικές πωλήσεις και το leasing, υπάρχουν δύο ενδεχόμενα που κανείς δεν κοιτάζει. Πρώτον να μην μπορεί ένας οδηγός να επιλέξει θερμικό, όταν μιλάμε για εταιρικό και οι εταιρείες θέλουν ηλεκτρικά για φορολογικούς λόγους και λόγους εικόνας. Δεύτερον, το κόστος κτήσης ενός ηλεκτρικού δεν απασχολεί γενικά ένα κοινό που αποκτά αυτοκίνητα μέσω leasing, ακόμη και στις περιπτώσεις που το leasing το πληρώνει ο ίδιος ο οδηγός. Ειδικά αν έχει το επίπεδο ζωής που του επιτρέπει μονοκατοικία με πάρκινγκ. Το ζήτημα λοιπόν της ηλεκτροκίνησης είναι πιθανότατα ταξικό και όχι αυτοκινητιστικό. Δηλαδή το αν οι οδηγοί ηλεκτρικών θα ξαναπάρουν ηλεκτρικό, δεν έχει να κάνει με την εμπειρία που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση, αλλά με τους οδηγούς αυτούς και σε ποια ταξική ομάδα ανήκουν.
 
Εσύ τι ακούς γύρω σου από όσους έχουν ηλεκτρικά; Θα ξαναπάρουν ηλεκτρικό; Το προτείνουν σε εσένα; Κι αν έχεις ηλεκτρικό τώρα, τι λες; θα είναι ηλεκτρικό και το επόμενο αυτοκίνητό σου; Και θα το προτείνεις και σε άλλους; Τι λες;

Mercedes
OPEL