Που είναι τα diesel-υβριδικά;
6.857 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2015)
Αν η πετρελαιοκίνηση είναι πιο οικονομική από τη βενζίνη, γιατί δεν έχουν επικρατήσει τα ντίζελ υβριδικά για να πετύχουμε τη μέγιστη μείωση στην κατανάλωση; Είναι κάτι που κρατάνε οι κατασκευαστές για αργότερα; Υπάρχει τεχνολογικό πρόβλημα; Είναι θέμα μάρκετινγκ; Ή μήπως απλά δεν ταιριάζουν τα δύο μεταξύ τους;
Για σκέψου, ένα υβριδικό αυτοκίνητο που έχει όλα τα οφέλη του ηλεκτροκινητήρα, με την ροπή του, την αθόρυβη λειτουργία του και τους μηδενικούς του ρύπους, με έναν βενζινοκινητήρα που του δίνει ισχύ όταν χρειάζεται αλλά και ρεύμα να φορτίσει. Όμως ο βενζινοκινητήρας καίει. Ή τουλάχιστον καίει περισσότερο από άλλες τεχνολογίες καυσίμου, ενώ παράγει και πολύ διοξείδιο του άνθρακα.
Τα σημερινά υβριδικά είναι λίγο οξύμωρα, αφού αντί να παντρεύουν τα καλύτερα από δύο κόσμους, φαίνεται σαν να προσπαθούν να αναιρέσουν τα οφέλη του ηλεκτρισμού με τα προβλήματα της βενζίνης. Η λύση; Απλή, ένα ντίζελ υβριδικό. Μόνο που ακόμη αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Γιατί;Να πει κανείς πως οι εταιρείες που παράγουν υβριδικά μοντέλα δεν διαθέτουν ντίζελ κινητήρες, να το καταλάβει κανείς, πως υπάρχει «κενό».
Όταν όμως η Toyota προσφέρει ένα από τα καλύτερα μικρά ντίζελ, το 1,4 D-4D σε μοντέλα όπως το Yaris ή το Auris, γιατί στις υβριδικές τους εκδόσεις δεν χρησιμοποιεί αυτό το μοτέρ, και το γυρίζει σε βενζίνη;Και το βλέπεις το ίδιο μοτίβο παντού. Ντίζελ, βενζίνη και υβριδικό. Μόνο που το υβριδικό ξαναγυρίζει σε βενζίνη. Λες και το κάνουν επίτηδες να κρατήσουν μια ισορροπία ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις.
Όμως είναι οι κατασκευαστές αδαείς; Δεν ξέρουν; Τελικά μήπως υπάρχει άλλος λόγος;
Βλέπεις ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει ένα συνδυασμό χαρακτηριστικών ώστε να μπορεί να κινεί με άνεση και κυρίως οικονομία τους επιβάτες του. Αυτό σημαίνει πως ο κινητήρας πρέπει να τραβάει από χαμηλά και να έχει δύναμη ψηλά. Να μπορεί δηλαδή το αυτοκίνητο να προσπεράσει ή να ανέβει στο βουνό, αλλά και να διατηρεί εύκολα μια υψηλή ταχύτητα ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο. Θέλει δηλαδή ροπή και ισχύ.
Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν άφθονη ροπή, αλλά πάσχουν από ισχύ. Αυτό που θέλουν για το πάντρεμα τους λοιπόν δεν είναι περισσότερη ροπή, αλλά ένα καλό απόθεμα ισχύος για να καλυφθεί το κενό ψηλά.Ανάμεσα στους ντίζελ και τους βενζινοκινητήρες, οι δεύτεροι προσφέρουν ισχύ, και άρα προτιμώνται.
Όχι μόνο προτιμώνται αλλά ρυθμίζονται περαιτέρω ώστε να «κόβεται» η ροπή τους για να μην καίνε. Όπως τα μοτέρ των υβριδικών της Toyota που δεν συμπιέζουν το μείγμα όσο οι άλλοι βενζινοκινητήρες για να μην καίνε. Οι ντίζελ κινητήρες τέτοια «κόλπα» δεν τα σηκώνουν.
Είναι όμως αυτή ικανοποιητική εξήγηση; Ή μήπως το μάρκετινγκ είναι πίσω από τις σημερινές επιλογές; Εσείς πως το βλέπετε το υβριδικό με ντίζελ; Είναι ακόμη το ιδανικό; Τι λέτε;
Είμαι κάτοχος ενός τέτοιου υβριδικού: Peugeot 3008 Hybrid, diesel και υβριδικό δηλαδή και ειμαι ενθουσιασμένος απο την οικονομία, το κούρδισμα και τις επιδόσεις. Αξίζει να αναφέρουμε πως το PSA Group ( Peugeot - Citroen ) απο τις αρχές του 2012 έβγαλε το 3008 και αντίστοιχα το DS5 σε υβριδική μορφή με diesel, μάλιστα στην τότε διαφημιστική καμπάνια έλεγαν πως ειναι το πρώτο παγκοσμίως, πράγμα μή αληθές μιας και ανακαλώ μνήμες της δεκαετίας του 70 με αντίστοιχη τεχνολογία να χρησιμοποιήτε σε large scale σε λεωφορεία και αστικά!
Επιπλέον από τους λόγους που αναφέρετε, ο ντίζελ είναι ακριβότερος και βαρύτερος από έναν βενζινοκινητήρα, οπότε θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τα ήδη ακριβά και βαριά υβριδικά. Επιπλέον οι κινητήρες των υβριδικών δουλεύουν με τρόπο που η απόδοσή τους πλησιάζει τους ντίζελ, και ακόμα μπορούν εύκολα με μετατραπούν ώστε να καίνε και άλλο καύσιμο. Φανταστείτε την οικονομία από ένα plug in υβριδικό φυσικού αερίου, που λύνει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα των αραιών πρατηρίων (στην Ελλάδα).
Ειναι θεμα μαρκετινγκ.Σε λιγα χρονια θς το δουμε και αυτο.