Είναι φθηνά, παίρνουν υψηλές βαθμολογίες στον EuroNCAP, είναι σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρικά. Τα κινέζικα αυτοκίνητα αυξάνονται και πληθύνονται στην Ευρώπη, σε μία αγοραστική τάση που επηρεάζει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Καιρός να μάθεις τις BYD, Nio, SAIC & Xpeng
Στο autotriti.gr υπάρχει συγκεκριμένο πεδίο όπου έχουμε συγκεντρώσει όλες τις δημοφιλείς μάρκες αυτοκινήτων, το οποίο ίσως πρέπει σιγά-σιγά να... εμπλουτίσουμε. Τι εννοούμε; Με νέες μάρκες, κινεζικής καταγωγής, να αυξάνουν διαρκώς τις ευρωπαϊκές πωλήσεις τους, σταδιακά αλλάζει το τοπίο της αυτοκίνησης. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, ελάχιστοι γνώριζαν τις BYD, Nio, SAIC, Lynk & Co και Xpeng, μάρκες από την Κίνα που κατασκευάζουν φθηνά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στο σήμερα, αυτές οι εταιρείες έχουν μία δυναμική που στο εξωτερικό πουλάει αρκετά. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε την Ολλανδία, μία χώρα που δεν παράγει δικά της αυτοκίνητα, επομένως έχει μεγάλη σημασία η αποδοχή των πολιτών της προς ένα ξένο προϊόν. Ενώ λοιπόν το 2022 όλες οι κινεζικές μάρκες συγκέντρωσαν ποσοστό 1,57% επί το συνόλου των πωλήσεων, στο πρώτο 4μηνο του 2023 (Ιανουάριος-Απρίλιος) το ποσοστό βρίσκεται στο 4,07%.
Κορυφαία εταιρεία στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναδείχτηκε το 2022 η BYD.
Κι εμείς γιατί να παραδειγματιστούμε από τους Ολλανδούς; Διότι, κακά τα ψέματα, στο μυαλό αρκετών ένα κινέζικο προϊόν συνοδεύεται από σκεπτικισμό ως προς την ποιότητα των υλικών του. Κι αν στον κόσμο των ελαστικών τα «made in China» λάστιχα εταιρειών όπως LingLong κερδίζουν διεθνώς μερίδια, στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου ο όποιος προβληματισμός γίνεται ακόμη μεγαλύτερος. Κάθε καταναλωτής πρέπει να αισθάνεται απόλυτη σιγουριά για την ασφάλειά του. Και ποια η μεγαλύτερη ασφαλιστική δικλείδα από τον EuroNCAP, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό (Εuropean New Car Assessment Programme). Αυτός εξετάζει κάθε αυτοκίνητο μέσα από συγκεκριμένες δοκιμασίες και ανάλογα με την τελική βαθμολογία δίνονται και τα γνωστά σε όλους μας «αστέρια ασφάλειας».
Υπάρχει, όμως, και απτή επιβεβαίωση της «εδραίωσης», μέσα από τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2022. «Βασίλισσα» με σχεδόν 2 εκατομμύρια πωλήσεις αναδείχθηκε η BYD, η οποία εκτόπισε στην 2η θέση την Tesla. Ειδικότερα, την χρονιά που μας πέρασε, αύξησε την παραγωγή της κατά +211%, ταξινόμησε 1.858.364 αυτοκίνητα και κατέγραψε καθαρά κέρδη 2,4 δις δολάρια. Να επισημάνουμε ότι η BYD κατασκευάζει και ελέγχει ολόκληρη τη γραμμή παραγωγής της ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων υλών των μπαταριών, τις ίδιες τις μπαταρίες, το λογισμικό, τους ηλεκτροκινητήρες καθώς και τα microchips που χρειάζονται.
Από κοντά και η Nio που φέρνει ηλεκτρικά κάτω από 30.000 ευρώ
Αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις των μοντέλων έχει και η Nio, μία εταιρεία που επενδύει εμπορικά στην Ευρώπη. Το μήνα Απρίλιο, η φίρμα από την Σαγκάη, είδε άνοδο στις ταξινομήσεις της σε ποσοστό 31.2%, με το μεγαλύτερο αριθμό των μοντέλων να αφορά sedan οχήματα. Μην ξεχνάμε πως η ίδια η Nio έχει βάλει ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων. Παρότι μιλάμε για μάρκα που ξεκίνησε την παραγωγή το 2019, έχει ήδη 327.255 παραγγελίες, όταν η ίδια η Tesla χρειάστηκε 5 χρόνια για να φτάσει τις 300.000 το 2018. Σε όλα τα παραπάνω, να αναφέρουμε και τις προαναγγελίες της φίρμας περί λανσαρίσματος ενός μοντέλου για την ευρωπαϊκή αγορά το οποί και θα κοστίζει λιγότερα από 30.000 ευρώ.